Citroen C4 Picasso

Sponsorlu Bağlantılar

vazi

vazi

Üye
    Konu Sahibi
Citroen C4 Picasso


Citroen Picasso’nun farkını tek bakışla anlayabiliyorsunuz. Sınıfındaki otomobillere oranla standartları aşan bir dış tasarıma sahip Picasso. Citroen tasarımcıları belli ki Picasso’yu tasarlarken . Standart MPV’lerde rahatı ve konforu herkes için düşünmüşler. Sürücü koltuğuna oturduğunuzda geniş görüş açıları yola daha iyi hakim olmanızı sağlıyor35 derece olan dikey görüş açısının Picasso’da 70 dereceye çıkartılmış olması da bundan kaynaklanıyor. 6,4 m2’lik panaromik cam ile birlikte Picasso sınıfının en iddialısı. Otomobile bindiğinizde 4.6 metrelik uzunluk ve 1.6 metrelik genişlik aradığınız geniş iç mekanı size layıkıyla sunuyor. 1.66 metrelik yükseklik ile Picasso o kadar derin ki 1.81 metre boyunda olmama rağmen kendimi kısa hissediyorum. Picasso arka koltukta oturanlar için de oldukça cömert, 3 kişilik arka koltuk istenirse oturma düzenine göre 5’li oturma düzenine göre değiştirilip Picasso 7 koltuklu hale dönüştürülebiliyor. Picasso’nun iç tasarımında fonksiyonellik Citroen’de hiç de alışık olmadığımız kadar düşünülmüş. Otomobilin ön konsolda direksiyonun hemen ardına yerleştirilmiş oldukça pratik bir saklama gözü bulunuyor. Tabi ki tek saklama gözü bu değil, otomobilin ön konsolunda neredeyse her yerde bir saklama cebi fonksiyonelliği arttırıyor. Picasso’ya bindiğimde en çok dikkatimi çeken standart otomobillerde ön yolcu ve sürücü arasında bulunması gereken vites ve el freninin bulunmayışı. Bulunmayışı derken Citroen tasarımcıları otomobilde kullanım alanını genişletmek adına, elektronik el frenini ön konsola, vites kolunu da “ eski Amerikan otomobillerini anımsatan” direksiyonun hemen arkasına entegre etmişler. Bu da Picasso’nun kullanım açısından zevkine zevk katmış. Vites kolunun çok da ergonomik olduğunu söyleyemeyiz.
Otomobilde herkes için bir keyif düşünülmüş, panaromik cam tavan ile Picasso çevre ile iç içe bir sürüş imkanı veriyor. Ön konsolda dikkat çeken bir diğer detay da kullanıcının tercihine göre değişebilen ekran rengi. Renk demişken park esnasında herhangi bir kaza yapıp da yüzünüzün renginin solmaması için Citroen Picasso’nun park sistemi devreye giriyor ve otomatik olarak sağ ayna kendini ayarlayıp park kolaylığı sağlıyor. Picasso’da ayrıntılar bitmiyor, mp3 çalar bulunmasına rağmen bir de ön yolcu koltuğunun önüne entegre edilmiş bir cd changer ünitesi bulunuyor. Dijital havalandırma üniteleri 4 kişi için ayrı seçim şansı sunuyor ve bunun yanı sıra parfüm koyabileceğiniz bir bir havalandırma ünitesi yine ön konsolda yerini alıyor. Fonksiyonellik demişken Citroen Picasso’nun kullanıcısını bir spor otomobildeymiş gibi hissettiren ve hemen hemen tüm ayarların kontrol edilebildiği, MCP şanzımanın da kulakçıklar sayesinde elinizin altına sunan, sabit göbekli bir direksiyonu bulunuyor.
Citroen Picasso’nun tam oldukça heybetli görüntüsünün ardından sevecen bir aile otomobil olma duygusu ağır basıyor. 576 litrelik bagaj hacmi ile tatillerde valiz sorunu yaşamanız pek de olanaklı gözükmüyor.

Keyifli kullanım

Fransız üreticinin ülkemize tek donanım ve tek şanzımanla sunduğu Picasso, 53.606 YTL’lik baz fiyat ile satılırken kullanmış olduğumuz test aracının fiyatı panaromik cam tavan, aydınlatma paketi gibi ilave donanımlarla 56.106 YTL’ye ulaşıyor. 1.6 litrelik 110 HP güç üreten tek motor donanımıyla satılan Picasso, 1750 d/d’de 240 Nm tork verileriyle keyif veriyor. Alt devirlerde çok da istekli olmayan motor karakteri 2000 d/d’den itibaren daha verimli bir tempo yakalıyor. Citroen’in MCP olarak adlandırdığı şanzıman sisteminin sürüş kolaylığı sağladığı Picasso’da 6 kademeli otomatikleştirilmiş şanzıman hem direksiyondan hem de direksiyon arkasındaki kulakçıklardan kontrol edilebiliyor. MPV sınıfında üretilen diğer otomobiller gibi sportif karakterden uzak ve konfora yönelik kullanılmış süspansiyon sistemi rahat bir kullanım sunarken, hızlı girilen virajlarda sağa ve sola yatarak biraz da olsa tedirginlik yaratıyor. Sürüş esnasında oldukça sessiz bir karaktere sahip olan 1.6 litrelik HDi motor 5.7lt/100km/s yakıt verileriyle de tutumlu. 180km/s maksimum hız oranları da bir MPV için oldukça yeterli. 13.4 saniyelik 0/100km/s hızlanma verileri de sınıf ortalamalarında. Güvenlik açısından da Picasso ABS, ESP, EBA, sürücü ve yolcu havayastıkları, yan ve perde havayastıkları gibi donanımları standart sunmasıyla hem sürücü hem de yolcu güvenliğini maksimum standartlara ulaştırmayı hedefliyor.​

--------------- Ekleme ---------------

Videosunuda Buldum Seyretmek İsteyenler

Göründüğünden çok geniş bir araç
 


Doğan

Üye
süper bi tasarım jantlar hosuma gitti
 
ttgg

ttgg

Üye
saolasın
 

remlak

Üye
Bu BAYLAS firması Citroenin Türkiye satıcısı olduğu sürece bir daha asla ne kendime Citroen alırım ne de çevremdekilere Citroen aldırırım. Hatta yakında citroen karşıtı bir de site yapacağım. Sinek küçük olsa da mide bulandırır derler.
Haziran 2009 da sıfır ve garantili olarak aldığım Grand C4 Picasso nun klimasını kapatmaya yarayan "rest" tuşu soyuldu. Servise götürdüğümde fotoğrafını çektiler ellerinde parça olmadığını parçayı bekleyeceğimizi 10-15 gün içinde geleceğini söylediler. Ama söz işte BAYLAS için ne önemi var ki! Neyse defalarca telefonlaşma sonucu lütfedip (!) 2-2.5 ay içinde getirdiler ve değişim yapıldı.
Buraya kadar herkesin başına gelebilecek bir olaydır diye hiç bir yerde şikayetçi olmadım, hiçbir şey anlatmadım. Klima tuşunun değişiminden yaklaşık 4 ay sonra değişen aynı parça aynı tuş hatta aynı tuşun aynı noktası aynı şekilde soyuldu. İlk başlarda işlerimin yoğunluğu nedeniyle yetkili servise gidemedim.
Ancak 20 gün kadar önce servise tekrar gittim. Servis yetkilisi bu parçanın daha önce değiştiğini tekrar değişemiyeceklerini söyledi. Oysa değişilen parçanın garantisinin değişim tarihi itibarıyla sıfırı kadar süre ile geçerli olması gerekirdi. Yani diyelim ki iki yıllık garantinin son ayında bir parça değişmişse bu değişen parçanın değişim tarihinden itibaren iki yıl süre ile garantili olması gerekir.
Dialog (!) hattını arayıp durumu bildirdim. Size geri döneceğiz diye bir 10 gün de dialog(!) hattı beni oyaladı. Tekrar telefon açtığımda anladığım kadarıyla kayıtlarında değilmişim konuyu tekrar başından anlattırdılar, temizlik malzemesidir, tırnağınız zarar vermiştir gibi bir çok bahane söylediler temizliği uzman bir firma olan s*n*x ta yaptırıyorum dedim işim gereği tırnaklarımın uzun olamayacağını söyledim 15-20 dakika benimle konuştular ikna olmadığımı malzeme sorunu olduğunu ısrarla belirtmem sonucu lütfedip tekrar kayıt ettiler. BAYLASın işi ürün satışına kadarmış anladım. Ürün satıldıktan sonra hiçbir şekilde kendi araçlarının sorunlu parçaları olacağını kabul etmiyorlar.
İki gün sonra ben tekrar diaolog(!) telefonunu aradım servisle görüştüklerini aracımı servise götürüp inceletmemi söylediler. Yani aramasam daha bekleyecektim sanırım. Her firmada böyle sorunlar olabilir dedim hiç bir yere ne şikayet ettim ne de dert yandım. Tamam oldu bu iş şimdi yetkilisi inceler karar verirler sorun çözümlenir dedim.
Ancak hiçte öyle olmadı ertesi gün servise gittim derdimi tekrar anlatmak istedim servis elemanı aynı şeyleri söyledi : Bu parça daha önce değişti tekrar değişmez. Anladığım kadarıyla BAYLAS servislere bu yönde bir talimat vermiş. Sonra sadece parçanın uzaktan 1 adet fotoğrafı çekildi başka hiç bir şekilde bakılmadı.Yahu madem bir tek fotoğrafla bu iş oluyordu ben de o parçanın fotoğrafını çekerdim ve size e-posta olarak yollardım. Beni ne diye KMlerce yola çağırıyorsunuz.
Aradan 15-20 gün daha geçti bu akşam beni dialogdan arayıp bu sefer de kullanıcı hatası olduğunu değişimin olmayacağını söylediler. Uzun uzun anlatmama rağmen kesinlikle bu parçayı garantiden değişemeyeceklerini söylediler. Çekilen bir tek resimle BAYLASın verdiği karar bu.
Dialogtaki kıza önümüzdeki Cumaya yani 12 Mart 2010a kadar süre veriyorum yoksa tüm yasal haklarımı kullanacağımı gerekirse mahkemeye vereceğimi söyledim. Tekrar inceleyin dedim ama açıkça demese bile "Ne haliniz varsa görün" anlamında bir konuşmayla kapattı. Paramla değişebilecek durumum olmasına rağmen bu parçayı değiştirmeyeceğim.
Belki parçanın 10 misli para harcayıp yasal hakkımı arayacağım ama bu arada boş durmayıp ne kadar forum varsa bunları anlatacağım. Çevremizdeki insanlara almamalarını telkin edeceğim. Hatta gerçekten de "Citroenmiasla" diye bir de site yapacağım. Hatta forumları araştırıp kimin Citroenden şikayeti var bu sitede yayınlayacağım. Bizler ses etmedikçe bunlar iyice gem'i azıya almışlar.
Şu an bayii de 58.500 TLye satılan arabanın bir klima tuşu için BAYLAS bana bunları yapıyorsa yemin olsun ben de bunları yapacağım! Her kuşun eti yenmez anlasınlar.
Pire için nasıl yorgan yakılır görsünler!
 


Üst Alt