Anneden kızına regl partisi...

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
looney

looney

Üye
    Konu Sahibi
Anneden kızına regl partisi...
"Önyargıları yıkmak" isteyen psikolog anne Şule Akdağ, 12 yaşındaki kızı Ezgi’nin "ergenliğe adım" anlamına gelen ilk reglini davetle kutlayacak..


Doğum, girilen her yeni yaş, sünnet, askere gidiş, evlilik kutlanıyor da, kadınlar için ergenliğe ilk adım, doğurganlığın başlaması anlamına gelen ilk regl neden kutlanmasın? Ankara’da bu soruyu soran bir anne kızının ilk reglini kutlamak için davet verecek. Genç kızların kadınlığa ilk adımını kutlamak için tören yapılması fikri uzun yıllardır feministlerce tartışılıyor. Türkiye’de bir tabu halinde yaşanan reglin toplum tarafından ayıp, utanılacak bir konu olarak görülmesini eleştiren kimi feministler, ergenliğe ilk adım olarak görülen bu günün çok önemsenmesi ve kutlanması gerektiğini düşünüyor. Bu konudaki önyargıları yıkmak isteyen kadınlardan biri de iki kız çocuğu annesi Şule Akdağ...
’BU EŞİTSİZLİK NİYE?’
Kadının insan hakları eğitimi programı kapsamında ev kadınları ve çalışan kadınlardan oluşan gruplara eğitim veren psikolog Akdağ, 12 yaşındaki kızı Ezgi için "Gençliğe ilk adım" kutlaması yapacak. Kutlama için yakın çevresine ve kızının arkadaşlarına davetiye gönderen Akdağ, bu davetiyede, "Önyargıları yıkmak için Ezgi’nin gençliğe ilk adım partisinde sizleri de aramızda görmekten mutluluk duyarız" çağrısı yaptı. Ankara’da yarın bir restoranda yapılacak kutlama için gönderilen davetiyede çağrıcı olarak anne, baba ve ablanın isimleri yer aldı. Anne Akdağ kutlama kararını neden aldığını SABAH’a şöyle anlattı: "Bir erkek çocuğu dünyaya gelince, sünnet olunca, askere gidince, askerden gelince, evlenince kutlama yapılıyor, hediyeler alınıyor. Kız çocuğuna ise bir kez dünyaya gelince, bir de düğün yapılınca kutlama yapılıp hediye alınıyor. Bu kadar eşitsizlik niye? Ayrıca adet görüldüğünde tokat atılması, adetin kirli pis bir şey olarak görülmesi var. Bir kadın olarak adet görmenin üremenin başlangıcı olduğunu, doğum yapmanın kadınlığın en güzel yetilerinden biri olduğunu biliyoruz. Sünnetin alternatifi değil ama önyargıları yıkmak adına bir kadının böyle kirli sayılan, oysa çok önemsenmesi gereken bir gününün, gençliğe ilk adımına böyle olumlu bakılmasına inandığım için kutlama yapmaya karar verdim."
TEPKİ DE VAR DESTEK DE
Topluma mesaj vermek, çocuklarına önem verdiğini göstermek için böyle cesaret isteyen bir işe kalkıştığını anlatan anne Akdağ’ı destekleyenler de var, karşı çıkanlar da. Anne Akdağ, kutlamanın bir ilk olduğunu belirterek, "Eminim birileri özenip bunu yapacak. Doğum günleri kutlanıyor, bu da anlamlı bir günse kutlanmalı" dedi.
Ezgi önce ’saçma’ dedi
İlköğretim 7’nci sınıf öğrencisi olan 12 yaşındaki Ezgi’ye bu düşünce ilk önce "saçma" gelmiş. Annesine bu öneriyi ilk getirdiğinde kızdığınısöyleyen Ezgi, daha sonra bunun doğallığını görüp, basketbol takımındaki bütün arkadaşlarının da gelmek istediğini öğrenince heyecanlandığını ve kutlamayı kabul ettiğini anlattı.
Baba katılmayacak
Eşinin de kendisi gibi psikolog olduğunu anlatan anne Akdağ, davetiyede eşinin isminin olmasına karşın kutlamaya katılmayacağını söyledi. Aldıkları karara eşinin saygı duyduğunu anlatan anne Akdağ,"Siz yapın ama ben gelmeyeceğim’ diyor. Gelmesi için elimizden gelen çabayı göstereceğiz, ama onu da anlıyorum. Erkek egemen toplumda yaşıyoruz" dedi.
 


dreamnurse

dreamnurse

Üye
millet uğraşıcak başka bişey bulamamışmı tövbeler olsunn..
 
grafikseli 84

grafikseli 84

Üye
kızını rezil edecek başka birşey bulamamışmı...eşide psikologmuş ya...ona görünsün
 
Romantik Prens

Romantik Prens

Üye
uğrascak iş bulamamıs ne insanlar varya bide psikoloğa görünsün bencede
 

Anıl Umut

Emekli Yönetici
bi de övünüyo
napcakmış kızının ergen olduğunu millete duyurunca tövbe tövbe :@
 
Mustafa Furkan

Mustafa Furkan

Üye
Erkek Çocuk Sünnet Eder Gibi "Aç Oğlum da Amcalar Görsün" Misali.. :)
E Kızının Ergenliğe Adımını Nasıl Kutlayacak ??
Kesinlikle "O An"ın Fotoğrafını da Çekerler Hatıra Diye..
Merhum Cem Karaca'nın Dediği Gibi "Bindik Bir Alamete.. Gidiyoz Kıyamete.."
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
Açıkçası kadın mantıksız düşünmüyor, kendi içinde bir mantığı var, kendisine göre... Erkek cinsel organı tabu değilse, açılıp açılıp gösterilebiliyorsa, sünnette bayram ediliyorsa neden aynısı kadınlar için olmasın?.. Ayrıca toplumumuzun çoğu kesiminde adet görülmesi pis, ayıp bir şey olarak kabulediliyor, buna karşı durulmak isteniyor anladığım kadarıyla.
Ama yolu bu mudur tartışılır...

Açıkçası ben aşırı olmasa da genel olarak geleneksel düşünen bir adamım o nedenle bu feminist yaklaşıma pek çok feminist yaklaşıma karşı olduğum gibi karşı çıkıyorum. Kadınlara, insan hakları (+ kadın hakları) seçme ve seçilme özgürlüğü, kılık kıyafet özgürlüğü gibi birtakım özgürlükler yasal olarak verildikten sonra, kadın erkek eşitliği tanınmaya başladıktan sonra bazı kadınlar nedense dengeyi tutturamadılar.

Kadın ve erkek arasında fark vardır! İnsana dair haklar elbette kadın-erkek eşitliği gözetilerek verilmeli ancak bu süreçte bazı değerler kaybedilmemelidir!.. Mahremiyetin, kadının korumacı yapısının yitirilmemesi gerekliliğinde olduğu gibi.
Bence...

Yoksa bu eşitlik kavgası, kardan adama iki tane meme yapıp, önünde pankart açarak, "neden sadece kardan adam var bu da kardan kadın" diye eylem yapmaya kadar gidecek...

Laf aramızda bana kalırsa kadın sünnette erkek çocuklara takılan altınları kıskanmış ve böyle sosyal mesaj numarasında altınları götürmeye çalışıyor :ehe:ehe:ehe
 
CoYoTe®

CoYoTe®

Üye
Saçma Saçma İşler Bu Ne Yaa!!
 
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Emekli Yönetici
Bence kadın akıllıca düşünüyor, yapmak istedeği kızının hep yanında olması.
Bu her annenin bir doğal hakkı.
Benim düşüncem yanlış düşünmüyor.
 

omayra

Üye
kızım ilk reglini olduğunda aile arasında tebrik eder, bunun utanılacak bir şey olmadığını, doğal bir süreç olduğunu anlatırım. Ama bu doğal sürecin övünülecek bir şey de olmadığını düşündüğümden ortalıkta yaygara yapmaya da gerek görmem; tıpkı oğlumun sünnetinde olduğu gibi... Oğlumu da hastanede sünnet ettirip evde küçük bir mevlütten başka düğün dernek yapmayacağım gibi.... Kadın kendi içinde tutarlı ama benim anlayışıma ters... Cinsel olgunluğun başlangıcının ne erkekte ne kadında bu denli övünç kaynağı yapılacak bir tarafı yok.
 
ouSahin

ouSahin

Üye
artık ilk cinsel ilişkisinden :D her ay özel günlerine kadar herşeyini halka açık tutcak sanırım :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt