cem yılmazdan seçimlere yönelik analiz

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
prince of hell

prince of hell

Üye
    Konu Sahibi
cem yılmazdan seçimlere yönelik analiz
Cem yilmaz'dan... Demokrasinin en tuhaf tarafi oylama sistemidir. Yaniher secmenin bir oy hakki vardir ama hicbir iseyaramamaktadir. Cunku her insanin bir oy hakkiolmasi adaletsizlik. Adini yazmayi bilmeyenle yaziyiicat edenin esit oy hakki olmasi butun duzensizliginkaynagidir. Bence saglam bir bilgisayar agiylavatandaslarin uretime katkisi, odedigi vergi tutari,yaptigi hayirli ve hayirsiz is sayisi ogrenilipbelli bir katsayiyla carpildiktan sonra (Bukatsayiyla carpma hikayesini niye istedigimibilmiyorum, devlet hep oyle yapar diye yazdim.)kisinin verebilecegi oy sayisi hesaplanabilir. Dusunsenize ikiyuz milyar vergi vereninde bir oy hakki var o tutardan fazla vergiyikaciranin da.Orman yakanin da bir oy hakki var agacdikenin de... Secme durumu bu. Secilenlerde de durumfarkli degil. En fazlasindan ilkokul bitirmis olmasarti araniyor o kadar. Yani heykel yapan dasecilebiliyor, icine tukuren de! Memlekete katki nekadar fazlaysa oy hakkinin da o kadar fazla olmasigerekir. Varolan durum bence hukuka aykiridir. Hattaanayasanin bir maddesine de aykiridir ama su andakacinci madde oldugunu hatirlamiyorum. Oylamada bu haksizlik yapilirkensonuclari degerlendirmede de yanlis yapilmaktadir.En cok oy alan parti kazaniyor simdi. Bu yanlis!Butun yarismalarda en yuksek puan veren juri ile endusuk puan veren jurinin verdigi oylardegerlendirmeye alinmaz. Geri kalanin ortalamasialinir. Evet bu sacma bir fikirdir. Ama yine de bukonuyakafa yordugunu gosterir. Enflasyon devletinalenen suc islediginin kanitidir. Cunku devletbesbelli ki kalpazanlik yapmaktadir. Yani devletacik acik sahte para basmaktadir ve bunlari aslindanayirmak imkansizdir. Ekonomi neden batti soyleyeyim: Bir kereekonomi ureticiler arasindaki bir tuketiciiliskisine donmedikce refah gelmez. Her uretici aynizamanda bir tuketicidir ama pek cok tuketici sadecetuketicidir. Hicbir sey uretmez, hicbir iseyaramazlar. Hicbir meslek erbabi degildirler. Hicbirkonuda yetenekleri yoktur. Ya da o boyle oldugunainanmistir. Mukemmele yakin okey oynar ama bu sporhenuz olimpiyat kapsamina alinmamistir maalesef. Birekonomide bu kadar TUKETICI olursa batar tabii. Dunyanin en az icat yapilan ulkesi Turkiye'dir.Zaten "basimiza icat cikarma simdi!" diye birdeyimin uretildigi bir ulkede sonuc baska turluolamazdi. Ama su acik ki pek cokseye ihtiyacimizvar, bunlarin bazilarini kendimiz bulsaydik fena miolurdu? Cunku bunun gelismeyle ilgisi yok. En buyukbuluslar mum isiginda yapildigina gore? Biliyorsunuz mesela Edison ampulu bulanakadar henuz ampulu bulamadigi icin mum isigindacalismistir. Yani ampulu mumla aramistir. Ve hepironi ironi dedikleri iste budur. Cunku icat dediginpatent hakki demektir ve kayda deger bir bulusinsanin yedi ceddini zengin eder. Ama ulkende saglambir telif haklari yasasi yoksa insanin icinden icatyapasi da gelmez herhalde. Yani demem o ki enazindan bir vantilator filan icat edebilirdik. Ya datost makinesi. Bunlar atla deve degil diyesoyluyorum. Yani MR cihazi demiyorum mesela. O zortamam ama herhalde bir teflon tava yapabilirdik. Amakendi icatcilarimiza deli muamelesi yapincauygarliga katki saglanamiyor tabii. Her mahalledevardir kendisi hakkinda "Bu mu? Manyagin teki mucito! Kendi kendine acayip seyler icat eder.." diyebahsedilen biri. Dunyadaki icatlar doneminin kapandigi soylenir amabu dogru degildir. Hala insan pek cok seyiyapamamaktadir. Mesela ucamamak, isinlanamamak,yeteri kadar sik sevisememek, aya gidebilmek amaorada henuz para aklayamamak, zaman tunelinin sadecefilmini yapabilmis olmak, hicbir zaman dogru partiyeoy verememek gibi daha cogaltabilecegimiz pek cokeksigi vardir. Dusunsenize dunyanin yuvarlakoldugunu ogreneli kac sene oldu ki sunun surasinda.Yani insanoglu binlerce yil ustunde yasadigigezegenin birak detaylarini seklini bile bilmedenyasadi. Bati bile bu iste iyi degilken bizimdurumumuzu dusunmek bile istemiyorum. Bir tek uluslararasi ismimiz Behcet Bey'dir.Kendisini tanimiyorum ama Behcet Hastaligi dunya tipliteraturune girmistir. Tabii gonul isterdi kihastaligi degil ilacini bulsaydi ama zamanla o daolacaktir. Yani koca tarihe baktiginizda bula bulabir hastalik bulmusuz. O da tam bir