yerel disk (D:) kayboldu

Crixus07

Üye
    Konu Sahibi
yerel disk (D:) kayboldu
Arkadaslar derdimi söyle özetleyeyim. Su an Vista home premıum x86 kullanmaktayım.PowerQuest Partition Magic 8.0 kurmak istedim. Vistayla uyumsuz olduguna dair bir uyarı cıkardı lakin ben ısrarla programı calıstır dedim. 1-2 denemeden sonra programı kurdum.Program acılmayınca en sonunda kaldırdım bıde baktım kı yerel disk d kaybolmus.Bİlgısayarım sag tus yonet yaptım yerel disk d gozukmuyor.Bende format atmaya karar verdım ondan da bı sonuc cıkmadı.LUtfen bu konu hakkında bılgısı olan varsa yardımcıı olsun .İçindeki bılgıler cok onemlı
 

Ue-Gazi

Emekli Yönetici
Ben Windows 7 kullanıyorum. Her ne yaptın bilmiyorum ama sanırım partition silinmiş.

Bilgisayarım > Sağ Tuş > Yönet > Depolama > Disk Yönetimi sekmesinde HDD' nin bölümlenmiş alanlarını görmen lazım. Burada D sürücün görünüyor mu ?

Aşağıdaki resim kendi sistemime aittir.

 

Crixus07

Üye
    Konu Sahibi
öncelıkle ılgılendıgın ıcın tesekkur ederım..dedın gıbı baktım ama sadece c diskim gozukuor
 

Nedved

Emekli Yönetici
Belirtilmemiş alanın siyah renkte görünüyor olması lazım...En iyisi farklı bir partition yazılımı denemek...Aslında bunun çok basit bir yöntemi vardı ama hatırlayamadım...Hatırlarsam yazarım...
 
format attım bi sonuç çıkmadı demişsin format ekranında yerel disk C: yi tekrar ikiye bölemedin mi ?
 

Crixus07

Üye
    Konu Sahibi
bugun bılgısayarımı actıgımda bılgısayarım sag tus yonet ordan dısk yonetımıne gırdım c dıskının yanında d dıskı gozukmeye basladı nedense :S ama surucu harfı falan hıc bırsey yazmıyo bende ınternetten ındırdıgım power data recovery programıyla verılerıme ulastım ordan ve verılerımı c diskine kaydettım sonra bılgısayarım sag tus dısk yonetımıne tekrar gırdım surucu harfı ve yolu degıstır dedım olmadı bıcımlendır dedım yıne olmadı.Bu d dıskını nasıl bıcımlendırebılırım bılgıdıgınız program varsa yazarmısınız.
 

Ue-Gazi

Emekli Yönetici
Benden sana tavsiye. Madem ki verilerini C sürücüsüne çekebildin. Taşınabilir bir HDD' ye at verilerini. Daha sonra temiz bir format at bilgisayarına. HDD' ni bölümlere ayır ve kurulumunu yap. Anladığım kadarı ile şuan HDD sağlıklı bir durumda değil. Daha fazla üzerine gitmeden bu dediğimi yaparsan karlı çıkan sen olursun...
 

Crixus07

Üye
    Konu Sahibi
verılerım yaklasık 300 gb boyutunda...nereye tasırım o kadar verıyı
 

Ue-Gazi

Emekli Yönetici
Dedimya taşınabilir bir HDD' ye at diye... Çevrendeki insanlarda yokmu ? Ödünç al.
 

Crixus07

Üye
    Konu Sahibi
easeus partition master ile kaybolan dıskımı bıcımlendırdım.yerel disk c deki dosyaları tekrar o dıskıme attım.sorunu cozdum yardımcı oldugun ıcın tesekkur ederım kardesım
 

Ue-Gazi

Emekli Yönetici
Rice ederim...
 
format atarken harddiski 2ye ayırdınmı tüm harddisk bölümü cde ise gözükmeyebilir ben partıtıon magic kurdum pc çöktü o program fazla işe yaramıyoru onla uğraşma
 

mrtcem97

Üye
abi bn sizin dediğiniz gibi bilgisiyar sağ tuş yönet sonra depolamaya tıkladım ordan disk yönetimi bnde bir tek c var gösteriyo d göstermiyo neden cevap bekliyorum ?
 

Nedved

Emekli Yönetici
Tanıtmamışsındır.Taktıktan sonra disk yönetiminden etkin olup olmadığına bak.
 
Allah Razı Olsun yaaa valla çok önemli bilgiyi sizden almış oldum çok teşekkür ederim.
 
easeus partition master ile kaybolan dıskımı bıcımlendırdım.yerel disk c deki dosyaları tekrar o dıskıme attım.sorunu cozdum yardımcı oldugun ıcın tesekkur ederım kardesım

sorunu çözdüysen ne mutlu sana başıma gelirse bende aynısını yaparım
 

sarnic

Üye
arkadaşlar merhaba,
Ben vista kullanıyorum.
Format attıktan sonra bendede d kayboldu. toplamda 150 gbtı.Şimdi bilgiysarım yönet depolama kısmına geldiğimdede görüyorum d nin alanını 75gb , ama harfi yok. ve üzerine gelip sağ tıkladığımda sadece yardım seçeneği çıkıyor. ayrıca EISA yapılandırması yazıyo d nin alanında bilmioyrum belki bişi ifade eder diye yazıyorum. içindekileri yedeklemiştim sorun onları kurtarmak değilde d geri gelsin istiyorum lütfen yardım ediiiiiin!!!!
 

Nedved

Emekli Yönetici
Format DVD i tekrar takıp mantıksal diskin etkin olup olmadığına bakabilirsin.Eğer format ekranında diskin görünüyorsa diski biçimlendir.Sonra bilgisayarını aç ve diske çift tıklayıp yeniden biçimlendir.
 

Mr_SaBr1

Üye
Arkadaşlar benim bilgisayarımda(laptop) Orjinal yazılımı vista . Şu anda yüklü olan xp idi ve win 7 ye çevirdim formatladım c yi sildim fakat bilgisayarda hem xp hem win 7 derken 2 tane yazılım oldu . Win 7 ye giriyorum yerel disk d görünmüyor . xp ye giriyorum daha doğrusu giremiyorum hal.dll system 32 dosyası eksik diyor ne yapıcam bilemedim umarım bir ilgilenen arkadaş çıkar .
 

mustysm

Üye
Beyler sorun bilgisayarın d diskini sistem dosyası olarak algılamakta o yüzden bilgisayarım yönet depolama disk yönetimine tıklayın orada görünür ondan sonra diske harf atayın