Skaptan
Emekli Yönetici
nitelikli dolandırıcılık dikkatlı olun vodafone
merhaba arkadaşlar
FATURA
Fatura ID: CCB2011047960431
Fatura Tarihi: 15.11.2011
İrsaliye Tarihi / No:
Fatura Dönemi: Kasım 2011( 16 Eki - 15 Kas )
Fatura Referansı: C111028175427
GSM NO: 554 982 24 18 nolu hattın sahibiyim
buradan bu bilgiyi paylaşmak istiyorum gerekli belgelerle birlikte savcılığa müracat edilecektir.
kişiler ve firmalar
1. ybs a.ş. (yeni bilişim sistemleri anonim şirketi) adı altında vodafone telekominasyon a.ş. alt yapısını kullanarak kurulan bir şirket ''Buyukdere C. Noramin Is Mrk No:302 Maslak / İstanbul Tel: 212 2867363 resmi bi sitesi bile yok
2.tuncay özkan haber paketi (Ergenekon tutuklusu gazeteci Tuncay Özkan)
3. ybs a.ş. müşteri temsilcisi numarası 05463545445 (vodafone telekominasyon a.ş. müşteri temsilcileri tarafından veriliyor bu numara) arama ücreti dakikası 40 kuruş
4.3520 tuncay özkan haber paketi (vodafone telekominasyon a.ş tarafından kullanıcının hattına gönderilen kısa mesaj numarası) haftalık 8.25 TL ücretli
açıklama
evet arkadaşlar yukarıda maddeler halinde belirttiğim kurum yada kuruluşlar birer nitelikli dolandırıcılık suçu işlemektedir nasıl mı ??
vodafone tarafından kullanıcılarına gönderilen ki bende buna dahilim 3520 kısa mesaj numarasından bir msj geliyor ve siz bu msj ister okuyun ister okumayın sizi bu pakete üye yapıyor sizden hiçbir onay işlemi almadan ve aylık faturanız geldiğinde bunun farkına varıyor ve vodafon müşteri temsilcilerini aradıgınızda bizim dahilimizde değil diyip size ybş a.ş adlı firmanın müşteri numarasını veriyorlar ve bu numaraya ulaşmak neredeyse 10 yada 15 dk kanızı alıyor tabi buradanda ayrı ücretlendiriliyorsunuz dk 40 kuruş ben buradan ulaşamadım ve istanulda olmamın avantajı ile birde kdv denetim memumuru oldugum için ybş a.ş yi bulmak benim için zor olmadı bu firmaya ulaştıgımda sistemlerinden kontrol edilip faturama yansıyan gerekli ücretlerin tarafıma iade edilecegi söylendi bu konuşmaları akkıllı telefonum sayesinde kayıt altına aldım vodafon temsilcilerininkini ve ybş temsilcilerininkini ve yaklaşık 5 gün sonra adıma havale yaptılar faturama yansıyan fazla ücreti şimdi dolandırıcılık bunun neresinde ?