icat sayilmazaslinda. Hastaligi Behcet Bey uretmedigine gore.Mesela matbaayi biz bulmadigimiz gibi bulani daciddiye almamisiz. O yuzden hala buyuk harfleri yada kucuk harfleri ya da hicbirini tanimayan insanlaryasiyor aramizda. Soylememe gerek yok ama onun dasizin gibi bir oy kullanma hakki var. Tarih boyunca bilime hic katkida bulunmamis birtopluma bir cok icattan yararlanma imkani verdigiicin dunyaya sukran borcluyuz. Adamlar telefonubuldu, biz de bari en azindan jetonu bulaydik beagbi, ayip yani? Cunku bizim orta ogretimimizdeakilda kalan cumle sudur Yahu bu matematigin gunlukhayatimizda bize ne faydasi olacak?.... Hemen herkesmatematikten nefret eder ve faydasiz bir seyoldugunu dusunurler. E bir toplum ya dayak yememisya da hesap bilmiyor durumundaysa batar tabii.Matematik insanoglunun buldugu (ki herhangi birrakkami dahi biz icat etmis degiliz. En azindansifiri bul bari degil mi? Hayir onu da bulan birarap alimidir ama simdi isim ver deseniz verecekdurumda degilim.) en yararli derstir. Matematikten anlamamak bir kusurdur. Ama bununlaovunmek esekliktir. Cunku bu basarisiz ogrencilerarasinda yaygindir. Onlar akillari sira matematiktenanlayani ve basarili notlar alani marjinal yapmakisterler... Yani onlara gore matematikten kalmakdegil ondan gecmek tuhaftir. Caliskan ogrenciye inekderler ama tembel ve sorumsuz ogrenciye takilmisherhangi bir hayvan ismi yoktur. Matematik butun bir hayati, bir hayatta basagelebilecek tum ihtimalleri, sadelestirmeleri,basitlestirme ya da karmasiklastirma eylemlerini,ozetle tum detaylariyla insan hayatini anlatan birsifredir. Sifir hicbir sey degil aslinda herseydir.Bir, bir tek tanrinin ailedir. Sonra cokluk vardirazlik vardir. Bir rakam digerinden buyuktur amasifiri neyle carparsan carp sonuc yine sifir olur.Sizin zekaniz karsinizdakinin zekasiyla sinirlidir.Yani hic kimsenin karsisindakinin kendinden dahazeki oldugunu anlamasina imkan yoktur. Herhalde oyuzden herkes kendini zeki zannediyor, hicbir salak,salak oldugunun farkinda degil. Matematik felsefenin de temelini olusturur. Herhangibir sayfada gordugunuz iksler yeler, abuk sabukisaretler filan size hayattaki cok karmasik birdurumu formule eder ve size bilinmeyeni yani X'isorarlar. Anlasana be sapsal o X dedigi sensin.Ileride yolunu kaybettiginde nasil bulacagini bilmenicin bu formul. Matematikteki problemler hayattaki problemlerinaynisidir. Yani iki kere iki her zaman dort eder.Matematik bunu bize garanti ediyor. Ya her zaman ikikere iki dort etmeseydi? Ticaret cok riskli bir halegelmez miydi? Sen hala de ki "Ulan bu karekok almada neyin nesi?" Ya da "Integral mi? delirdi buherhalde.!" Matematikten hoslanmayan ogrenciler sonrakihayatlarinda genellikle tercihlerini hep yanlisyapan insanlar olurlar. Sanirim ulkemizdeki secimsonuclari buna kanit olusturmaya yeter. Evet matematik zordur ama hayat da oyledir.Matematigi seviniz cunku fazla seceneginiz kalmadi.Siz matematigi gereksiz buldukca enflasyonyukseliyor. Birbiriyle satranc oynayan kari kocasayisi artmadikca bu isler duzelmez. Herkesin oturupya da daha iyisi oturdugu yetisir kalkip "acaba neicat edebilirim" diye dusunmesi gerekir. Ama ondanonce sahip olduklarimizin degerini bilmeliyiz. Kendi yerel zenginliklerimizin de farkinda degiliz.Sozgelimi Bodrum'daki otellerin neredeyse hicbirindeBodrum zeytini yoktur. Koylerinde bin cesit peyniryapilan turistik bir beldede oraya uc yuz kilometreî’œeden gelmis ve otelin satin alma mudurununzimmetine gecirdiginden artanla alinmis bir beyazpeynir sunulur. Yani otelin hemen arkasindakitepenin yamacindaki koyde yapilan muhtesem kecipeynirinden otelde kalan Italyanin haberi olsa sirfo peynir icin seneye bir daha gelecek ama maalesefbu olmamaktadir. Ustelik getirilen peynirin yaninabir parca hiyar, biraz da maydanoz konarak turiste"bizim yalnizca peynirimiz degil sebzelerimiz deigrenctir" mesaji verilmektedir. Turizm deyince bu arada turistik sapiklar icin birikazim olacak. Evet belki bazi kadin turistlerinbeldemize geldiklerinde bir iki hemsehrimizlesevistigi olmustur ama emin olunuz ki hicbirininburaya gelis maksadi bu degildir. Cunku seks turizmiyapanlar genellikle uzakdoguya falan giderler bizegelmezler. O yuzden kendilerine tecavuz etmesek iyiolur. Onlar senin ustune alindigini bilseler o minietegi giymezlerdi ama seni bilmiyorlar tabii... Cem YILMAZ..
 


omayra

Üye
Herkesin 1 oy hakkına sahip olmaması, tehlikeli bir bakış açısı, aristokrat bir kesim yaratma çabasının bir ifadesidir. Heykel yapanın da içine tükürenin de bir oy hakkı olması, demokrasinin gereğidir. Mühim olan, heykelin içine tükürmeyecek nesiller yetiştirebilmektir.

Vergi rekortmeni de vergi kaçıran da bir oy hakkına sahiptir. Ancak siz vergi kaçıranı yeterince takip edip gerekli cezayı verirseniz, oy hakkını elinden almış olursunuz. Zira 1 yıldan fazla hüküm giyenler, hükümlü oldukları sürece oy kullanamazlar zaten. Mühim olan, adaletin sağlanması ve suçlular hakkında etkin mücadele yapabilmektir. Yoksa aristokrat bir kesim yaratmak, fazlaca kolaya kaçmak ve adaletsiz bir yaklaşım olur.

En fazla oy alanın iktidar seçilmemesi, son derece manasız bir yaklaşım. Bilenler bilir, AKP'li değilim, onca yakınmalara rağmen bu partiye oy verenleri de anlayamıyorum. Ancak sırf benim istediğim olmadı diye %46'lık bir çoğunluğu nasıl ezebilir, yok sayabilirim ki?? Beğenmesek de fikirlere saygı duymayı öğrendiğimizde ilerlemiş oluruz, yoksa oyna karı koca evinde satranç, bundan kimin haberi olur, bu kimi enterese eder ki??

Cem Yılmaz, kendi çapında tutarlı görüşlerini sunmuş ancak tehlikeli... Zira demokrasiye herkesin ihtiyacı var. Herkes kendine göre yontarsa, bir gün kendi kazdığınız kuyuya kendiniz düşebilirsiniz.
 
SelmanTE

SelmanTE

Üye
bu seçimde kime oy verceniz....

ben Kaan'a (needlefluff) veriyom


:ehe :ehe
 
prince of hell

prince of hell

Üye
    Konu Sahibi
:ehe:ehe:kop:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

J_JoKeR_R
Cevap
13
Görüntüleme
1K
55_BeRKaN_55
Adilx05
Cevap
3
Görüntüleme
661
SpeciaL@
orgeneral2203
Cevap
14
Görüntüleme
1K
orgeneral2203


Üst Alt