KarakayA67
Czanın BöyLesi (ağlarmısın Gülermisin)
Hapis yerine kitap okuma cezasına çarptırılan ilk Türk Alpaslan Yiğit
> Alpaslan Yigit.28 yaşında ve Yozgat ili Yeni Fakılı ilçesinde
> yaşıyor.4 Nisan 2002 tarihinde ilçe meydanında "Halkın rahatını
> bozacak şekilde sarhoşluk" suçu işleyince gözaltına alındı ve Türk
> hukuk tarihinde ilk kez uygulanan bir cezanın kahramanı oldu.
> İlçenin Sulh Ceza Hakimi Yılmaz Parıltı,sanık Yiğit’i önce 15 gün
> hafif hapis cezasına çarptırdı.Sonra ’iyi halini göz önüne alarak’
> tedbire çevirdi ve 1 ay süreyle her gün 1.5 saat "kitap okuma
> cezasina" dönüstürdü.Jandarma nezaretinde her gün 1.5 saat kitap
> okuyacağını öğrenen Yiğit,ilk firsatta sırra kadem bastı.6 ay kaçak
> yaşadıktan sonra Kanundan ve kitap okumaktan kaçamayacağını
> anlayınca teslim oldu.Yiğit’i, cezasını bitirdikten sonra geçici
> olarak işe alindiği Yeni Fakılı Belediyesi’nde bulduk.
> 6 ay boyunca kaçtım
> * Suçunuz neydi Alpaslan bey?
> Cahillik edip sarhoş sarhoş bağırmışım biraz.
> * Cezaya tepkiniz ne oldu?
> Hakim beye bana da herkes gibi ceza verin dedim. Ben delikanlı adamım
> dedim, bu cezayı verirseniz herkes benimle alay eder dedim. Ha evde
> bulaşıkları yıkamışsın ha kütüphanede kitap okumuşsun diyordum kendi
> kendime. Ama hakim bey kararını değiştirmedi. Ben de kafam çok
> karıştığı için Ankara’ya gittim.
> * Yani kaçtınız?
> Öyleymiş, sonradan öğrendim.
> * Neden geri döndünüz sonra peki?
> Tam 6 ay dolaştım durdum. Sonra anladım ki bu kitapları okumadan bana rahat yok.
> * Kütüphaneye ilk girdiğinizde neler hissettiniz?
> Önce çok kötü hissettim kendimi. İşkence gibiydi.Sanki bütün kasaba
> beni izliyor da kıs kıs gülüyor gibi geliyordu bana. Başıma da bir
> adam dikmişler beni takip ediyor.
> * Hangi kitapla başladınız? Gerçekten okuyor muydunuz sayfaları?
> Türk Yazarlar Sözlüğü diye bir kitapla başladım.Bir de Atatürk’ün
> hayatını okudum. İkisi de çok kalın oldugu için 1 ayda ancak bitirdim
> zaten.
> Aslında okuyor gibi yapıp sayfaları geçistiriyordum.Ama hakimin
> okudugum yerlerden sınav yapabileceğini söylediler,sonra
> okumaya başladım.Çok zorlandım,Allah düşmanıma bile böyle
> ceza vermesin!
> * Keşke hapis yatsaydım da okumasaydım dediğiniz oldu mu?
> Başından beri öyle dedim zaten. Belediye başkanımız "Sabıkana
> işlenir,iş bulamazsın bir daha’’deyince bağrıma taş basarak okudum.
> Yoksa 15 gün nedir ki aslanlar gibi yatar çıkardım, köy kahvesine
> girerken de başımı dik tutardım.
> * Şimdi dik değil mi başınız?
> Dik ama o kadar dik değil.Köylülerin beni görünce kıs kıs güldüklerini
> biliyorum.Ama kitap okuyunca onların bilmediği çok şeyi öğrendim.Ben
> de onlara gülüyorum şimdi.
> * İşe yaradı yani?
> Evet. Hatta TV’de canlı bilgi yarışmasına katıldım ve kitaptan
> öğrendiklerim sayesinde 350 milyon kazandım. Ama hâlâ paramı
> göndermediler, söyleyin de göndersinler.
> * Cezanız bittikten sonra da okumaya devam ettiniz mi?
> Aslında okumanın o kadar da kötü olmadığını anladım.Demek ki bilgi
> para ediyormuş dedim kendi kendime.Ahmet Rasim ve Refik Halit Karay
> çok güzel geldi bana.Fırsatım olursa okuyorum şimdi.
> * Karizma sarsılmasın!
> Yok artik sarsilmaz. TV’deki soruyu da bilince şimdi ben hava atıyorum
> herkese. Bilgi gibisi yok valla!
> gülermisin ? ağlarmısın?
> --Gülerek Ağlarım
)
> Alpaslan Yigit.28 yaşında ve Yozgat ili Yeni Fakılı ilçesinde
> yaşıyor.4 Nisan 2002 tarihinde ilçe meydanında "Halkın rahatını
> bozacak şekilde sarhoşluk" suçu işleyince gözaltına alındı ve Türk
> hukuk tarihinde ilk kez uygulanan bir cezanın kahramanı oldu.
> İlçenin Sulh Ceza Hakimi Yılmaz Parıltı,sanık Yiğit’i önce 15 gün
> hafif hapis cezasına çarptırdı.Sonra ’iyi halini göz önüne alarak’
> tedbire çevirdi ve 1 ay süreyle her gün 1.5 saat "kitap okuma
> cezasina" dönüstürdü.Jandarma nezaretinde her gün 1.5 saat kitap
> okuyacağını öğrenen Yiğit,ilk firsatta sırra kadem bastı.6 ay kaçak
> yaşadıktan sonra Kanundan ve kitap okumaktan kaçamayacağını
> anlayınca teslim oldu.Yiğit’i, cezasını bitirdikten sonra geçici
> olarak işe alindiği Yeni Fakılı Belediyesi’nde bulduk.
> 6 ay boyunca kaçtım
> * Suçunuz neydi Alpaslan bey?
> Cahillik edip sarhoş sarhoş bağırmışım biraz.
> * Cezaya tepkiniz ne oldu?
> Hakim beye bana da herkes gibi ceza verin dedim. Ben delikanlı adamım
> dedim, bu cezayı verirseniz herkes benimle alay eder dedim. Ha evde
> bulaşıkları yıkamışsın ha kütüphanede kitap okumuşsun diyordum kendi
> kendime. Ama hakim bey kararını değiştirmedi. Ben de kafam çok
> karıştığı için Ankara’ya gittim.
> * Yani kaçtınız?
> Öyleymiş, sonradan öğrendim.
> * Neden geri döndünüz sonra peki?
> Tam 6 ay dolaştım durdum. Sonra anladım ki bu kitapları okumadan bana rahat yok.
> * Kütüphaneye ilk girdiğinizde neler hissettiniz?
> Önce çok kötü hissettim kendimi. İşkence gibiydi.Sanki bütün kasaba
> beni izliyor da kıs kıs gülüyor gibi geliyordu bana. Başıma da bir
> adam dikmişler beni takip ediyor.
> * Hangi kitapla başladınız? Gerçekten okuyor muydunuz sayfaları?
> Türk Yazarlar Sözlüğü diye bir kitapla başladım.Bir de Atatürk’ün
> hayatını okudum. İkisi de çok kalın oldugu için 1 ayda ancak bitirdim
> zaten.
> Aslında okuyor gibi yapıp sayfaları geçistiriyordum.Ama hakimin
> okudugum yerlerden sınav yapabileceğini söylediler,sonra
> okumaya başladım.Çok zorlandım,Allah düşmanıma bile böyle
> ceza vermesin!
> * Keşke hapis yatsaydım da okumasaydım dediğiniz oldu mu?
> Başından beri öyle dedim zaten. Belediye başkanımız "Sabıkana
> işlenir,iş bulamazsın bir daha’’deyince bağrıma taş basarak okudum.
> Yoksa 15 gün nedir ki aslanlar gibi yatar çıkardım, köy kahvesine
> girerken de başımı dik tutardım.
> * Şimdi dik değil mi başınız?
> Dik ama o kadar dik değil.Köylülerin beni görünce kıs kıs güldüklerini
> biliyorum.Ama kitap okuyunca onların bilmediği çok şeyi öğrendim.Ben
> de onlara gülüyorum şimdi.
> * İşe yaradı yani?
> Evet. Hatta TV’de canlı bilgi yarışmasına katıldım ve kitaptan
> öğrendiklerim sayesinde 350 milyon kazandım. Ama hâlâ paramı
> göndermediler, söyleyin de göndersinler.
> * Cezanız bittikten sonra da okumaya devam ettiniz mi?
> Aslında okumanın o kadar da kötü olmadığını anladım.Demek ki bilgi
> para ediyormuş dedim kendi kendime.Ahmet Rasim ve Refik Halit Karay
> çok güzel geldi bana.Fırsatım olursa okuyorum şimdi.
> * Karizma sarsılmasın!
> Yok artik sarsilmaz. TV’deki soruyu da bilince şimdi ben hava atıyorum
> herkese. Bilgi gibisi yok valla!
> gülermisin ? ağlarmısın?
> --Gülerek Ağlarım
)


