Sony Cepleri Coşturacak

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ANIL

Admin
    Konu Sahibi
Sony Cepleri Coşturacak
Elektronik devi Sony, cep telefonlarıyla uyumlu, HDR video da kayıt edebilen yeni nesil CMOS sensörünü tanıttı. 13 Megapiksel çözünürlük sunan sensör yeni cep telefonlarında kullanılacak.

Çok bilinen bir girçek olmasa da dünyada fotoğraf çekebilen birçok cihazda Sony'nin ürettiği sensörler kullanılıyor. Fotoğraf ve video üretebilen bu minik elektronik devreler birçok cihaza hayat veriyor.




Firmanın cep telefonları için geliştirdiği yeni nesil Exmor RS CMOS imaj sensörü 13 Megapiksel çözünürlük sunuyor. HDR adı verilen teknolojiyi üzerinde barındıran yeni nesil sensör, benzerlerinden farklı olarak bu özelliği video modunda da kullanabiliyor. Özellikle ters ışık ve ışığın dengesiz olduğu ortamlarda işe yarayan HDR teknolojisi bugüne kadar sadece fotoğraf modunda kullanılabiliyordu.

Sharp'in geliştirdiği 20 Megapiksellik fotoğraf makinesi sensörü ile ilgili .
Ekim ayında piyasaya sürülmesi beklenen yeni sensörün hangi telefonlarda kullanılacağı konusunda net bir bilgi bulunmuyor. Ancak firmanın kendi markası olan Xperia telefonlarında bu sensörü görebilme ihtimalimiz yüksek. Ayrıca Sony farklı firmalara sensör de verdiğinden belki yeni nesil iPhone'da da bu sensörün kullanılabilme ihtimali bulunuyor.
(SDN)
 
Tepkiler: Silinen Üye 94869
teşekkürler konu için

- - - Eklendi - - -

ama bi süre nokiaya ulaşamayacaklar.
 
Peh 13'müş.Şaka bir yana bilemeyeceğimiz bir artısı var.Bu kadar iddialı olduklarına göre...
 
Heryey pixel degil beyler. Hdr video cekimi super ozellik bence
 

CasuS_87

Üye
Sony bu seneye 50mp bile çıkarır Ama şu an 13 mp çok az
 

aleranol

Üye
808 pixel olarak da daha iyi görüntü olarakta. Ancak bu sensörler belki farklı olur diğerlerinden. Hdr ı geliştireceklerine gürültüyü, parlaklığı ve gereksiz efektleri kaldırsalar iyi olur. Hdr da bir nevi hatalı ışık için düzeltme efekti yapıyor denilebilir. Çok da büyük bir gelişme gibi gelmedi.
 

15097

Üye
Aslında pekte önemli değil megapixel burada.Bazı telefonlar 5 megapixel kamerası var ama 8 gibi çeker bazıları var 8 megapixel 3.2 gibi çeker.Önemli olan çözünürlük
 
Aslında pekte önemli değil megapixel burada.Bazı telefonlar 5 megapixel kamerası var ama 8 gibi çeker bazıları var 8 megapixel 3.2 gibi çeker.Önemli olan çözünürlük

çözünürlük zaten megapixel ile aynı değil mi önemli olan kalite
 
Aslında pekte önemli değil megapixel burada.Bazı telefonlar 5 megapixel kamerası var ama 8 gibi çeker bazıları var 8 megapixel 3.2 gibi çeker.Önemli olan çözünürlük

çözünürlük ve megapixel aynı şey.
 

15097

Üye
Klavyem sürçmüş pardon
 
nokia nasilda bu kamera manyaği sony varken en yüksek kamerayi yapti anlamiş degilim...
 
41 MP nirde 13 MP nirde Ama güzel bir gelişme

nokia nın ne kadar 41 mp kamerası olsa bile görüntü işmecisi çokta kaliteli çekmesine izin vermiyor malesef

bence telefonlar için kamera 8 mp veya 5mp ideal; gerisi saçma

- - - Eklendi - - -

nokia nasilda bu kamera manyaği sony varken en yüksek kamerayi yapti anlamiş degilim...

ne kadar iyi olsada cihazın donanımı zaten güçlü değilki çektiği resmi anında işleyebilecek; herşey megapixelden ibareet de değil; yeri geldiğinde 12 mp; 41 mpden daha başarılı olabiliyor.

- - - Eklendi - - -

örn. bknz: & + f sabiti, diyafram açıklığı, kullanılan lens vb gibi özelliklerde çekimin sonucuna etki eder.
 

yani sen diyorsun ki o alet onu işleyemez. Ama işliyor ve gayet de hızlı. İsteyenler için çok güçlü kameralı bir telefon 808. İstemezsen sen bilirsin ancak şu an lider o.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...