Lion Heart
Üye
BenQ-Siemens Macerası Sona Erdi...
Ewt arkadaşlar yanlış okumadınız, BenQ Mobile'ın Siemens Mobile'ı almasından 1.5 sene sonra bu SON gerçekleşti.
BenQ adına üzülmedim ama Siemens adına üzüldüm. BenQ-Siemens'in Almanya'daki departmanında çalışanlar işten çıkarıldılar. Avrupa'da ki BenQ-Siemens cep telefonları için DESTEK sona eriyor. Çünkü BenQ Mobile servislerle anlaşma yenilemiyor. Servislerde paralarını BenQ Mobile dan alamıyorlar. BenQ-Siemens veya Siemens cep telefonu alacaklara duyurulur.
Bu sondaki en büyük suçlu SIEMENSİN ÜSTÜN ZEKALI YÖNETİCİLERİNDİR.
ÇÜNKÜ;
45 Serisinin (Sonu 45 ile biten modeller) başarısının ardından gerekli atılımları yapamadılar. (Siemens SL45, dünyanın ilk mp3 çalarlı telefonu olması lazım, yanlışsa kusura bakmayın)
45 Serisinin ardından 55 serisinde sanki teknoloji geriye gitti gibi.
45 serisindeki becerikli, nitelikli tasarımcıları ve mühendisleri bıraktılar.
Siemens cep telefonlarının yazılımları çok kötü bir hal almaya başladı. Ama buradaki suçlu mühendisler değil. Çünkü o kadar çok telefonun yazılımının geliştirilmesinden az sayıda mühendisler sorumluydu. Ve onlarda bu kadar yetişebildiler.
65 Serileri ise teknolojinin, günün ve çağın gerisinde kaldı. Siemens S65, M65 gibi modelleri düşünün, MMCyi destekliyor ama Mp3 özelliğini desteklemiyor.
75 Serisi gerçekten güzeldi bunların içinden en güzelleri ise tabiki, CX75, M75, S75, SL75 ve tabiki SXG75. Ancak 75 serilerinde görüldü ki yazılımlar çok problemliydi neyseki "firmware update" olayıyla bu sorunu çözdüler.
Siemens SX1'in symbian platformundaki o zamanki başarısı devam ettirilmeliydi. Symbianlı yeni modeller üretilmeliydi.
BenQ Mobile'ın hataları ise, elbetteki BenQ Mobile'In iflas etmesine sebep vermiştir.
BenQ Siemens markasını iyi pazarlayamadılar, Avrupa pazarına iyi adapte olamadılar, Tam hibrit modeller üretemediler. Ayrıca BenQ-Siemens markasının başarı sağlayan modellerinin ki bunlar EL71, EF81, tamamıyle Siemensin Almanyadaki merkezlerinde üretilmesinin önemini kavraayamadılar. S88, CL71 gibi tamamıyle BenQ kökenli modeller ise yazılımsal olarak çok zayıf kaldılar, BenQnun gitmesi gereken çok yol var. BenQ sadece Asyada üretim yaptırabilir şimdilik ama bu BenQ Corp'un BenQ Mobile'ı desteklemesine bağlı.
MAALESEF, BENDE BİR SIEMENS KULLANICISI OLARAK BİR NOKIA YÖNETİCİSİNİN BENQ MOBILE'IN SIEMENS MOBILE'I SATIN ALMASI İLE İLGİLİ ŞU SÖZÜN DOĞRULUĞUNU KABUL EDİYORUM: "İKİ HİNDİ BİR KARTAL ETMEZ"
Kartal: Nokia
Hindiler ise: Siemens, BenQ
BenQ-Siemensin Türkiye biriminde neler oluyor tam bilmiyorum ama Avrupa ve dünyadaki durum bu şimdilik. Avrupadaki bir çok birim kapatılıyor.
Üstteki yazı tamamen şahsıma aittir.
Kaynaklar:
BenQ adına üzülmedim ama Siemens adına üzüldüm. BenQ-Siemens'in Almanya'daki departmanında çalışanlar işten çıkarıldılar. Avrupa'da ki BenQ-Siemens cep telefonları için DESTEK sona eriyor. Çünkü BenQ Mobile servislerle anlaşma yenilemiyor. Servislerde paralarını BenQ Mobile dan alamıyorlar. BenQ-Siemens veya Siemens cep telefonu alacaklara duyurulur.
Bu sondaki en büyük suçlu SIEMENSİN ÜSTÜN ZEKALI YÖNETİCİLERİNDİR.
ÇÜNKÜ;
45 Serisinin (Sonu 45 ile biten modeller) başarısının ardından gerekli atılımları yapamadılar. (Siemens SL45, dünyanın ilk mp3 çalarlı telefonu olması lazım, yanlışsa kusura bakmayın)
45 Serisinin ardından 55 serisinde sanki teknoloji geriye gitti gibi.
45 serisindeki becerikli, nitelikli tasarımcıları ve mühendisleri bıraktılar.
Siemens cep telefonlarının yazılımları çok kötü bir hal almaya başladı. Ama buradaki suçlu mühendisler değil. Çünkü o kadar çok telefonun yazılımının geliştirilmesinden az sayıda mühendisler sorumluydu. Ve onlarda bu kadar yetişebildiler.
65 Serileri ise teknolojinin, günün ve çağın gerisinde kaldı. Siemens S65, M65 gibi modelleri düşünün, MMCyi destekliyor ama Mp3 özelliğini desteklemiyor.
75 Serisi gerçekten güzeldi bunların içinden en güzelleri ise tabiki, CX75, M75, S75, SL75 ve tabiki SXG75. Ancak 75 serilerinde görüldü ki yazılımlar çok problemliydi neyseki "firmware update" olayıyla bu sorunu çözdüler.
Siemens SX1'in symbian platformundaki o zamanki başarısı devam ettirilmeliydi. Symbianlı yeni modeller üretilmeliydi.
BenQ Mobile'ın hataları ise, elbetteki BenQ Mobile'In iflas etmesine sebep vermiştir.
BenQ Siemens markasını iyi pazarlayamadılar, Avrupa pazarına iyi adapte olamadılar, Tam hibrit modeller üretemediler. Ayrıca BenQ-Siemens markasının başarı sağlayan modellerinin ki bunlar EL71, EF81, tamamıyle Siemensin Almanyadaki merkezlerinde üretilmesinin önemini kavraayamadılar. S88, CL71 gibi tamamıyle BenQ kökenli modeller ise yazılımsal olarak çok zayıf kaldılar, BenQnun gitmesi gereken çok yol var. BenQ sadece Asyada üretim yaptırabilir şimdilik ama bu BenQ Corp'un BenQ Mobile'ı desteklemesine bağlı.
MAALESEF, BENDE BİR SIEMENS KULLANICISI OLARAK BİR NOKIA YÖNETİCİSİNİN BENQ MOBILE'IN SIEMENS MOBILE'I SATIN ALMASI İLE İLGİLİ ŞU SÖZÜN DOĞRULUĞUNU KABUL EDİYORUM: "İKİ HİNDİ BİR KARTAL ETMEZ"
Kartal: Nokia
Hindiler ise: Siemens, BenQ
BenQ-Siemensin Türkiye biriminde neler oluyor tam bilmiyorum ama Avrupa ve dünyadaki durum bu şimdilik. Avrupadaki bir çok birim kapatılıyor.
Üstteki yazı tamamen şahsıma aittir.
Kaynaklar:
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
tasarım ve üretim merkezlerinin büyük kısmınıda türkiyeye taşırdım.
