Sony Ericsson P990

bencede N91 bu telefonu 2ye katlar 4le çarpar

isterseniz bi anket açalım P990 mı N91 mi?
 

face1tr

Üye

:artı: durun hele hemen karara bağlamayın bide ben kritize edeyim :artı:

öncelikle söylemezsem çatlarım önyargılı insan gördümde bu kadarını görmedim :eksi:

şimdi gelelim idda ettiğin eksilere 8)

kamera :
daha çıkmamaış hiçbir örnek foto yada vidyosunun yayınlanmadığı bi telefonun kamerasına cof diyemezsin
flaş :
telefonların kamera modüllerinde kullanılan parça ve mercek türüne göre bi şekilde flaş telefi edilebilir ve telefonun ışıksız ortamlardada tam randıman foto çekmesi sağlanabilir..
şuanda piyasada 300 - 500 ytl arası fiyatla satılan küçük boyutlu bas-çek dijital fotoğraf makinaları dolaşmakta. Bu gibi makinalarda bile yetersiz kalan flaş özelliğinin küçücük bi telefonda kullanılması ne derece gerekli orası tartışmaa konusu. cep telefonlarında kullanılan flaşların göz boyama amaçlı olduğu kanatindeyim :eksi:
üstelik p990 dada flaş yok. sadece led ışığı var.. bu tamamen bi göz boyama hiçbir artısı yok. led ışığı yetersiz kalıyorki bakınız k750 telefonu yanında harici flash hediye ediliyor :eksi:

symbian
n91 de symbian v9.1 değil v9.0 kullanılıyor. v9.1 işadamları ve yöneticiler için çözümler sunan e serisi telefonları için ;

darbe (muhahaha)
bu kadar ön yargı yuhh.. nokia ne zaman yere düşünce bozulan telefon üretti sorarım size. n91 de kullanılan microdriver en gelişmiş en güvenli microdriver olacak.. apple i-pod , Creative NOMAD MuVo² ve piyasadaki görmeye başladığımız çeşit çeşit 4, 2 gb hafızaya sahip mp3 çalarların tümü microdriver kullanıyor. onlar bozulmadıda n91 mi bozulacak.. nokia bu bu konunun üzerinde durmazmı .. bakınız adamlar n91 için accelerometer özelliğini geliştirmişler.
Accelerometer, hareket sensörleri sayesinde telefonun düşüşe veya salınıma geçtiğini anlıyor ve Microdrive kafalarını “park” pozisyonuna getiriyor. Böylece disk üzerinde yer alan bilgilerin maksimum güvenliği sağlanıyor.

n91 en karal telefon kimseye söz söyletmem. varsa benim bilmediğim bi eksik yönü paylaşın tartışalım, çözümleyelim ;
 

Gokhan43

Üye

:artı: durun hele hemen karara bağlamayın bide ben kritize edeyim :artı:

öncelikle söylemezsem çatlarım önyargılı insan gördümde bu kadarını görmedim :eksi:

şimdi gelelim idda ettiğin eksilere 8)

kamera :
daha çıkmamaış hiçbir örnek foto yada vidyosunun yayınlanmadığı bi telefonun kamerasına cof diyemezsin
flaş :
telefonların kamera modüllerinde kullanılan parça ve mercek türüne göre bi şekilde flaş telefi edilebilir ve telefonun ışıksız ortamlardada tam randıman foto çekmesi sağlanabilir..
şuanda piyasada 300 - 500 ytl arası fiyatla satılan küçük boyutlu bas-çek dijital fotoğraf makinaları dolaşmakta. Bu gibi makinalarda bile yetersiz kalan flaş özelliğinin küçücük bi telefonda kullanılması ne derece gerekli orası tartışmaa konusu. cep telefonlarında kullanılan flaşların göz boyama amaçlı olduğu kanatindeyim :eksi:
üstelik p990 dada flaş yok. sadece led ışığı var.. bu tamamen bi göz boyama hiçbir artısı yok. led ışığı yetersiz kalıyorki bakınız k750 telefonu yanında harici flash hediye ediliyor :eksi:

symbian
n91 de symbian v9.1 değil v9.0 kullanılıyor. v9.1 işadamları ve yöneticiler için çözümler sunan e serisi telefonları için ;

darbe (muhahaha)
bu kadar ön yargı yuhh.. nokia ne zaman yere düşünce bozulan telefon üretti sorarım size. n91 de kullanılan microdriver en gelişmiş en güvenli microdriver olacak.. apple i-pod , Creative NOMAD MuVo² ve piyasadaki görmeye başladığımız çeşit çeşit 4, 2 gb hafızaya sahip mp3 çalarların tümü microdriver kullanıyor. onlar bozulmadıda n91 mi bozulacak.. nokia bu bu konunun üzerinde durmazmı .. bakınız adamlar n91 için accelerometer özelliğini geliştirmişler.
Accelerometer, hareket sensörleri sayesinde telefonun düşüşe veya salınıma geçtiğini anlıyor ve Microdrive kafalarını “park” pozisyonuna getiriyor. Böylece disk üzerinde yer alan bilgilerin maksimum güvenliği sağlanıyor.

n91 en karal telefon kimseye söz söyletmem. varsa benim bilmediğim bi eksik yönü paylaşın tartışalım, çözümleyelim ;
[post=203001]Quoted post[/post]​
[/b][/quote]

1. Objektif bir yaklaşım sergiledim ama önyargı olarak anladın.
Burada tartıştıklarımızı kısaca özet geçtim.


Kameradan girelim;

N90 , N Serisinin en iyi kamerasına sahipken ve Carl Zeiss optik kamera varken , W800i/K750i ikislini geçemiyorsa , N91'in Kamerasından söz etmek bile aptalca olur.En önemlisi o telefonların 2 MP olduğuna inanıyor musun ?
Ayrıca LED dediğin Işık , her ne kadar sence göz boyamaca olsa da , onun gördüğü işleri N91 göremez ve sıfır ışıkta her çekimde mahrum kalacaktır.!


Yanıltıcı bilgi vermemen gerekir , N91 Symbian OS v9.1, Series 60 UI 3rd Edition İşletim Sistemini kullanmaktadır . 9.0 değil !!


Demişsin ki piyasadaki MP3 Çalarlar ( Micro Drive kullanan ) bozulmadı da N91 mi bozulacak.
N90'a baktığın zaman Carl Zeiss için titreşim koymadılar.Sırf bu lens bozulur etkilenir diye.Böyle yapan adamdan ben bunu da beklerim dostum. 8)

Son olarak demişsin ki en kralı N91.

Ben de diyorum ki , demek ki pek fazla telefon tanımıyorsun ki gözünde en iyisi N91 8)
 

face1tr

Üye
; Çıkmamış daha örnek foto yada vidyosu yayınlanmamış bi telefonun kamerasına cof demek açık açık önyargıdır..

n90 2005 eylülünde çıkmış; n91 2006 mart ayından sonra çıkacak bi model. teknoloji durmuyor ilerliyor.. hele bide nokia için konuşuyoruz.. adamlar elbet varsa eksikleri giderecekler ve çıkış tarihi geldiğinde piyasanın en iiği foto çeken telefonlarından birini pazara sürecekler.. (yanılmıyorsam telefon hala geliştirilme aşamasında)

v9.0 ;

yazmışım işte ben adamlar bunun teknolojisini geliştirmiş adını ne işe yaradığını vermişim hala anlamak istemiyyorsun ??! önyargı değilse ne at gözlüğümü takıyorsun ??!

Ben de diyorum ki , demek ki pek fazla telefon tanımıyorsun ki gözünde en iyisi N91

nolor şu konuyubiraz daha aç.. se nin japonyada çıkardığı 3mp telefonlardan tut amerikan palm'lara kadar 4 kıta 7/24 takipteyim ??!
 

Gokhan43

Üye
Dostum ben bişey derim sen bişey dersin ve bu böle uzayıp gider , zevkler ve renkler tartışılmaz , sana göre N91 kraldır , bana göre de bir cofdur.

OK ? ;
 

face1tr

Üye
ben n91 in tartışmasız p990 dan daha iiği olduğunu bi şekilde kanıtlarla çeşitli açıklamalar yaparak anlatmaya çalışıyorum ??! sense işi zewke sefaya, renge böceğe döküyorsun ??!

sana göre zewk, renk bana göre mantık kanıt... tamam o zaman demişsinki ''ben bişey derim sen bişey dersin ve bu böle uzayıp gider'' uzatmayız o zaman... (gerçi forum ortamı burası; burda uzatmayıp, tartışmayalımda nerde tartışalaım ?? )
 
face1tr "bakınız adamlar n91 için accelerometer özelliğini geliştirmişler.
Accelerometer, hareket sensörleri sayesinde telefonun düşüşe veya salınıma geçtiğini anlıyor ve Microdrive kafalarını “park” pozisyonuna getiriyor. Böylece disk üzerinde yer alan bilgilerin maksimum güvenliği sağlanıyor."


Accelerometer Nokia'nın geliştirdiği yeni bir teknoloji değil yıllardır kullanılan bir teknoloji ayrıca evindeki doğalgaz yada su tesisatına bile taktırabilirsin deprem koruması olarak. Bu teknolojinin aslı ivmeyi ölçerek gelecek zararı azaltması zaten. Microdrive'ın disklere uyarladığı bir teknolojidir Nokia'ya mal etmek haksızlık olur.

Ayrıca bu telefon ne azaman gelir Türkiye'ye? Bakalım ona göre ben k700i mi değiştirmiyecem bu gelene kadar w800i yada k750i bendeki k700i gibi hassas telefonlar ondan hala k700i de kaldım bakalım gelince ilk işim bi tane p990 almak olacak.
 
Originally posted by metintekin@Oct 31 2005, 06:58 PM
bencede N91 bu telefonu 2ye katlar 4le çarpar

isterseniz bi anket açalım P990 mı N91 mi?
[post=202972]Quoted post[/post]​

aç kardeş seni tutan yok hala nokia diyilebiliyorsa nokida bağımlılık yapan bir toz olsa gerek...? çok komiksin..
 
Bugün elime n90'da aldım n70'te n90 bi kere aşırı kaba cebime koydum iğrenç durdu resmen hareket kabiliyetini azaltıyo ve ekranı küçük
N70 = Nede olsa Nokia
 

face1tr

Üye
@DoKuZuNCuKaPI

accelerometer özelliği dediğin gibi birçok alanda kullanılan geniş bir kavram. ancak nokia accelerometer özelliğini microdriverların içine entegre etmeyi başarmış.. belki kağıt üzerinde basit bir fikir zaten bilgisayarlardaki harddisklerdede 90 ların başından beri kullanılıyor. ancak böyle bir teknolojiyi küçücük bi cep telefonu içine uyarlamak kolay değil.. bakınız apple ipod, Creative NOMAD MuVo² gibi microdriver kullanan aletlerde accelerometer yok. bu teknolojiyi microdriver içine entegree eden nokia dır. nokia lastikçidir, kalasçıdır ama son dönemde özellikle çıkacak telefonlara baktığımızda (n91, n92, n71 ..vb) gerçekten iiği işler çıkarıyor.
 
:'( : ericsson her anlamda liderliği kapmışa benziyor..ama eskiden kalma mevzulardan adı temize çıkmıyor insanlar ericsson almaktan korkuyorrr :huh: :gun: :victory: :dontknow: :bak:
 

teknode

Üye
p910iyi kullanan bilir.kullanmıyorum ama kardeşime aldım o muhteşem mükemmel ses çıkışına sahip süper bir telefon. :artı: bana göre pyasadaki en iyi symbianlı tel p990 çıkana kadar :artı:
 

enigma

Üye
kamera olayı bence birçoğumuzu aşar. işletim sistemi ile ilgili problemleride üreticiler kesin aşar.

ben hala bu tele baktığımda özelliklerine karşı ağzım biraz açık kalıyor ama ekrana kafayı taktım adamlar bizden gereksiz yere ön tuştakımının ücretini alıyor ve teli ağırlaştırıyorlar buarada kocaman ekranımızıda çalıyorlar. büyük ekran kullansalardı gerçekten ağzımı örtmeye gerek duymazdım. bence büyük eksik bu.
 
    Konu Sahibi
ekran boyutuna cok takmayın o kadar da küçük degil
asagıdaki linki incelermisiniz?

 

İşte microdrive firması yapmış diyorum Nokia microdrive ı değiştiremez bu laptoplardaki bazı model sabitdisklerde olan bi özellik yeni yeni microdrive larada konuluyor sadece Nokia nın bu modellerine denk gelmiş microdrive daki gelişme yoksa nokia'nın bulduğu yeni birşey değil anlatabildimmi?
 

face1tr

Üye
cvpını okuduktan sonra accelerometer özelliğini microdriver firmasının geliştirmiş olabileceği düşüncesi benimde aklıma yattı. sen öyle diyorsan ve bu konuda bu kaadar kesin konuşuyorsan benim diyeceğim bi laf yok. ancak burdan şu sonucada çıkılıyor.. accelerometer özelliği bulunan ilk microdriver lara sahip cihazlardan biride n91 :P
 
Bu olay büyütülecek kadar bir fark yokmuş hem p990i'nin ekran çözünürlüğü daha yüksek
 

Gokhan43

Üye
Gerçekten de uçurum fark yok : )
 

Salleen

Üye
sekil 5 para etmez ama ozellikler 1o numara p91o en iyisi