81 İlin Alan Kodları değişiyor

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
tksharmely

tksharmely

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
81 İlin Alan Kodları değişiyor
Sabit hatlarda alan kodları, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu kararı ile değişiyor. Bu değişim mevcut numaralara +1 eklenerek yapılacak. Bu sayede ise 82 yeni il kodu oluşmuş oluyor.

Sabit hatlarda da numara taşınabilirliğine olanak sağlayan BTK(Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) alternatif şirketlerden kayıt yapan abonelerin, yeni hat alımlarında alan kodlarına +1 ekleneceği açıklamasında bulundu. Buna göre İzmir’de alternatif şirketleri tercih eden bir abone 232 alan kodu yerine, 233 alan kodunu almış olacak.

Şehir İçi Görüşmelerinde İndirim

Kasım 2008’de GSM Operatörlerinde başlayan Mobil Numara Taşıma sistemi, ilerleyen günlerde sabit hatlarda da başlayacak. Uygulama ile, ulusal numaralandırma kapsamında yer alan coğrafi numaralar, coğrafi olmayan GSM numaraları ile numara taşıma kapsamında olacak. GSM’de numara taşınabilirliği ile gelen rekabet ortamı ve ardından gelen indirimler sabit hatlarda da yaşanacak.

İstanbul’da Numaralar Tükeniyor

Bu uygulama numara taşıma kapsamında gelmiş oldu. Ancak 12.6 milyon nüfusa sahip İstanbul için numaraların tükenmesi sorunu da ortaya çıktı. Zira Türk Telekom yetkilileri ile görüşme yapan BTK Başkanı Tayfun Acarer, “İstanbul için Numara bloklarının tükenmeye başladığı“açıklamasını yaptı.

Acarer "Türk Telekom yetkilileri şifaen bize bu durumdan söz ettiler. Ancak resmi bir başvuru olmadı. Numaraları tükenirse 213 ve 217 bloklarından onlara da sağlanacaktır" diye konuştu.
 


ilo53

ilo53

Üye
bu saatten sonra sacma bırsey
 
Mehmet

Mehmet

Emekli Yönetici
Geçti nigdenin pazarı
 
darülmendep

darülmendep

Üye
Konu için teşekkürler tksharmely
 
Salihyet

Salihyet

Üye
Arkadaşlar keyfi bir uygulama değil bu okumadan yorum yapmayalım :nono:
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt