Nerede Kaldı O Eski Telefonlar!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
    Konu Sahibi
Nerede Kaldı O Eski Telefonlar!
Teknoloji geliştikçe kullanılan cihazlar da değişim ve gelişim gösteriyor. Maziden bu yana cep telefonları teknolojideki bu değişime oldukça güzel bir örnek.



Dünden bugüne teknoloji gelişip değiştikçe cihazlarda da büyük değişimler oldu. Cep telefonu pazarı bunlara en büyük örnek. Kullandığımız telefonlar teknolojinin hızına dayanamayıp çok kısa sürede demode olabiliyor.Şimdiki zaman ile geçmişteki telefonlar arasındaki farkı düşündüğümüz zaman teknolojideki ilerlemenin büyüklüğünü farkettik.29 yıl önce (1983) hayatımıza giren, başlarda ağırlıkları sebebiyle taşımaya üşendiğimiz, hatta kontörlü hatların çıkması ile ankesörlü diye dalga geçtiğimiz cep telefonları 29 yaşına girdi.



Türkiye'de İlk Cep Telefonu

Herkes cep telefonunun ilk olarak Ericsson ile geldiğini düşünür. Fakat durum gözüktüğü gibi değildir. Türkiye'de ki ilk cep telefonu Motorola'nın bir modelidir. Büyüklüğü ise 1 litrelik bir süt kartonun büyüklüğüne yakın olan telefonu, iş adamları büyük bond çantalarında taşırlardı.Ağırlıkları 500 gr ile 200 gram arasında değişen bu telefonlar her ne kadar şuan gözümüze büyük gözüken cep telefonları o zaman bu ağırlıklarına rağmen büyük ilgi görmüştü.



Motorola ABD Federal İletişim Komisyonundan izin almayı başarmış ve DynaTAC 8000X modelinde bir cep telefonu üretmiş. Ne kadar kısa sürede ne kadar çok gelişme kaydedilmiş.Motorola’nın ilk iletişim alanındaki ilk ürünü olan DynaTAC 794 gram ağırlığındaydı.



Daha sonra firma 1989 senesinde de MicroTAC ismini taşıyan ürününü satışa çıkardı. MicroTAC 350 gram ağırlığında ve 2,495$ ile 3,495$ arasında değişen bir fiyata satılmış.Zamanında almak maddi açıdan herkesi zorluyordu ama şimdi ise herkesin cebinde ayrı bir cep telefonu var.

(Teknolojinews)
 
o zamanlar o telefonu kullanmak mr president gibi hissettirirdi. adamın fiyakası tavan yapardı ıphone onun yanında esamesi bile okunmazdı.
 
nerde kalacak eskide kaldi iste
 

ZaZuM

Üye
hatta bi model de sarjı çok az gidiyo diye canta şeklinde batarya vardı şimdi hatırlayamadım o markayı
 

SheFy

Üye
o zamanin pantolon cepleri nasildi acaba
 
asıl tel o canta batarya sadece bir kısmı
 
Şimdi kullandığımız cihazlara da bir bakın.Vay be diyor insan
 

ZaZuM

Üye
telefonlar yine iyi asıl küçülme pc lerde oldu
 
hani kuşlar ağaçlar binbir renkli çiçekler....
 
Tepkiler: atakan25

MasteLaa

Üye
Cihazlar ilk çıktığında müthiş geliyor insana.. Şimdiki cihazlardan bahsediyorum.. Sonradan alıştıkça eski şanını kaybediyor .. Neden acaba
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...