Ne Kadar Dogru

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

padme

Üye
    Konu Sahibi
Ne Kadar Dogru
Bilmez kadr-i güftârı şühendan olmayan
Renklerin ustası olarak anılan büyük bir ressamın öğrencisi eğitimini
tamamlamış.
Büyük usta öğrencisini uğurlarken, yaptığı resmi şehrin en kalabalık
meydanına koymasını ve yanına da kırmızı bir kalem bırakmasını, halktan
beğenmedikleri yerlere çarpı koymalarını rica eden bir yazı iliştirmesini
istemiş.
Öğrenci birkaç gün sonra resme bakmaya gittiğinde resmin çarpılar içinde
olduğunu görmüş. Üzüntüyle ustasına gitmiş.
Usta ressam üzülmemesini ve yeniden resme devam etmesini önermiş.
Öğrenci resmi yeniden yapmış.
Usta yine resmi şehrin en kalabalık meydanına bırakmasını istemiş fakat bu
kez yanına bir palet dolusu çeşitli renklerde boya ile birkaç fırça
koymasını ve yanına da insanlardan beğenmedikleri yerleri düzeltmesini rica
eden bir yazı ile bırakmasını önermiş.
Öğrenci denileni yapmış.
Birkaç gün sonra bakmış ki resmine hiç dokunulmamış.
Sevinçle ustasına koşmuş.
Usta ressam şöyle demiş:
"İlkinde insanlara fırsat verildiğinde ne kadar acımasız bir eleştiri
sağanağı ile karşılaşılabileceğini gördün. Hayatında resim yapmamış insanlar
dahi gelip senin resmini karaladı.
İkincisinde onlardan yapıcı olmalarını istedin. Yapıcı olmak eğitim
gerektirir. Hiç kimse bilmediği bir konuyu düzeltmeye cesaret edemedi.
"Emeğinin karşılığını, ne yaptığından haberi olmayan insanlardan alamazsın.
Sakın emeğini bilmeyenlere sunma ve asla bilmeyenle tartışma."
 

Caine

Üye
süperrrrrrr bir yazııı vallahide çok ama çoook doğruuu
ellerine emeğine sağlık arkadasim
 

jöly

Üye
ben bunu daha önce okumuştum ama burda mı hatırlayamadım

yine de teşekkürler
 
<div class='quotetop'>(Caine &#064; May 16 2006, 02&#58;40 PM) [post=335667]Quoted post[/post]</div><div class='quotemain'>
süperrrrrrr bir yazııı vallahide çok ama çoook doğruuu
ellerine emeğine sağlık arkadasim
[/b][/quote]
 

G_Unit

Üye
eywallah saolasın paylaşım için
 
Bu mesajın içeriği mevcut değildir.
 
<div class='quotetop'>(padme &#064; May 16 2006, 01&#58;37 PM) [post=335613]Quoted post[/post]</div><div class='quotemain'>
"Emeğinin karşılığını, ne yaptığından haberi olmayan insanlardan alamazsın.
Sakın emeğini bilmeyenlere sunma ve asla bilmeyenle tartışma."
[/b][/quote]
İlk cümleye katılıyorum. Ama ikincisi, bana biraz egoist bir yaklaşımmış gibi geldi. Paylaştığın için sağol.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...