dolandırıcılık tam burada başlıyor sizin aradıgınız müşeri temsilcisi numaraları ücretli hiç olmadık bir durumda onları aramak zorunda kaldınız vodafone temsilcilerine dakikalarca dert yandınız ve bunun için ayrı bi ücret yansıdı ikinci vodafone verdiği ybs a.ş. müşteri temsilcilerine baglandınız dakikalarca hiç olmadık bi durum da yine dakikası 40 kuruştan ücretlendirildiniz 10 dk bekletse sizi ki ben daha fazla bekledim 4 tl yapar milyonlarca kullanıcısı olan vodafon bu uygulamayı her 10 insandan 3 tanesine yapsa ki binlerce kişi var eminim milyonlar eder bu rakam ve bu para nereye ergenekon sanıgı tuncay özkana aktarılıyor
son zamanlarda bu tür şikayetlerin cogalmasından dolayı bilgi teknolojileri kurumu (BTK) vodafona soruşturma acmıştır bu soruşturmaya
diğer bir konu fatura yanlış hesaplama kullanıcılarına sundugu paket içersinde yer alan data ve gprs kullanımını paket aşımı (kb) olmadıgı halde ücretlendirmesi paket aşımının olmadıgını kabul eden vodafone müşteri temsilcilerinin konuşma kayıtları var ve ayrıntılı fatura dökümünde harcanan veriyi tek tek hesaplandıgında paket sözleşmesinde belirtilen miktarı aşmamsı acıkca dikkat cekiyor aynı saat ve aralarında sadece 1 dk farklık olan internet bağlantılarında 5 mb ücretlendirilmezken 5 kb veriler ücretlendirilmiş görünüyor
savcılaga delilli bi şekilde sunulacak evraklar
1.ybs a.ş. yetkililerinin telefon numaralarından yapılan ğörüşmede temsilcilerin hatayı kabul eden telefon görüşmesi ses kaydı
2.vodafon a.ş. yetkililerinin telefon numaralarından yapılan ğörüşmede temsilcilerin paket aşımı olmadıgını belirten telefon görüşmesi ses kaydı
3.gprs ve data kullanımı yapılan akıllı telefon modeline ilişkin internet tarayıcı geçmişi ve kullanılan veri miktarı
4.gprs ve data kullanımını gösteren fatura detaylı hesaplanıp kullanım ücretlerinin kullanılan paketi aşmamış gözükmesi
btk tarafından verilen daha önceki kararlar
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURULU
KARARI
Karar Tarihi : 16.11.2011
Karar No : 2011/DK-14/591
Gündem Konusu : Vodafone Telekomünikasyon AŞ Faturalama
Soruşturması.
KARAR :
Vodafone Telekomünikasyon AŞden hizmet alan abonelerin faturalama işlemlerinde
meydana gelen hataların kaynağı, kapsamı, tüketicilere olan etkileri ve konuya ilişkin
diğer hususların detaylı bir şekilde incelenebilmesini teminen Elektronik Haberleşme
Kanununun 4, 6, 12, 52, 59 ve 60 ıncı maddeleri başta olmak üzere ilgili diğer
maddeleri, Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin 5, 6,
13, 20 ve 21 inci maddeleri başta olmak üzere ilgili diğer maddeleri ve
Telekomünikasyon Kurumunun Denetim Çalışmalarına İlişkin Usul ve Esaslar
Hakkında Yönetmelik hükümleri ile diğer ilgili mevzuat çerçevesinde Vodafone
Telekomünikasyon AŞ hakkında soruşturma açılması ve ilgili birim olarak Sektörel
Denetim Dairesi Başkanlığının belirlenmesi hususlarına karar verilmiştir.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURULU
KARARI
Karar Tarihi : 03.08.2011
Karar No : 2011/DK-14/405
Gündem Konusu : Vodafone Adil Kullanım Limiti.
KARAR :
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun Kurumun yetkisi ve idarî yaptırımlar başlıklı
60ıncı maddesinin birinci fıkrasında yer alan Kurum; mevzuata, kullanım hakkı ve diğer
yetkilendirme şartlarına uyulmasını izleme ve denetlemeye, aykırılık halinde işletmecilere bir
önceki takvim yılındaki net satışlarının yüzde üçüne kadar idarî para cezası
uygulamaya yetkilidir. hükmünün Kuruma verdiği yetkiye dayanarak Vodafone
Telekomünikasyon AŞnin Vodemnet paketlerinin adil kullanım limitinde gerçekleştirdiği
değişikliği Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin Tarife
değişiklikleri başlıklı 9 uncu maddesinin birinci fıkrası hükmüne aykırı bir şekilde abonelere
kısa mesaj, arama ve/veya posta ile bildirilmeksizin yalnızca internet sitesinde duyurmak
yoluyla yürürlüğe sokması nedeniyle mağdur olan abone sayısı ile abonelerin ne ölçüde
mağdur edildiğinin tespiti amacıyla yürütülen soruşturma kapsamında oluşturulan Soruşturma
Raporu ve anılan Raporlara ilişkin işletmeci savunmasının alınmasını müteakip hazırlanan Ek
Görüş neticesinde;
Vodafone tarafından Vodemnet paketlerinin adil kullanım limitinde gerçekleştirilen değişikliğin,
değişiklik yürürlüğe girmeden önce THYnin 9 uncu maddesine uygun olarak abonelere
bildirilmemesi, tüketici haklarına ilişkin Kurum düzenlemelerine aykırılık teşkil etmekte olup, bu
kapsamda 5/9/2004 tarihli ve 25574 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Telekomünikasyon
Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve
Tedbirler Hakkında Yönetmelikin 11 inci maddesinin (a) bendi uyarınca işletmecinin bir önceki
takvim yılındaki 2009 yılı cirosunun (2.539.717.435,56 TL) % 0,015i (yüzbinde onbeş) oranına
tekabül eden tutarda idari para cezası uygulanması hususuna karar verilmiştir.
birde ne komiktirki hattımın paketi her ayın 15 inde gece 00:00 dan sonra yenilenmektedir
ve ben hattımı ayın 14 de saat 12:40 (öğlen saatleri) de kapattırdım
ama beni ayın 15 de arayan müşteri temsilcisi yeni bi fatura gönderecegiz hattınızın kapatma bilgileri bize yeni ulaştı diye
komiklik burada hattı 14 de kapatırken kalan dk ve msj larımı kullanmama izin vermedi hemen hat anında dakikalar içersinde kapattılar lakin bide bize ayın 15 inde ulaştı diye bir aylık kullanmadıgım hattın faturasınıda istemektedir benden
vodafone beladır arkadaşlar bulaşmayın ben bu propagandamı sesim duyulana kadar her yerde yapacagım
FATURA
Fatura ID: CCB2011047960431
Fatura Tarihi: 15.11.2011
İrsaliye Tarihi / No:
Fatura Dönemi: Kasım 2011( 16 Eki - 15 Kas )
Fatura Referansı: C111028175427
GSM NO: 554 982 24 18 nolu hattın sahibiyim
buradan bu bilgiyi paylaşmak istiyorum gerekli belgelerle birlikte savcılığa müracat edilecektir.
kişiler ve firmalar
1. ybs a.ş. (yeni bilişim sistemleri anonim şirketi) adı altında vodafone telekominasyon a.ş. alt yapısını kullanarak kurulan bir şirket ''Buyukdere C. Noramin Is Mrk No:302 Maslak / İstanbul Tel: 212 2867363 resmi bi sitesi bile yok
2.tuncay özkan haber paketi (Ergenekon tutuklusu gazeteci Tuncay Özkan)
3. ybs a.ş. müşteri temsilcisi numarası 05463545445 (vodafone telekominasyon a.ş. müşteri temsilcileri tarafından veriliyor bu numara) arama ücreti dakikası 40 kuruş
4.3520 tuncay özkan haber paketi (vodafone telekominasyon a.ş tarafından kullanıcının hattına gönderilen kısa mesaj numarası) haftalık 8.25 TL ücretli
açıklama
evet arkadaşlar yukarıda maddeler halinde belirttiğim kurum yada kuruluşlar birer nitelikli dolandırıcılık suçu işlemektedir nasıl mı ??
