Windows Phone 8 ve Nokia

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
    Konu Sahibi
Windows Phone 8 ve Nokia
Nokia Lumia 800, 900 gibi cihazlar ülkemizde satışa sunulacak mı? Nokia Türkiye'nin yetkili bir kişiyle yapılan bir röportajdan hatırladığım kadarıyla, güncel sürümlü Windows (Phone) yüklü Lumia 800, Lumia 900 gibi cihazlar Türkiye'ye gelmeyecek. İlk tanıtıldıklarında Türkiye'ye gelmeme sebepleri de mevcut Windows (Phone) sürümünün Türkçe dil desteği olmamasıydı.

Fakat, Ekim 26 itibariyle tanıtılacak olan Windows Phone 8 ile beraber Windows Phone 8 yüklü cihazlarda Türkçe dil desteğine kavuşacak. Nokia Türkiye'de Windows Phone 8 yüklü yeni Lumia serilerini ülkemizde satışa sunacak. Mevcut Windows (Phone) kullanıcılarının WP8'e yükseltme yapıp yapamayacakları muammayken, Türk kullanıcılar direkt WM8'li cihazlarla tanışacakları için böyle bir dertleride olmayacak görünüyor.

Yeni Windows Phone 8'in getirdiklerinden bir alıntı yapmak istiyorum:



Akıllı telefonlarda .NET, C ve C++ dillerine destek verecek olan Windows Phone 8, Windows 8'in NT çekirdeğini kullanacak. Yani bilgisayar alt yapısına sahip olacak. Bu sayede geliştiriciler Windows 8 için geliştirdikleri uygulamaları ufak değişikliklerle Windows Phone 8'e de uyarlayabilecekler. Havoc fizik motoru başta olmak üzere pek çok oyun motorunun dahil edilebileceği Windows Phone 8, DirectX kodlarıyla Xbox ve PC oyunlarına benzer oyunları çalıştırabilecek...


Windows Phone 8 ile pazara çok sağlam gireceğini düşündüğüm Nokia'nın yeni seri telefonlarını merakla bekliyorum.. Özellikle Windows Phone 8 ile son kozunu oynayacağını düşündüğüm Microsoft'un gücünü de kullanacak olan Nokia'nın (Scalado'nun satışı da tamamlanmış haberi gelmişken.. Bkz. ) mevcut donanım zenginliğyiyle bir "canavar" yaratacağını düşünüyorum.

- - - Eklendi - - -

Konu Windows Phone Genel.. bölümüne taşınabilir.
 
Windows Mobile değil , Windows Phone...
 
Tepkiler: OttomaN TigeR ve kullanıcıadları
Kavram karmaşasını eleştiren yazı, kavram karmaşasıyla dolu...
 
Tepkiler: Cihanî Sultan
    Konu Sahibi
7 itibariyle adının değiştiğini biliyorum arkadaşlar sadece windows un akıllı telefonlar için olduğunu belirtmek öyle yazdım. Herkeste ona takmış allah iyiliğinizi versin
 
7 itibariyle adının değiştiğini biliyorum arkadaşlar sadece windows un akıllı telefonlar için olduğunu belirtmek öyle yazdım. Herkeste ona takmış allah iyiliğinizi versin

Windows Mobile neysede WM ne ? hadi onu geçtim Windows Phone yazsan zaten mobil işletim sistemleri için olduğu anlaşılır WM apayrı bir dünya ve apayrı bir anlam kazanmış oluyor cümle.Biraz kıvırıyorsun gibime geldi Ayrıca 7 itibariyle adının değiştirme olayı değil Wp ile WM tamamen farklı sistemler isim değiştirmesi falan yok.Tek benzerlikleri ikisininde geliştiricisinin Microsoft olması.Takılacağız tabi piyasada özellikle Wp ile ilgili bir sürü bilinçsiz haber dolaşıyor düzelmetmezsek bu yalan haberler artar.
 
    Konu Sahibi

wm yi windows mobile ın kısaltması olarak yazdım. WM ile WP tamamen farklı demişsin.. Haklısın ikiside farklı işletim sistemleri.

Dediğim gibi sadece mobil platformalarda akıllı telefonlarda kullanıldığını belirtmek için yazdım. Windows Phone ve Windows Mobile işletim sistemi ayrımı olarak bakarsan haklısın aslında büyük gaf.
 

Olur böyle şeyler insanız sonuçta Bu arada edit biraz değişik olmuş Phone'u parantez içinde yazmak zorunda değildin neyse daha fazla editleme boşuna konuyu
 
    Konu Sahibi
Doğru o parantez de garip oldu . neyse konu öldü zaten

Aslında bu konuyu açmamdaki sebep, sdn magazinden yaptığım alıntı.

Akıllı telefonlarda .NET, C ve C++ dillerine destek verecek olan Windows Phone 8, Windows 8'in NT çekirdeğini kullanacak. Yani bilgisayar alt yapısına sahip olacak. Bu sayede geliştiriciler Windows 8 için geliştirdikleri uygulamaları ufak değişikliklerle Windows Phone 8'e de uyarlayabilecekler. Havoc fizik motoru başta olmak üzere pek çok oyun motorunun dahil edilebileceği Windows Phone 8, DirectX kodlarıyla Xbox ve PC oyunlarına benzer oyunları çalıştırabilecek...

Özellikle beni bu çok heyecanlandırdı. Nokia'nın mevcut zengin donanımıyla, WP8 in gücü birleşince şahane bir cihaz ortaya çıkabilir. Az bir sızma falanda olmuyor ki şöyle heyecanımız katlansın..
 
Tepkiler: kullanıcıadları ve Cihanî Sultan

Zaten asıl olay Wp8'le başlıyor diyip Wp8 ile gelecek ekosistemi övmemizin sebebi bu.Buna kısaca Wp8 - W8 entegrasyonu diyoruz ama çoğu kişi bunun ne işe yarayacağını bilmediğinden gereksizmiş gibi görüyor.Wp8 için bu kadar heyecanlanmamızın sebebi arayüzdeki eklemeler değil.Çoklu çekirdek desteği ve bu entegrasyon özelliği zaten.
 
Tepkiler: gdervisoglu
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...