audi hakkında herşey.

Sponsorlu Bağlantılar

folter

Üye
    Konu Sahibi
audi hakkında herşey.
arkadaşlar audi ile tüm görüşlerinizi buraya yazalım.
bu arada sizlere bikaç sorum olcak quatro teknolojisi ve yeni a3 hakkında bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.
 


doukan1989

Üye
audi saglam alman teknolojisiyle uretilmis, mercedes ve bmw gibi ust sinif ureticilerle ayni klasmanda yarisir. Ozellikle arabadaki malzeme kalitesi mukemmeldir.
quatrro surekli 4 tekerlekten cekis sistemidir. Benzer sistemi subaru, mitsubishi gibi firmalar da kullanir. Surekli demek 2 tekerlek cekis sansi yok demektir. Sadece 2 ceker olarak calisir.
yeni a3 bence guzel bi araba. Tasarimi farkli olmus. Motorda ise 100bg den 250hplere kadar guc secenekleri var. Fiyat olarak bilgim yok malesef :(
 
serdaronlinenet

serdaronlinenet

Üye
dostum bildiğim şey audi TT ye hasta olduğumdur çok karizma be 8)
 
Quattro

Quattro

Üye
Quattro Nedir: Sürekli dört tekerden çekiş sistemi, quattro® teknolojisinde 25 yılı geride bırakan Audi, bu teknolojiyi günümüze devamlı geliştirerek taşıdı.quattro® dört tekerlekten çekiş sistemini tercih etmek daha fazla özgürlüğü tercih etmek demektir. Sürekli dört çeker sisteminin üstünlüğü sadece kötü hava koşullarında sağladığı yararlardan ibaret değil; bundan çok daha fazlası söz konusu. Her zaman daha iyiye ulaşmak için çalışan Audi, kurucusu Horsch'un 100 yıl önceki öngörüsünden yola çıkarak, otomobilin sürekli dört tekerlekten çekişini sağlayan quattro® teknolojisini yarattı. Dünya önden çekişli ve arkadan itişli otomobillerin rekabetini yaşarken, bu herşeyi etkileyecek bir devrimdi... quattro® Dört tekerden çekiş sistemindeki 21 yılı aşkın deneyim, teknoloji ve üretim alanında uzmanlığı ifade etmekte. Bugüne kadar 800.000’den fazla quattro modeli üretilmiştir


Quattro Tarihçesi : Audi, 3 Mart 1980'de Cenevre Motor Show'da ilk defa uluslararası kamuoyuna Audi quattro®'yu sergilediğinde otomobil üretiminde yeni bir çağ başlamış oldu. Çünkü o yıl ilk defa bir binek otomobil, sürekli dört tekerlekten çekiş ile pazara sunulmuştu. quattro®'nun sembolik karakteri ve adından aldığı güç, o zamandan beri eşi görülmemiş bir başarı hikayesinde gizlidir. Bu devrim yaratan güç aktarım sisteminin piyasaya ilk sürüldüğünde yarattığı duygular ve beklentiler, takip eden yıllarda her şekilde karşılığını buldu: quattro®'nun motor sporlarındaki inanılmaz başarılarıyla; yeni bir özgürlük kavramı oluşturmasıyla; maksimum yol dinamikleri, geliştirilmiş sürüş keyfi ve en iyi yol performansını bir arada sunmasıyla ...

Audi ve quattro®, son 25 yıldır birlikte dile getirilen iki markanın adıdır. Otomobillerin yakın tarihinde çok az sayıda teknoloji, quattro® - sürekli dört tekerden çekiş - kadar tutarlı bir şekilde Audi'nin marka imajını şekillendirmiştir. Ayrıca quattro®'nun 25 yıllık geçmişi, bu devrimci teknolojinin sistematik olarak sürekli gelişmesine de tanıklık etmiştir. Çünkü Audi, otomobilseverlere hem sürüş keyfi hem de yol dinamikleri açısından eşi benzeri olmayan avantajlarla birlikte bu en yenilikçi güç aktarım sistemini her araç tipine uygun kişisel özelliklerle beraber sunmuştur; sunmaya da devam edecektir.

İki milyondan fazla quattro® güç aktarım sistemine sahip aracı ile Audi, lüks segmentte sürekli dört tekerden çekişli binek otomobillerde lider üretici konumundadır.
Audi'nin teknolojik üstünlüklerinin en önemlisi olan quattro® güç aktarım sistemine sahip model yelpazesi son derece geniştir. Audi A2 hariç mevcut tüm Audi modellerini kapsayan bu sistem, otomobil teknolojileri içinde efsanevi bir konuma sahiptir.
"Efsaneleri yaratan teknoloji : quattro®, ralli pistlerinden büyük otoyollardaki özel kademelere ve dünyanın bütün ana yollarına kadar güçlü bir yol izler - ve sürüşün bizim için anlamını kalıcı olarak değiştirir." Dave Pollard: Audi quattro® Kitabı (1997)
Duygu yüklü teknoloji.

İlk quattro® reklam motiflerinden birisi, quattro® güç aktarım sisteminin ne anlama geldiğinin bir sembolü oldu. Bir Audi 100 quattro®, Kaipalla - Finlandiya'da karla kaplı kayak pistinde sürülürken görülür. Bu quattro®'nun üstün çekiş gücünün ve istisnai yönsel dengesinin etkileyici bir örneğidir. Sistemin performansının açık bir kanıtı olarak görülen bu reklam bugün bile çok sayıda insan tarafından hatırlanmaktadır.

Audi quattro®®, her zaman AUDI AG reklamlarında son derece duygusal bir mesaj olmuştur. Bunun potansiyeli, özellikle "Eskimo" reklamında çok belirgindir. Hiçbir Audi otomobili görülmez, ürünün avantajlarından bahsedilmez, ama herkes "quattro®"nun çok özel olduğunu, son derece duygusal ve özgün olduğunu hisseder.

Teknoloji ve duygu arasındaki bağlantının bu saf gücü çok yüklü, ama bir o kadar da sempatik "Maharajah" reklamında görülür. Muson yağmuru, korkunç yol koşulları, birbiri ardına gelişlerini iptal eden misafirlerini bekleyen ev sahibi… Sadece Audi A4 quattro® kullanan Alman büyükelçisi davete gelebilir. Diğerleri yola çıkmayı bile denemez. Film, quattro® güç aktarım sisteminin üstünlüğünü kutlanması ile biter.

Durum.
Üstün teknoloji ve üretim know-how'ı.

25 yıllık dört tekerden çekiş deneyimiyle Audi, üstün bir teknolojiye ve üretim know-how'ına sahiptir. Bu avantajla Audi şimdiye kadar iki milyondan fazla araç üretmiştir. "quattro®®" dört tekerden çekiş kavramı için en iyi bilinen terimdir ve sürüş keyfi, yol dinamikleri, sportif tarzda performans ve güvenliğin en oturmuş sembolüdür. Günümüzde Audi , quattro® seçenekli motor ve şanzımanların 66 kombinasyonunu sunmaktadır. Audi TT 3.2 quattro®, Audi S4, Audi allroad quattro® veya Audi A8 6.0 quattro® gibi çok güçlü üst modeller aslında sadece quattro® sürekli dört tekerlekten çekişle üretilmişlerdir. Bu da bahsettiğimiz araçları saf sürüş keyfi konusunda üstün kılmaktadır.

quattro® güç aktarım sistemi, Audi'nin her zaman klasik çözümleri sorgulamasının, her zaman daha iyilerini keşfetme ve geliştirme tutkusunun kanıtıdır. quattro® teknolojisi, 'Teknoloji ile bir adım önde' felsefesini ve markanın özünü temsil eder. quattro® sürekli dört tekerlekten çekiş ilkesi aynı zamanda Audi'nin sportif, ilerici, prestijli ve yüksek değerli ürün profilinin keskinleşmesine de büyük katkıda bulunmuştur. quattro® sistemli modellerin özgün karakteri, Audi'nin lüks sınıftaki iddialı konumunu pekiştirmektedir.

Tarihçe.
Bir başarı hikayesinde kilometre taşları.

Onların isimlerini kim unutabilir ki! Hannu Mikkola, Michèle Mouton, Walter Röhrl ve Hans-Joachim Stuck… 1980 ve 1990'larda çok farklı motor sporu kategorilerinde kazandıkları birbirinden önemli muhteşem galibiyet serileri ile quattro® efsanesini yarattılar. quattro®® sürekli dört tekerlekten çekiş kavramının üstünlüğünü, dünyanın ralli ve hızlı yarış pistlerinde, her türlü koşulda etkileyici bir şekilde kanıtladılar. quattro® güç aktarım sisteminin kökenlerine baktığımızda, Audi markasından inanılmaz başarı hikayeleri ve teknik yeniliklerle dolu bir çeyrek yüzyıl görürüz.

Bir fikrin doğuşu.
1975 Audi ilk dört tekerden çekiş projesini Alman Ordusu - VW Iltis için geliştirdi.
1977 Orta ile yüksek seviyede performanslı dört tekerden çekişli bir araç oluşturma fikri doğmuştu. Yönetim Kurulu'nun yetki vermesinden sonra geliştirme çalışmaları ilkbaharda başladı. İlk örnekler kışa doğru hazırdı.
1978 Proje, Ocakta VW Grubu'na sunuldu ve daha fazla geliştirme için onay Mayıs'ta geldi.
1979 Seçilen bir grup gazeteciye bir örnek sunuldu. 'quattro®' adı, beş Almanca kelimenin baş harflerinden oluşan CARAT* ismine alternatif olarak seçildi. Sadece belirli bir model veya motorla bağlantılı olmadığı için bu ismin seçimi ileri görüşlü bir karardı.

" CARAT = CoupéAllRadAntriebTurbo;
'AllradAntrieb' = dört tekerden çekiş.

quattro®® - değerini kanıtlayan bir ilke.

1980 Audi quattro®'nun dünyadaki ilk sunumu Cenevre Motor Show'da gerçekleşti.
1982 Audi 80 quattro® modeli için quattro® güç aktarım sisteminin büyük çaplı üretimi başladı.
1986 quattro® güç aktarım sisteminin kalbi olan ve motor gücünü değişken, sürekli ve sabit bir şekilde dağıtan Torsen merkezi diferansiyelin kullanılmaya başlandı.
1987 Audi her bir model çizgisi için en az bir quattro® modeli sunar; toplamda 20 quattro® modeli vardır.
1988 Sürekli dört tekerlekten çekişli dünyanın en büyük lüks otomobili Audi V8 piyasaya sunuldu.
1990 quattro®'nun onuncu doğum günü. Dünya çapında 200.000'den fazla Audi quattro® üretildi. Devrimsel bir fikrin başarısının kanıtı...
1992 Bu yıl hemen hemen her on iki Audi müşterisinden biri quattro® güç aktarım sistemli bir Audi seçti.
1994 Audi, ön ve arka akslar için EDL - Elektronik Diferansiyel Kilidi'ni piyasaya sürdü. quattro® güç aktarım sistemli üç tasarım çalışması yapıldı.
1995 Audi A6 2.5 TDI, quattro® ve TDI® birleştiren ilk otomobil oldu.
quattro®'nun önlenemeyen başarısı:

1990'ların başında Alman Otomobil Ustaları (DTM) ve daha sonra STW Şampiyonasında quattro®'nun üstünlüğü o kadar belirgindi ki bu tip güç aktarım sistemli otomobillerin yarışlara katılması 1998'de yasaklandı.

1997 quattro® sürekli dört tekerlekten çekiş, ESP elektronik stabilite programı ile pazara sunuldu.
1998 Audi TT Coupé'de elektro hidrolik çok plakalı debriyaj ilk defa kullanılmaya başlandı.
1999 Audi A3 quattro® pazara sunuldu.
2000 Audi allroad quattro® Cenevre Motor Show'da sergilendi

quattro®'nun 20 yılı.

2001 Audi bir milyonuncu quattro® müşterisini kutluyor. quattro® otomobilleri, Audi toplam üretiminin % 30 ' una ulaştı.
2003 Audi, Pikes Peak, Nuvolari ve Le Mans quattro®'yu sergiledi: Bu modeller, quattro® güç aktarım sistemli üç tasarım çalışmasıydı.
2004 Yıl sonu itibarıyla yaklaşık iki milyon araç quattro® güç aktarım sistemi ile üretilmiştir. (Torsen merkezi diferansiyel veya Haldex debriyaj)
2005 quattro®'nun 25. yılı. Çeyrek yüzyıllık bir felsefe: 'Teknoloji ile bir adım önde'. Bu dönemde oluşturulan ürün geliştirme ve know-how, Audi'nin gelecekte de aynı derecede etkileyici bir şekilde quattro® güç aktarım sisteminin üstünlüğünü ve gücünü göstermeye devam edeceğinin kanıtıdır.

Quattro Avantajları : Sürüşü daha güvenli hale getiren quattro®, her türlü yol koşulunda üstün kavrayış sağlar. Geleneksel sürüş konseptleriyle karşılaştırıldığında quattro® nun ayrıştığı noktalar şöyle sıralanabilir:

- Geliştirilmiş sürüş dinamiği (Çekiş, ivmelenme, viraj içindeki hızı)
- Her yüzeyde özellikle kaygan yüzeylerde daha yüksek güvenlik

quattro®çekiş sistemi, bu nedenle, kış mevsiminin getirdiği zorlu yol şartlarını kolaylaştırdığı gibi, yola tutunma kapasitesinin yüksekliği ile her mevsimde ve her türlü yol durumunda sürücüsüne keyifli bir yolculuk vadeder
 

folter

Üye
    Konu Sahibi
teşekkürler.
eğer maddi imkanım olursa kesinlikle bir a3 alacağım.
 
goldcrusher

goldcrusher

Üye






işte bir audi a4 :artı:
 
gunaydins

gunaydins

Üye
tek kelimeyle muthis ;;)
 
iOS Developer

iOS Developer

Üye
golftan guzel oldugu kesin...
 


Üst Alt