Access Veritabanını MySQL Veritabanına Dönüştürme

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
JaNbErG

JaNbErG

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Access Veritabanını MySQL Veritabanına Dönüştürme
Bu dersimizde Access tablolarını MySQL tablolarına çevirmeyi anlatacağım...
Bu işlem için 2 adet programa ihtiyacımız var..
Not : Bu ders windows için anlatılmıştır....


adresinden Access To MySQL Programını İndiriniz...


adresinden de Connector/ODBC 5.0 Programının Windows İçin Olanını İndiniz (2.28 MB)

Programları Kurunuz...

Daha Sonra MS Access to MySQL programını çalıştırınız..

Adım 1 - Program açılınca Next butonuna tıklayınız..
Adım 2- İkinci bölümde Access Veritabanını seçiniz...
(Filename: Yazan Bölümde Access veritabanınızı seçiniz)

Tekrar Next i tıklayınız...

Adım 3- Açılan Sayfada İki Bölüm Bulunmaktadır..
Birinci bölüm:
Direct transfer : Yani , tabloları mysql de direk oluşturma..
İkinci Bölüm:
Create dum file: Yani, taboları dosya olarak kaydetme...

Burada Create dump file seçip dosya olarak kaydetmeyi seçiyoruz.. (Diğer bölümü de deneyebilirsiniz)
Filename Bölümünden dosyayı kaydedeceğiniz dizini ve dosya adını belirleyiniz...

Tekrar Next i tıklayınız...

Adım 4- Bu Bölümde Acces Tablolarınız ve Tablo Sütunlarınız sıralanmaktadır... Bu Bölümden MySQL 'e çevireceğiniz tablolarınızı seçiniz...

Tekrar Nexti tıklayınız...

Adım 5- Run Now butonunu tıklıyoruz..
Ve MySQL tablolarımızın bulunduğu dosya belirlediğimiz dizine kaydedildi...

Exit İle Programı Kapatıyoruz....
 
  • Beğen
Tepkiler: emintoksoz


JaNbErG

JaNbErG

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Introduction






Access to MySQL is a small program that will convert Microsoft Access Databases to MySQL.
  • Wizard interface.
  • Transfer data directly from one server to another.
  • Create a dump file.
  • Select tables to transfer.
  • Select fields to transfer.
  • Transfer password protected databases.
  • Supports both shared security and user-level security.
  • Optional transfer of indexes.
  • Optional transfer of records.
  • Optional transfer of default values in field definitions.
  • Identifies and transfers auto number field types.
  • Command line interface.
  • Easy install, uninstall and upgrade.
Using Access to MySQL

When you start the program it will run you through a wizard. The wizard will ask you all the necessary questions to setup the database transfer. In the first step you are asked to supply the file name of the Microsoft Access Database to convert.
If your Access database requires you to log in you can specify a user name, password and a system database.











 
JaNbErG

JaNbErG

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
kısaca özeti

1. Windows XP IIS kurulu olmalidir. Ben IIS ile nasil calistirilacagini anlatacagim. Bu nedenle Apache ve herhangi bir baska webserver kurulu olmamalidir. Cunku her web server default olarak (genelde tomcat filan farkli olabilir) 80 portunu kendisine baglar.

2. php.net sitesinden elde edilecek, stable bir php surumu (windows icin olan) alinarak, hicbir ayar degistirilmeden kurulur. Eger PHP ye hakim degilseniz hicbir ayari degistirmemenizi oneririm. (php yi indirirken kararli bir surumu indirirseniz daha az problem yasarsiniz, en son surumu indirmeniz yeni baslayan birisi icin cok yardimci olmayabilir)

3. inetpub/wwwroot altina php.php gibi bir dosya olusturup, php nin calisip calismadigini test edebilirsiniz. Gelen sayfa PHP nin tum ayarlarini ve hangi paketlerinin yuklu ya da aktif oldugunu gosteren bir konfigurasyon bilgilendirme sayfasi olacaktir.

4. IIS de default web site uzerine sag tiklayip properties(ozellikler) sekmesini secin. Orada Documents (dokumanlar, dosyalar Turkce Windowsta nasil bilmiyorum) diye bir sekme olacak oradan Add(ekle) butonuna tiklayarak index.php yazip onaylayin. Cunku php nin varsayilan ilk dosyasi index.php dir, tipki ASP de default.asp oldugu gibi.

5. Mysql in son "stable" versiyonunu (o da 4 bilmem kactir) mysql.org sitesinin download bolumunden cekin ve ayarlarina dokunmadan next next diyerek kurunuz. Kurduktan sonra konfigurasyon penceresi gelecek, database server i konfigure etmeniz istenecek. Buradaki ayarlardan da hicbiri ile ugrasmaniza gerek yok. Sadece root kullanicisi ile ilgili birseyler goreceginiz kisimda root kullanicisinin yaninda bulunan sekmedeki tik i kaldirin ve root sifresini silip ayni sekmeyi tekrar isaretleyin. Ya da bir sifre yazin (phpmyadmin kullanacaksaniz tavsiye etmiyorum)

Anonymous kullanicisinin yanindaki sekmeye de tikleyin. next next ile kurulumu tamamlayin.

6.

adresinden ODBC driver ini indirip kurun. Bu driver sayesinde ASP ile mysql e baglanabilirsiniz. Ayrica PHP ile de ODBC kullanarak mysql e baglanmak isterseniz bu pakete ihtiyac duyacaksiniz.

7. Bu asamada veritabaniniz calismaya baslamali. Mysql kurulumu sonucunda successfull notunu kurulum penceresinde gormeniz gerekiyor. Eger gormedi iseniz, baska bir uyumsuzluk var demektir. (Orn: Emule ya da benzeri bir program 3306 portunu kullaniyor olabilir, daha onceden yarim kalmis bir mysql kurulumu mevcut olabilir. MS-DOS ta netstat -a ile portlari kontrol edebilirsiniz.)

8. Veritabaninin calistigini test etmek icin en kolay ve guzel yontem, Mysql Administrator programini indirip kurmaktir. Boylece system notification area da (windowsunuzun sag alt kosesi) mysql calisiyor ise yesil renk iceren, calismiyorsa kirmizi renkli bir ikon goreceksiniz. Bu program ile mysql i durdurup baslatabilirsiniz.

9. Veritabaninin calistigindan emin olunca, PHP nin mysql e baglanip baglanmadigini kontrol edebilirsiniz. Bunun icin, mesela mysql.php diye bir dosya olusturup inetpub/wwwroot altina koyarak icine sunlari yazabilirsiniz.

Kod:
<?
$conn = mysql_connect("localhost", "root", "");
$baglanti = mysql_select_db("test",$conn) or die(mysql_error());
print("Baglanti ID si : $baglanti -- Baglanti basarili!");
?>

olarak cagirdiginizda "baglanti basarili" yazisini goruyorsaniz. Hersey tamam demektir. Ancak yukaridaki scriptte root yazan yere -eger degistirdiyseniz root kullanicisinin ismini- ve root un yaninda yer alan bolumdeki tirnaklarin arasina -eger root kullanicisina bir sifre verdi iseniz- root sifresini yazmaniz gerekiyor. Mysql default olarak test diye veritabani ile birlikte gelir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt