Gnome - Kde - Unity ? Hangisini seçmeli?

MaxiHan

Üye
    Konu Sahibi
Gnome - Kde - Unity ? Hangisini seçmeli?
Linux'a yeni geçen arkadaşlarımız genelde indireceği dağıtımın indirme sayfasındaki gnome ve kde'yi görünce neyi indireceklerini şaşırıyorlar. Size kısa bir şekilde açıklayayım. Gnome kde'ye göre çok daha hızlı bir masaüstü uygulamasıdır. KDE ise çok fazla görsel efekt vb istiyorsanız size göre olabilir, veyahutta windows gibi bir tasarıma sahip olmak istiyorsanız, birde unity var, bu arayüz sadece ubuntu dağıtımlarında (11. sürümden itibaren) kullanılmaya başlanmıştır. Arayüz kullanıcılar tarafından (bende dahil olmak üzere) kötü eleştirilere maruz kalmıştır. Bu arayüz daha çok tabletler için yapılmıştır. Üç masaüstümüzdende görüntüler:

KDE:




GNOME:




Not: Yukarıdaki resimler Linux'un mint dağıtımından alınmıştır.

UNİTY:

 
Tepkiler: 1STayTRue35, Dede, Nextman ve 1 kişi daha

CABBAR

Üye
Açmayı düşünüyordum isabet olmuş seninkisi
 
Tepkiler: Dede

MaxiHan

Üye
    Konu Sahibi
Teşekkürler
 
Tepkiler: CABBAR

Nextman

Emekli Yönetici
Konuya aslında arayüz bazında anlatım olursa tek ve daha güzel bilgilendirici olur.Bunlar populer arayüz tabanları yani.
 
Tepkiler: CABBAR

MaxiHan

Üye
    Konu Sahibi
benim bildiğim birde unity var Sait abi onun dışındakiler hakkında bilgim yok.
 
Tepkiler: CABBAR ve Nextman

MaxiHan

Üye
    Konu Sahibi
Tamam ama sende başlığı düzenleyebilir misin abi çünkü başlık düzenlemeyi bilmiyorum
 
Tepkiler: CABBAR ve Nextman

Nextman

Emekli Yönetici
Tamam ama sende başlığı düzenleyebilir misin abi çünkü başlık düzenlemeyi bilmiyorum
Gelişmiş seçeneklerden düzenleyebilirsin mobilsen yapma sorun çıkabilir.Ben düzelttim
 
Tepkiler: CABBAR

MaxiHan

Üye
    Konu Sahibi
Unity konuya eklenmiş ve bazı yerler unity için düzenlenmiştir

- - - Eklendi - - -


Gelişmiş seçeneklerden düzenleyebilirsin mobilsen yapma sorun çıkabilir.Ben düzelttim
Teşekkürler
 
Tepkiler: CABBAR

taptalk

Üye
unity çok iyi bence
 
Tepkiler: CABBAR

MaxiHan

Üye
    Konu Sahibi
Aynen benimde tercihim gnome
 

MaxiHan

Üye
    Konu Sahibi
Değiştirilebiliyor ama stabil olmuyor
 
Tepkiler: achambo

CABBAR

Üye
KDE windows'a benzer olduğu için KDE diyorum. Ama gnome da idare eder (bence )
 
Tepkiler: Dede

MaxiHan

Üye
    Konu Sahibi
Cinnamon u koymaya gerek duymadım ama şu anda ders çalışıyorum dersim bitince eklerim
 
Tepkiler: achambo