İlginç bir zeka sorusu...

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
    Konu Sahibi
İlginç bir zeka sorusu...
3 adam bir otele gider, her biri 10 lira vererek toplam 30 lira ödeyerek oda tutarlar ve eşyalarını alıp odalarına çıkarlar. Fakat otel müdürü bugünün çarşamba olduğunu hatırlar ve özel bir fiat uygular. Bellboy u çağırır fazladan kestiği 5 lirayı 3 adama vermelerini ister.Bellboy adamların odasına çıkar ve 5 lirayı geri verir, bunun üzerine adamlar 2 lirayı bahşiş olarak bellboya verir geri kalan 3 lirayı paylaşırlar.
Bu durumda adamların otel için ödedikleri miktar 9 liradır (daha evvel 10 lira vermişlerdi, sonra da 1 lira geri paylaştılar). Sonuçta toplam ödedikleri miktar 3x9 = 27 lira dır, 2 lira da bellboy a bahşiş vermişlerdi ve sonuçta harcadıkları toplam miktar= 27 + 2= 29 lira dır. Fakat otele girerken verdikleri para 30lira idi o halde 1 lira nereye gitti?
 

JayJayyy

Üye
bellboy cebine atmıştır
 

Perfect!

Üye
kayıp 1 lira yokki onu bulalım

adamlar 30 lira veriyo sonra müdür 5 tl bell boya veriyo
kasada 25 tl var 2 tl bellboy cebe atıyo 3 tl de 1er palaşımlı adamlarda 25+2+3=30
 
kayıp 1 lira yokki onu bulalım

adamlar 30 lira veriyo sonra müdür 5 tl bell boya veriyo
kasada 25 tl var 2 tl bellboy cebe atıyo 3 tl de 1er palaşımlı adamlarda 25+2+3=30
cevap bu herhalde mantıklı olmuş
aynı soruyu başka yerde görmüştüm ama bulamamıştım
 
    Konu Sahibi
kayıp 1 lira yokki onu bulalım

adamlar 30 lira veriyo sonra müdür 5 tl bell boya veriyo
kasada 25 tl var 2 tl bellboy cebe atıyo 3 tl de 1er palaşımlı adamlarda 25+2+3=30
Cevap bu...Bu soruda şaşırtıcı olan soruluş şekli...
 

aLone

Üye
bunun soruluş sorusuna bi hata var .düşündüm düşündüm bulamadım.
 

Perfect!

Üye
soru yanıltmaya yönelik zaten
 

goorcuf

Üye
arada 1 tl falan yok ki gitsin zaten 25 tl kalıo 5liranın 2 si bellboy a 3 lirayıda kendi aralarında paylaşıorlar

soruda yapılan işlemde hata var sorunun yanıltması da orda zaten
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...