Beynimizin Ne Kadarını Kullanıyoruz?

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
ClubKio

ClubKio

Üye
    Konu Sahibi
Beynimizin Ne Kadarını Kullanıyoruz?


İnsanlar arasında sürekli tartışma konusu olan ve beynin ne kadar gizemli bir yapıda olduğu sürekli tartışılmaktadır. Kimileri tarafından %3′ü kullanılan, kimi tarafından %10′nu kullanılan beynimizin aslında bu kadar az çalıştığı bilim insanları tarafından çürütülmüştür. Gerektiğin de beynin %100′ü bile çalışabilir. Fakat beynin çalışması için gereken enerji en verimli olarak beynin %3′ü çalışırken görülmektedir.
New York Üniversitesi’nde görev yapan ünlü bilim insanı Peter Lennie yaptığı araştırmalar ise yukarıda verdiğimiz bilgileri doğrulamaktadır. Dünya’da geçerliliği olan bu araştırma insanların yanlış bilgilerini bir nebze olsa da düzeltebilmiştir.
Merkezi sinir sistemi 2 bölümden oluşmaktadır. Bunlar beyin ve omuriliktir. Bu yapılar ise iki farklı hücre tipinden meydana gelmektedir; Nöronlar ve glia hücreleri. Nöronlar beynimizde bulunan temel bilgi işleyicileridir. Aralarında milyarca kez bilgi alışverişinde bulunabilirler. Dendritler ise aldıkları bu bilgileri kablo şeklinde bulunan aksonlara iletmektedirler.
Her bir nöronda yaklaşık 10.000 tane dendrit ve sadece bir tane akson bulunmaktadır.
insan beyninde bulunan hücreler ele alındığında aşağıdaki veriler karşımıza çıkmaktadır.
5 000 000 Km uzunluğunda bulunan akson
1 000 000 000 000 000 ( 1 Katrilyon) tane sinaps
200 000 000 000 tane de nöron bulunmaktadır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ebuş...


CoDeYs

CoDeYs

Üye
hepsini kullanabilen yoktur ama anştayn mesela onunki farklıdır :D
 
ClubKio

ClubKio

Üye
    Konu Sahibi
çok fazla farklı o :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt