Apple geliştirici sitesi hacklendi

Sponsorlu Bağlantılar

papakudioflu

papakudioflu

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Apple geliştirici sitesi hacklendi
Apple'ın 2008 yılında kurdugu geliştirici sitesi site üzerinde bulunan bir güvenlik açıgı kullanılarak hacklendi.

Bu sebeple Apple siteyi erişime kapattı ve yaptıgı açıklamada güvenlik açıgı oldugunu kabul etti. Yapılan açıklamada ;sitenin hacklendigi vesitede bulunan bir guvenlik acıgı nedeniyle sitenin erişime kapatıldıgı belirtildi. Fakat bu hackleme işlemi kotu amaclı hackerlarca yapılmadı. Londra'da güvenlik araştırmaları yapan İbrahim Baliç isimli bir Türk'ün açıgı farkederek Apple yetkililerine bilgi vermesi üzerine ortaya çıkan açık aradan gecen 4 günlük süre zarfında müdahele edilmemesi nedeniyle yine İbrahim Baliç tarafından kullanılarak 100'ün üzerinde geliştici bilgisinin ele gecirilmesiyle sonuçlandı. Son olarak 73 adet Apple mühendisi geliştici hesap bilgilerini siteden alarak Apple'a gönderen İbrahim Baliç dikkate alındı ve site erişime kapatıldı.

İbrahim Baliç yaptıgı açıklamada kendisine yapılan hacker yakıştırmalarını kesinlikle kabul etmedigini belirterek kendisinin bu açıgı ilk olarak Apple yetkilileriyle paylaltıgını belirtti. Dikkate alınmayınca sistemi hackleyerek bilgileri çekmeye başladıgını ve rakam 100'ü gecince durması gerektigini ve durdugunu belirtti. Cektivmgi bilgileri Apple'a gönderen Baliç nihayet dikkate alındı ve Apple tarafından teşekkur edilerek sistemin erişime kapatıldıgı belirtildi. Bu açık sadece bir güvenlik açıgı olayı olarak kalmayıp ilerleyen zamanlarda Apple'ın başını agrıtacaga benziyor.
 


ZaZuM

ZaZuM

Üye
elma bi geliştirici daha sahibi oldu desene kısaca :D
 
Furkan Emekli

Furkan Emekli

Üye
Birkaç yıl öncede buna benzer bir olay yaşanmıştı. 17 yaşında bir çocuk saldırmıştı. Sonra o çocuğu saldırdığı yerin güvenlik bölümüne aldılar. Yüksek bir maaş verdiler. Bizde olsa müebbet yeriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: codblackops2 ve PureFood
codblackops2

codblackops2

Üye
Birkaç yıl öncede buna benzer bir olay yaşanmıştı. 17 yaşında bir çocuk saldırmıştı. Sonra o çocuğu saldırdığı yerin güvenlik bölümüne aldılar. Yüksek bir maaş verdiler. Bizde olsa müebbet yeriz.
:ehe
 

Tahafall

Üye
Benim bildiğim böyle buyuk şirketlerin acigini bulursan sana topla para veriyorlar arkadasimin dedigine gore boyle bi şirket hasibi adam aciklanamasinda neredeyse acimizi bulana para verecegiz demis.
 
GuiTaRisT111

GuiTaRisT111

Üye
Samsung bunu beğendi.

Beğen | Yorum yap | Paylaş
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahafall ve PureFood
PureFood

PureFood

Üye
Birkaç yıl öncede buna benzer bir olay yaşanmıştı. 17 yaşında bir çocuk saldırmıştı. Sonra o çocuğu saldırdığı yerin güvenlik bölümüne aldılar. Yüksek bir maaş verdiler. Bizde olsa müebbet yeriz.

Doğru diyorsun güldüm :D


- - - Eklendi - - -

Samsung bunu beğendi.

Beğen | Yorum yap | Paylaş

Buna da güldüm, güzeldi :D


- - - Eklendi - - -

Adam pisliğin teki çıktı diye düşünürken ne çıktı, helal olsun gitmiş Apple'a iletmiş durumu hemen.
 
TheLastWarrior

TheLastWarrior

Üye
Bu apple hack yemeden duramıyor anlaşılan hep applenin başına geliyor bu olaylar :ehe
 

partyhard

Üye
İcloud gitmişti bi ara
 
LimePie

LimePie

Üye
neden android bütün cihazlarda olabiliyorda ios sadece iphonede oluyor ios başka cihazlara yüklenemezmi ? bu sorunun cevabını merak ediyorum.
 
LimePie

LimePie

Üye
peki kodlar alınsa yapılabilirmi ?
 
[ENGİN]

[ENGİN]

Üye
türk güvenlik uzmanı ibrahim baliç hack'lemiş :D
 

Benzer Konular

Murat Alper
Cevap
0
Görüntüleme
379
Murat Alper
İhtiyar007
Cevap
1
Görüntüleme
445
UpOneTR
Marco Laren
Cevap
9
Görüntüleme
5K
Bruce Lee QQ


Üst Alt