x-scarface
Üye
2014 Toyota Corolla
[h=2]2014 Toyota Corolla resmen tanıtıldı.[/h]
Dünyanın en çok satan arabası büyüdü!
Çeşitli ipucu ve fragmanlardan sonra Toyota, 2014 Corolla modelini resmi olarak tanıttı.
Toyota her fırsatta yeni Corolla’nın, beklentilerin üzerinde beğeni toplayarak sürpriz yapan Furia konseptinden tasarım ipuçları alacağını belirtmiş olsa da sonuç, NAIAS’ta tanıtılmış olan şık konsept modeli kadar etkileyici olmadı. Yine de günümüzde kullanımda olan mevcut son modelden çok net bir şekilde daha alımlı bir tarza sahip olan aracın satışlarda daha da çok başarı elde etmesi bekleniyor.
Burnumuza biraz Honda kokusu getiren yeni Corolla standart olarak LED destekli ve düşük ışınlı ön farların yanı sıra beş noktalı alt ön ızgara ile birlikte geliyor. Önceki meslektaşının sunduğu ayrıcalıkalrdan çok daha fazlasını teklif eden yeni Corolla’nın iç kabini de oldukça gelişmiş gibi görünüyor. Ayrıca 100 mm daha uzun dingil aralığı sayesinde daha ferah bir alana da kavuşan aracın dingil mesafesi 2700 mm olarak ölçülüyor. Bu uzamanın sonucu olarak 2014 Toyota Corolla fazladan 2.95 inçlik arka koltuk alanı sunuyor.
Aracın dış ölçülerine bakıldığında 4639 milimetrelik uzunluk, 1776 milimetrelik genişlik ve 1455 milimetrelik yükseklik ile karşılaşıyoruz. Yani araç artık 99 mm daha uzun, 16 mm daha geniş ve 10 mm daha alçak. Ön direkler 23 mm artırılarak 958 mm’ye çıkarken arka direkler 24 mm kısalarak 981 mm’ye düşüyor.
2014 Toyota Corolla L, LE ve S modelleri 4 silindirli, 1.8 litrelik motorlar ile satışa sunularak 132 beygirlik güce sahip oluyor. Yeni LE Eco sunufu ise yine 1.8 litrelik donanımdan gücünü alırken 140 beygir üretebiliyor. Çeşitli aktarım seçenekleri, araç model seviyelerine bağlı olarak mevcut. L ve S modelleri için 6 vitesli manuel sistem; LE, LE Eco ve S modelleri için yedi vitesli CVTi-S (devamlı değişken aktarım akıllı geçişi), ve son olarak databan modeli L için artık kullanım dışı denebilecek dört vitesli otomatik aktarım sistemi sunuluyor.
Eco izmalı model geliştirilmiş aerodinamiğe sahip olmasının yanı sıra otobanda son derece yüksek bir yakıt tasarrufu sağlayan düşük yuvarlanma dirençli lastikler gibi bir ayrıcalıkla sunuluyor. Yoğun olarak hafif ağırlık materyallerin ve yüksek kuvvetli çeliğin kullanılması nedeniyle Corolla’nın toplam ağırlığı 1,315 kilogramdan daha az.
Standart donanım arasında sekiz hava yastığı, ses sitemiyle bağlantılı Bluetooth telefonu, arka kamerası, elektrikli cam tavan, dokunmatik radyo, akıllı anahtar / bas çalıştır sistemi ve SofTex koltuklar gibi özellikler bulunuyor.
Dünyanın en çok satan arabası büyüdü!
Çeşitli ipucu ve fragmanlardan sonra Toyota, 2014 Corolla modelini resmi olarak tanıttı.
Toyota her fırsatta yeni Corolla’nın, beklentilerin üzerinde beğeni toplayarak sürpriz yapan Furia konseptinden tasarım ipuçları alacağını belirtmiş olsa da sonuç, NAIAS’ta tanıtılmış olan şık konsept modeli kadar etkileyici olmadı. Yine de günümüzde kullanımda olan mevcut son modelden çok net bir şekilde daha alımlı bir tarza sahip olan aracın satışlarda daha da çok başarı elde etmesi bekleniyor.
Burnumuza biraz Honda kokusu getiren yeni Corolla standart olarak LED destekli ve düşük ışınlı ön farların yanı sıra beş noktalı alt ön ızgara ile birlikte geliyor. Önceki meslektaşının sunduğu ayrıcalıkalrdan çok daha fazlasını teklif eden yeni Corolla’nın iç kabini de oldukça gelişmiş gibi görünüyor. Ayrıca 100 mm daha uzun dingil aralığı sayesinde daha ferah bir alana da kavuşan aracın dingil mesafesi 2700 mm olarak ölçülüyor. Bu uzamanın sonucu olarak 2014 Toyota Corolla fazladan 2.95 inçlik arka koltuk alanı sunuyor.
Aracın dış ölçülerine bakıldığında 4639 milimetrelik uzunluk, 1776 milimetrelik genişlik ve 1455 milimetrelik yükseklik ile karşılaşıyoruz. Yani araç artık 99 mm daha uzun, 16 mm daha geniş ve 10 mm daha alçak. Ön direkler 23 mm artırılarak 958 mm’ye çıkarken arka direkler 24 mm kısalarak 981 mm’ye düşüyor.
2014 Toyota Corolla L, LE ve S modelleri 4 silindirli, 1.8 litrelik motorlar ile satışa sunularak 132 beygirlik güce sahip oluyor. Yeni LE Eco sunufu ise yine 1.8 litrelik donanımdan gücünü alırken 140 beygir üretebiliyor. Çeşitli aktarım seçenekleri, araç model seviyelerine bağlı olarak mevcut. L ve S modelleri için 6 vitesli manuel sistem; LE, LE Eco ve S modelleri için yedi vitesli CVTi-S (devamlı değişken aktarım akıllı geçişi), ve son olarak databan modeli L için artık kullanım dışı denebilecek dört vitesli otomatik aktarım sistemi sunuluyor.
Eco izmalı model geliştirilmiş aerodinamiğe sahip olmasının yanı sıra otobanda son derece yüksek bir yakıt tasarrufu sağlayan düşük yuvarlanma dirençli lastikler gibi bir ayrıcalıkla sunuluyor. Yoğun olarak hafif ağırlık materyallerin ve yüksek kuvvetli çeliğin kullanılması nedeniyle Corolla’nın toplam ağırlığı 1,315 kilogramdan daha az.
Standart donanım arasında sekiz hava yastığı, ses sitemiyle bağlantılı Bluetooth telefonu, arka kamerası, elektrikli cam tavan, dokunmatik radyo, akıllı anahtar / bas çalıştır sistemi ve SofTex koltuklar gibi özellikler bulunuyor.