Bu Balık Çok İlginç

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

pelın_

    Konu Sahibi
Bu Balık Çok İlginç
 

jeosalih

Üye
balon balığı değilmikine bu. Ya bu tür zehirlidir nası tutuyor onu elinde bunu.
 

pelın_

    Konu Sahibi
çok şeker ama
 

jeosalih

Üye
Ya aslında bende onu yazdım sonradan sildim biliyonmu türkçe lastik gibi yanlış anlaşılırım diye. Yoksa herşeyin küçüğü sevimli oluyor yazmıştım. Yavru kedi, Köpek gibi yani.
 

pelın_

    Konu Sahibi
haklısın
 
denizinde bunun gibi pek çok ilginç cinsler var

Resimdeki balık türü hakkında:
Hayvan, yüzgeçlerini kullanmadan yerine getirebildiği bu hareket yetisini aşağı doğru bükülebilen omurgasına borçlu.

Araştırmacılar aynı yetiden karaya çıkan ilk omurgalıların da yararlanmış olabileceğini düşünüyorlar. Bu ilginç balık hem karada, hemde denize cıkabiliyor
Bu ilginç balığı Afrika´da gözlemleyen Antwerpen Üniversitesi araştırmacısı Sam Van Wassenbergh , balığın tropikal bataklıklarda son derece uygunsuz çevre koşullarında yaşaması nedeniyle, biyologların gözünden kaçtığını sanıyor.
Hayvanların birçoğu yapışkan dil veya yırtıcı çene gibi çeşitli avlanma stratejileri geliştirmişlerdir. C.apus ise açık ağzıyla avına, üstten saldırmaya izin verecek bir taktik geliştirmiş. Karada avlandıkları bilinen ve çamur zıpzıpları (mudskipper) olarak adlandırılan diğer balıkların da son derece esnek yapıları var. Van Wasserbergh bunun karada avlanmak için en iyi yöntem olduğuna inanmakta.

C. apus yayın balığı her ne kadar günümüzde yaşıyor olmasına rağmen ilk omurgalıların karaya çıkışı hakkında ipuçları vermekte. Bu yazının 12.4.2006 tarihinde Nature dergisinde yayımlanmasından birkaç hafta önce paleontologlar, Tiktaalik roseae olarak adlandırmıştır.
 

Mert

Üye
Sünger Bob un sürücü kursu öğretmeni
 

pelın_

    Konu Sahibi
Haha süperdı ya
 

ihsN92

Üye
top yutmuş sanki :d
 

delrico

Emekli Yönetici
balon balığı bu
 

enginzz

Üye
evet bolon balıgı ben gıormustum bı daha bunu
 

pelın_

    Konu Sahibi
çok şeker ama ya
 

guljcan

Üye
çok tatlı yaa sanki kocaman bir taş parçası yutmuş gibi
 
-puffer fish-
ingilizce dersinde görmüştük bunu.
Bayağı zehirli olduğu söylenir, japonya da yiyeni çok derler, onu hazırlayan özel aşçılar varmış, derisini ayıklarken bir hata yapsın, yiyecek olan mort olur, ince işçilik gerektiği için fiyatı da pahalıymıs ha...
Iyi anlattım herhal
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...