vodafone tarafından kullanıcılarına gönderilen ki bende buna dahilim 3520 kısa mesaj numarasından bir msj geliyor ve siz bu msj ister okuyun ister okumayın sizi bu pakete üye yapıyor sizden hiçbir onay işlemi almadan ve aylık faturanız geldiğinde bunun farkına varıyor ve vodafon müşteri temsilcilerini aradıgınızda bizim dahilimizde değil diyip size ybş a.ş adlı firmanın müşteri numarasını veriyorlar ve bu numaraya ulaşmak neredeyse 10 yada 15 dk kanızı alıyor tabi buradanda ayrı ücretlendiriliyorsunuz dk 40 kuruş ben buradan ulaşamadım ve istanulda olmamın avantajı ile birde kdv denetim memumuru oldugum için ybş a.ş yi bulmak benim için zor olmadı bu firmaya ulaştıgımda sistemlerinden kontrol edilip faturama yansıyan gerekli ücretlerin tarafıma iade edilecegi söylendi bu konuşmaları akkıllı telefonum sayesinde kayıt altına aldım vodafon temsilcilerininkini ve ybş temsilcilerininkini ve yaklaşık 5 gün sonra adıma havale yaptılar faturama yansıyan fazla ücreti şimdi dolandırıcılık bunun neresinde ?
dolandırıcılık tam burada başlıyor sizin aradıgınız müşeri temsilcisi numaraları ücretli hiç olmadık bir durumda onları aramak zorunda kaldınız vodafone temsilcilerine dakikalarca dert yandınız ve bunun için ayrı bi ücret yansıdı ikinci vodafone verdiği ybs a.ş. müşteri temsilcilerine baglandınız dakikalarca hiç olmadık bi durum da yine dakikası 40 kuruştan ücretlendirildiniz 10 dk bekletse sizi ki ben daha fazla bekledim 4 tl yapar milyonlarca kullanıcısı olan vodafon bu uygulamayı her 10 insandan 3 tanesine yapsa ki binlerce kişi var eminim milyonlar eder bu rakam ve bu para nereye ergenekon sanıgı tuncay özkana aktarılıyor
son zamanlarda bu tür şikayetlerin cogalmasından dolayı bilgi teknolojileri kurumu (BTK) vodafona soruşturma acmıştır bu soruşturmaya
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
bende ek olarak savcılıktan devam edecegimdiğer bir konu fatura yanlış hesaplama kullanıcılarına sundugu paket içersinde yer alan data ve gprs kullanımını paket aşımı (kb) olmadıgı halde ücretlendirmesi paket aşımının olmadıgını kabul eden vodafone müşteri temsilcilerinin konuşma kayıtları var ve ayrıntılı fatura dökümünde harcanan veriyi tek tek hesaplandıgında paket sözleşmesinde belirtilen miktarı aşmamsı acıkca dikkat cekiyor aynı saat ve aralarında sadece 1 dk farklık olan internet bağlantılarında 5 mb ücretlendirilmezken 5 kb veriler ücretlendirilmiş görünüyor
savcılaga delilli bi şekilde sunulacak evraklar
1.ybs a.ş. yetkililerinin telefon numaralarından yapılan ğörüşmede temsilcilerin hatayı kabul eden telefon görüşmesi ses kaydı
2.vodafon a.ş. yetkililerinin telefon numaralarından yapılan ğörüşmede temsilcilerin paket aşımı olmadıgını belirten telefon görüşmesi ses kaydı
3.gprs ve data kullanımı yapılan akıllı telefon modeline ilişkin internet tarayıcı geçmişi ve kullanılan veri miktarı
4.gprs ve data kullanımını gösteren fatura detaylı hesaplanıp kullanım ücretlerinin kullanılan paketi aşmamış gözükmesi
btk tarafından verilen daha önceki kararlar
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURULU
KARARI
Karar Tarihi : 16.11.2011
Karar No : 2011/DK-14/591
Gündem Konusu : Vodafone Telekomünikasyon AŞ Faturalama
Soruşturması.
