İş başvurusunda sorulan soruya bakın

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
İş başvurusunda sorulan soruya bakın
Saygin bir firmada yönetim, ise girmek isteyenlere bir soru
sormus ve soruya en uygun cevabi veren kisiyi ise almislar. Bu soruda
dogru veya yanlis cevap diye bir sey yok, sadece düsünce sistemi
önemli.

Soru su:

Karanlik yagmurlu bir gece, yagmur yagiyor, firtina var, gök
gürlüyor ve siz sabaha karsi 02.00' de tek basiniza issiz bir yolda araba
ile gitmektesiniz. Arabaniz iki kisilik.
Biraz ilerde otobüs duraginda 3 kisi bekliyor.
Birincisi bir doktor, sizi daha önce geçirdiginiz kalp krizinden
kurtarmis.
Ikinci kisi, çok yasli ve hasta neredeyse ölmek üzere olan birisi.
Üçüncüsü, hayatinizin rüyasi, her zaman tanismak için can attiginiz
birisi.
Hava gittikçe kötülesiyor ve arabanizda sadece bir kisiye yer var.
Böyle bir durumda ne yapardiniz?

Soruyu iyice düsünün ve en iyi cevabi verin.

(cevap vermeden alt bölümlere geçmeyin.)








Görüsmecilerden bazilarinin cevabi söyle olmus:

A. Hasta adami en yakin hastaneye götürürdüm

B. Doktor daha önce hayatimi kurtardigina göre onu alirdim

C. Manen düsünürsem tabi ki hasta adami alirdim fakat kendi
gelecegim ve hayatim için, her zaman tanismak istedigim,
hayatimin rüyasini alirdim.

Burada dogru veya yanlis cevap diye bir sey yok sadece her bir kisinin
durumu algilayisi ve ele alisi var

Bu görüsmede cevaplarin % 90' i "yasli adami alirdim" olmus., olmus;
ama sadece bir kisiyi ise almislar.

O kisinin cevabi acaba nasilmis?

(Biraz düsünün ve sonra asagisini okuyun.)









Arabadan inip anahtari doktora veririm, doktor benim
hayatimi kurtardigi gibi yasli kisiyi de hastaneye yetistirip
iyilestirebilir.

Böylece ben de hayatimin insaniyla otobüs duraginda
bas basa kalip onu tanima firsatini elde edebilirim.

Bu cevapla o kisi hemen ise alinmis.

Insanoglu tabii olarak bencildir, bütün verilen diger
cevaplarda kimse arabasini vermeyi akil edememis.
 
Tepkiler: ism@il 54

aLone

Üye
bende akıl edemedim
 
önceden bi haber sitesinde cevabı görünce şaşırmıştım.cevaba verilecek cümle:Vaybe
 

TuRkiShCowboy

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Allah im yaa süpersin
 

ltfllh

Üye
gerçekten vayy bee
 

Odysseus

Üye
Yıllarca eğitim almış kişileri üç beş tane saçma sapan soruyla işe almayan zihniyeti kınıyorum.

İşe girerken mülakata HAYIR.
 
inanmazsınız ama bende boyle dusundum ya demek ki bu başvuruda ben olsam 2. kişi ben olucaktım
 

anl_tr

Emekli Yönetici
bende o işe alınanlardayım çünkü
bu soruyu bana, nike'da çalışcagım zaman yıllar önce sormuşlardı.Ozaman patron çok şaşırmıştı bu cevabı verdigime ama bana söylememişti şaşırdıgı.Daha sonra öğrendim bu soruya tek dogru yanıt veren benmişim.vaybee
 
Süper bir durum
bencillik her zaman kötüdür
 
güzel cvp vermış ben de dedım ne ısı var o kadın hastaysa gece gece orda o da ne bıcım doktor hıc mı arkadası yok bı telefon acar. hem koca doktor gecenın ıkı sınde arabasız gezer mı. ayrıca benım hayatımın askı gece o saatte yollara düşmez
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...