Uzaklarda ramazan

huri$

Üye
    Konu Sahibi
Uzaklarda ramazan
Başka Olur Gurbette Ramazan !

Gene de yaşarsın hissederek.
Vatanındaki gibi olmasa da on iki ayin Sultanını karsılarsın büyük bir sevinç ve özlemle.

Başka olur gurbet elde Ramazan'lar! Duyamazsın Ezan-i Muhammediyi, açamazsın orucunu iftar topuyla. Sokağında, çarşısında, iftar telası yoktur. Oruçludan başka kimse bilmez, Ramazan olduğunu kimse hissetmez. Gene de yasarsın buruk heyecanla Ramazanı. Bilirsin burada bire bin alacağını. Vatanımızdaki Ramazan coşkusunu evinize taşır, uydudan seyrettiğiniz TV kanalları ile bir an orda yasar, orda hissedersin kendini imrenerek seyredersin.

Başka olur yad ellerde Ramazan"lar! Belki bir fabrikada belki de okulunda acarsın orucunu kendi başına ve dersin içinden."Yalnız değilim bütün İslam alemi benimle." Kulakların pas tutar; duyamazsın burada Selimiye'den, Ulu Camii'den, Kocatepe'den ve Süleymaniye'den Ezan sesleri. Saate bakarak acarsın orucunu ve kılarsın namazlarını, saate bakarak gidersin gurbetçilerin alın teriyle yaptırdıkları kimi çiçekçiden bozma kimi evden kimi dükkandan camilere, doldurursun safları Teravih Namazı için din kardeşlerinle ve yakarırsın Alemlerin Rabbine: "Ya Rabbi bize hayırlı Ramazanlar ve hayırlı Bayramlar nasip et diye. Duana katarsın dünyanın her kösesinde zulüm gören halklari, dogal afetten zarar goren kullarin yaralarının sarılması için kaldırırsın ellerini semaya istersin Rahman ve Rahim olandan.

Başka olur yurt dışında Ramazan'lar! Bir avuçta olsa oruç tutanlar gene de iftar davetleri renk katar. İste o zaman biraz daha hissedersin toplu iftarlarda Ramazanı. Bazen çağırırsın Avrupalı komşunu iftarına, ona da anlatırsın Ramazanı ve orucu, yasar ve yaşatırsın Ramazanı. Günler geçtikçe bir telaş sarar insani. Bayram hazırlığı baslar (yalnızca) evlerde.

Başka olur Fransa da bayramlar! Bir gün de olsa bayram izni için çalarsın fabrikadaki şefin, okuldaki müdürün kapısını. Alabilirsen izini işte o zaman bayram olur sana. Çoluk çocuğunla eşin ve dostunla girersin Bayrama. Vatanındaki ana babanı ve akrabalarını ararsın peş peşe. Bayram sevincini paylaşırsın binlerce kilometre uzaktan.

Gurbet elde başka olurRamazanlar Bayramlar!
Buruk geçse de dua edersin
Rabbine kavuştur bizi başka bayramlara diye...

Ve son sözüm;

Bütün İslam alemine hayırlı Ramazan'lar diliyorum
 
Tepkiler: MuSTaFa..!, parçikanlı, Onur Saka ve 5 diğerleri

zibidi39

Üye
ne dıyeyeım kı guselmı hayır cok mu gusel hayır tarıfı olmayacak derecede hoş bı yazı tutuldum..
 
güzel sözlere ne denirki...
 
Oyyy kıyamam ablama
Bak ne güzel yazmışsın..''Yalnız değilim bütün İslam alemi benimle'' di mi?
 
çok çok çok güzel yazmışsın abla
 

s@hr@

Üye
Çoooookkk güzel yazmışsın Hurişiiimmm Yalnız değilsin bizler varız canım
 

Tuba

Üye
canımmmmm
Ne kadar içten yazmışsın
Eline gönlüne sağlık
Allah yar ve yardımcınız olsun....
 

tragedie

Emekli Yönetici
Huriş abla Sen ve diğer Memleket Hasreti Çeken Bütün gurbetçilerimiz Yanlız değilsiniz


 
bazen de en yakınlar uzak olur sana gurbet gibi...yalnızsındır...ramazan gelmiştir herkes te bi çoşku bi telaş heycan ama sen sadece izlersin...tek başına açarsın iftarını...sahura kalkmak istemezsin...yoktur bi bekleyenin ya da beklediğin...buruksundur...sadece izlersin...Allah yalnız olanların da yar ve yardımcısı olsun....çok güzel yazmışsın hurişcimm...en azından kocaman güzel bi ailen var bu bile herşeye değer...
 

huri$

Üye
    Konu Sahibi
Huriş abla Sen ve diğer Memleket Hasreti Çeken Bütün gurbetçilerimiz Yanlız değilsiniz
degiliz levent sgolasin

kesinlikle haklisin yasminim cok sagol allah kimseyi yalniz birakmasin
 

_enqin_

Üye
bu güzel sözü bizimle payraştıgın için tşkr
 

 
Evet ne güzel anlatmışsın, duygularını kaleme alıp gurbette ki ramazanı,oysa burda öylemi ramazanda sokaklarda sıgara bile içilmez simitciler taze simitlerim var diye bağırmaz ramazan dolayısıyla edepten sessiz geçerler sokaklardan,dolmuşlarda kimi insanlar elleri ile ağzını kapatır yanımdakı oruçluyu ağız kokumla rahatsız etmiyeyim diye böyle güzel duyarlı insanlarımız var yolar tenha olur çünkü coğu rabbiyle baş başadır,rabiya tül aleviye gibi,güzel insan belki corafi olarak uzak olabiliriz ama kalplerimiz yüreklerimiz imanımız hep birdir.
 

huri$

Üye
    Konu Sahibi
bu guzel yorumun için bende te$ekkurler ediyorum
evet mesafeler bozmamali guzel manevi seyleri hep birlik olmali gonuller
sagolasin burhan garde$im
 
Huri abla valla öyle be bizde yaşadık onları hey gidi hey