İşte 'helal bar'

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
    Konu Sahibi
İşte 'helal bar'

Alkollü içecekler dışında her türlü içecek bulunuyor; Müslüman ülke mutfaklarına özgü yemekler yapılıyor; İslami şarkılar çalınıyor

İngiltere'nin Oldham Kasabası'nda yaşayan 2 Müslüman, ülkenin alkol satılmayan ilk 'helal bar'ını açtı.

LONDRA - İngiltere'nin Oldham Kasabası'nda bir öğleden sonra. Kasaba meydanındaki 'Halal Inn' (Helal Han) adlı pub, dışarıdan ilk bakışta ülkenin diğer kentlerindeki barlara benziyor. Ancak 'Halal Inn'i diğer barlardan ayıran çok öenmli bir özelliği var: Alkol servisi verilmiyor.

Kasabada yaşayan Azizur Rahman ve Mücahid Han adlı iki Müslüman arkadaşın, geçtiğimiz Aralık ayında açtığı bar, Müslüman müşteriler için tasarlanmış.

Alkollü içecekler dışında her türlü içeceğin bulunduğu barda, Müslüman ülke mutfaklarına özgü yemekler de veriliyor.



Fonda sürekli İslami şarkıların çaldığı bar, kısa sürede kasabadaki hatırı sayılır Müslüman nüfusun uğrak yerlerinden biri haline gelmiş.

İşletmeci Han, Daily Mail gazetesine verdiği demeçte, ülkede son yıllarda pub ve barların iş yapmadıkları gerekçesiyle teker teker kapanmaya başladığını söyledi. Han, İngiltere'deki Müslüman nüfusu düşündüklerinde, alkolsüz bar uygulamasının yakın gelecekte yaygınlaşmasını beklediklerini vurguladı.

Kasaba halkının başlangıçta barı yadırgadığını, ancak daha sonra alıştıklarını, hatta devamlı müşterileri arasında opek çok İngilizin de bulunduğunu söyleyen Han, başka kentlerde de şubeler açmayı düşündüklerini kaydetti.





 

valder

Üye
Değişik şeyler Denemek Lazım. Insanlar Sever Farklılığı. Güzel Olmuş.
 

Altun.

Üye
gerçekten çok orjinal bi fikir olmuş....
 

omayra

Üye
İyi fikir. Yurt dışına çıkmadım ama çıkan müslümanlar için hangi yemeğin içinde alkol olup olmadığı, hangi yiyecekte domuz ürünlerinin bulunduğunun bilinmemesi büyük sorun yaratabiliyor duyduğum kadarıyla.
 
Restaurant,lokanta vs. koy ismini neden bar diye geçiyorki o zaman
 

evet ama bu sadece yurt dışında değil artık yurt içinde de bilmiyoruz yediğimiz şeylerin içinde ne olduğunu...vahim bi durum... s s
 

mavis45

Üye
gerçekten iyi fikir ayrıca çok orjinal olmuş tuttum valla
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...