KARAR :
Vodafone Telekomünikasyon AŞden hizmet alan abonelerin faturalama işlemlerinde
meydana gelen hataların kaynağı, kapsamı, tüketicilere olan etkileri ve konuya ilişkin
diğer hususların detaylı bir şekilde incelenebilmesini teminen Elektronik Haberleşme
Kanununun 4, 6, 12, 52, 59 ve 60 ıncı maddeleri başta olmak üzere ilgili diğer
maddeleri, Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin 5, 6,
13, 20 ve 21 inci maddeleri başta olmak üzere ilgili diğer maddeleri ve
Telekomünikasyon Kurumunun Denetim Çalışmalarına İlişkin Usul ve Esaslar
Hakkında Yönetmelik hükümleri ile diğer ilgili mevzuat çerçevesinde Vodafone
Telekomünikasyon AŞ hakkında soruşturma açılması ve ilgili birim olarak Sektörel
Denetim Dairesi Başkanlığının belirlenmesi hususlarına karar verilmiştir.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM KURULU
KARARI
Karar Tarihi : 03.08.2011
Karar No : 2011/DK-14/405
Gündem Konusu : Vodafone Adil Kullanım Limiti.
KARAR :
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun Kurumun yetkisi ve idarî yaptırımlar başlıklı
60ıncı maddesinin birinci fıkrasında yer alan Kurum; mevzuata, kullanım hakkı ve diğer
yetkilendirme şartlarına uyulmasını izleme ve denetlemeye, aykırılık halinde işletmecilere bir
önceki takvim yılındaki net satışlarının yüzde üçüne kadar idarî para cezası
uygulamaya yetkilidir. hükmünün Kuruma verdiği yetkiye dayanarak Vodafone
Telekomünikasyon AŞnin Vodemnet paketlerinin adil kullanım limitinde gerçekleştirdiği
değişikliği Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliğinin Tarife
değişiklikleri başlıklı 9 uncu maddesinin birinci fıkrası hükmüne aykırı bir şekilde abonelere
kısa mesaj, arama ve/veya posta ile bildirilmeksizin yalnızca internet sitesinde duyurmak
yoluyla yürürlüğe sokması nedeniyle mağdur olan abone sayısı ile abonelerin ne ölçüde
mağdur edildiğinin tespiti amacıyla yürütülen soruşturma kapsamında oluşturulan Soruşturma
Raporu ve anılan Raporlara ilişkin işletmeci savunmasının alınmasını müteakip hazırlanan Ek
Görüş neticesinde;
Vodafone tarafından Vodemnet paketlerinin adil kullanım limitinde gerçekleştirilen değişikliğin,
değişiklik yürürlüğe girmeden önce THYnin 9 uncu maddesine uygun olarak abonelere
bildirilmemesi, tüketici haklarına ilişkin Kurum düzenlemelerine aykırılık teşkil etmekte olup, bu
kapsamda 5/9/2004 tarihli ve 25574 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Telekomünikasyon
Kurumu Tarafından İşletmecilere Uygulanacak İdari Para Cezaları ile Diğer Müeyyide ve
Tedbirler Hakkında Yönetmelikin 11 inci maddesinin (a) bendi uyarınca işletmecinin bir önceki
takvim yılındaki 2009 yılı cirosunun (2.539.717.435,56 TL) % 0,015i (yüzbinde onbeş) oranına
tekabül eden tutarda idari para cezası uygulanması hususuna karar verilmiştir.
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
birde ne komiktirki hattımın paketi her ayın 15 inde gece 00:00 dan sonra yenilenmektedir
ve ben hattımı ayın 14 de saat 12:40 (öğlen saatleri) de kapattırdım
ama beni ayın 15 de arayan müşteri temsilcisi yeni bi fatura gönderecegiz hattınızın kapatma bilgileri bize yeni ulaştı diye
komiklik burada hattı 14 de kapatırken kalan dk ve msj larımı kullanmama izin vermedi hemen hat anında dakikalar içersinde kapattılar lakin bide bize ayın 15 inde ulaştı diye bir aylık kullanmadıgım hattın faturasınıda istemektedir benden
vodafone beladır arkadaşlar bulaşmayın ben bu propagandamı sesim duyulana kadar her yerde yapacagım