haydaravısyon
Üye
Allah insanları kendisine ibadet etsinler diye yaratmıştır.
İnsanları yarattığı tüm varlıklardan üstün kılmış ve insanların emrine hayvanları vermiştir. Onları eğıtip işlerinde kullanabilmelerine olanak tanımiştır.
Tüm verdiği nimetlerin karşılığı olarak bana ibadet edin, bolca şükredin, günaha girmeyin kuranda yasaklanmışları yapmayın denmiştir. (bknz: türkçe tesfir kuranı kerim)
insanların bazı kısımları yoldan çıkmış çokça günaha girmişlerdir onlar için cehennem hazır bulunmakta.
Tüm bunların dışında insanı herşeyden üstün kılan özellik düşünebilme yetisidir dünyada hicbi varlıgın düşünebilme yetisi özelliği yoktur.
Bizden Allah'ın tek istediği ona ibadet etmemiz, şükretmemiz ve günaha girmememiz.
Beni çok etkileyen kurandan ayetlerin arasından birini yazmak istiyorum.
"tüm verdiğimiz nimetleri yiyorsunuz kullanıyorsunuz. Tüm bu nimetlerin karşılığında ne de az şükredıyorsunuz !!"
bitane daha yazayım.
"insanların bir kısımı sadece başı sıkıştıkça Allah'ı anıyor yardım ıstıyor.Bilselerki onlar yardımı nimeti haketmiyor"
Bu sorunun cevabı kişiden kişiye değişir. Allaha iman etmek için yaratıldık, Allah bizi cezalandırmak için yarattı yada büyük patlamayla meydana geldik. Her ne şekilde, ne amaç için yaratılmış olursak olalım, insan yaşamak için diğer insanlara muhtaçtır. Topluluk halinde yaşayacaksak bazı kurallar olmalı ve Din bu kuralların uygulanmasında en etkili yöntem. Dinin yasakladıkları, yasaların yasakladıklarından daha etkilidir insanların gözünde. Bu noktada islam dinin yasakladıkları ve toplum kurallarıda birbiriyle ilişki içindedir. Bilimsel bir araştırma gerçekleştirmek için bazen ateist düşünmek gerekir, haklısın ama bilimsel gerçeklerin çoğunun dini kitaplarda yüzyıllar önce yer alması, bilimsel araştırmalarda din kitaplarının referans alınması gerekliliğini ortaya koyuyor bana göre. Şüpheci olmak doğruya giden yolda en mantıklı sonucu almamızı sağlar. Şüphecilik, Allahın varlığından şüphe etmek değildir. Çok uzun yazarım aslında okurken sıkılmayın, zaten açılan konuyla tartıştığımız konu çok ayrı. Bu tarz konularda sohpet etmeyi çok severim hepinize teşekkür ederim. Konu amacından sapmasın diye son yorumum...İnsanların yaratılmasının gayaesi, amacı nedir.
uzaylı istilası ile ewmpire state binasının çöküşü - Uzaylıların beyaz sayarın önünden geçmesi...
ve uzaylıların tamamen amerikan yapımı insanlığı daha iyi kontrol etmek için varedildiği beni çok şaşırttı..
yani burdan şunu anladım.. aslında uzaylı diye bişey hiç yoktu bugüne kadar bu illumunatilerin alttan alttan bize uzaylı varlığını kabul ettirmek için uzayda yanlızmıyız ufolar vs. olayları hep gündemde tuttu.. ve insanlığın çoğunu uzaylıların dünyaya bir gün geleceklerine inandırdılar.. bunu yaparkende laboratuarlarda yapay (mutasyon insan) uzaylılar yaptıkları ve uçan daireler geliştirdikleri gibi bir sonuç çıkıyor ortaya bir günde gerçekten uzaylılar gelmiş gibi o yapay varlılkar dünyaya gelecekler... bizi global bir hayat anlayışına sokacaklar...
okuduklarımdan bu sonuç çıksada benim inancım gerçekten uzaylıların varolduğudur ve 2045 li yıllarda dünyaya gelecekleridir... National geographic uzay belgesellerinin çoğunda uzaylılarla tanışma yılı olarak 2045 geçiyor..
bu da bizlere medya aracılığıyla yedirilen bir senaryo olabilir.. gerçek olup olmadıklarını geldiklerinde görücez ama nolursa olsun o gelecek olanların gerçek ufolar olacaklarına inanıyorum ama bir farkla.... zaten hep dünyadaydılar ve zaten amerika ile işbirliği içindeydiler..hatta tarih bile ufo-amerika ortak kararı olabilir..
şu dünyada tanışıp uzun uzun sohbet etmek istedğim bir insandır Ömer Çelakıl...inanmayım o adama celakıla
şu dünyada tanışıp uzun uzun sohbet etmek istedğim bir insandır Ömer Çelakıl...
Din ve bilimi bir araya getirebilip onun kadar sakin ve mükemmel yorumlayabilen ikinci bir insan görmedim..
ben onun bütün programlarını izledim, ama şu yanlışı var, adam ne olursa olsun onu insanlara inandırmak için dini alet ediyor,
bakınız örnek vereyim birkez fox daki programında dediki
kabe'nin üzerine melek indi bu kuranda vardı dedi
ertesi günn diğer din adamları ona demediklerini bırakmadılar çünkü kuranda öyle bişey belirtilmemiş
bu yüzden izleyin ama pek inanmayın derim ben.
Adamın her dediğine inanmayacaksın tabi peygamber değilki oda bizim gibi bir insan. O yorumluyor sadece, araştırıyor. Düşünüpte konuşamadığımız şeyleri o konuşabiliyor. Bizler yanlış anlaşılıyoruz hemen ateist ilan ediliyor din hakkında düşünenler.
profiline yazdım yine diyorum..Açıldığı günden beri konuyu güncel tuttuğunuz için teşekkür ederim. Konuyu takip edemediğim için özür dilerim. Okul, dershane falan siteye girmek için pek vaktim olmuyo
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?