MetQ7
Üye
-
Konu Sahibi
-
Birazdan Kastın Gerçekten Birazsa Bişey Olmaz.Sessiz Ortamda Düz Yolda Dur Araç dizelse Zaten Yarım Debriyaj Yapar Yapmaz Araç İlerler.Hatta Bizim Dükkandaki 2007 Cady İle Gaz Vermeden 2 3 Viteslerede Geçirebiliyordum Çünkü Motor Büyük Kaldırıyordu Gazsın Arabayı.Sende Aynı Şekilde Yarım Yap Araç Atılmaya Başlar Hafiften O Noktayı Kafanda İşaretle Sonra Hafif Rampada Dur Sağ Ayağın Frende Olsun.Aynı Şekilde Debriyajdan Yavaşça Çek Ayağını Motorun Şıkışma Noktasını Belirle.Daha sonra Tam Debriyaja Bas El Freni Çekik Olmasın Kalkış Yapmaya Çalış.Söylediklerimi Sakın ve Tek Başına İken Denemende Fayda Var.Her Araçtaki Kavrama Noktaları Farklı Olduğu İçin Zorlanman Normaldır.Çalıştığımda 3 Farklı Araç Kullanıyordum Bir Tanesi Ta Debriyajın Son Noktasından Kavrıyordu Alışmak Zaman Alıyor Tek Fark Arabayı Biraz Vites Geçişi Vslerinde Tekletiyorsun.
Ek Olarak Eğer Baskı Balata Zorlanırsa Aracın Camları Hafif Açıkken Zaten Koku Gelir.Özellikle Aragaz Verirsen yada Rampalarda Düz Yollarda Çok Gaz Vererek Devamlı Dur Kalk Yaparsan Hem Baskı Balata Hemde Fren Diskleri Şişer.İşte Bu Durumlarda Baskı Balatayı Yersin.Normalde Bizim Tofaşda 60.000 yada 120.000 KM Dir Baskının Ömrü Ona Göre Düşer 50.000 Km Olur yada 110.000 KM Olur.
Yeni Araç Değil Mi? Araç Nedir? Bizim 1.6 70 Beygir Kartal Gaz Vermeden Kalkıyorsa Senin Dediğin 1.2 Araç Min 90 Beygir Olmalı Haliyle Düz Yolda Kendi Kendine Yürümeli.Yokuşlarda El Freni İle Kalkma.Hatta Ben 4 Yıldır Günde 100 Kmyi Aşan Sürüşlerimde Oldu Ama Halen Daha El Freni İle Kalkamıyorum Desem Yalan Söylemiş Olmam.Hatta Yabancı İlkkez Bindiğim Araçlarda Hiç Kalkamıyorum El Freni İle.Son Çare Olurda Yokuş Çok Dik İse Aracın Motoru Kaldırmıyorsa Deviri 2.500 3.000 Lere Getirip Öyle Kaldırıyorum.Çünkü Birinde Direk 0 Dan Başlıyor Güce Diğerinde Hazır Güç Bekliyor Bir Anda Tekerlere İletiyorsun.Bazı İnsanlar Baskı Balata Bitmesin Diye El Freni İle Kalkar Ama Önündeki 4 5 Sene El Freni İle Kalkışa Alışmamanı Tavsiye Ederim.Cevabın için teşekkürler. Arabamın motoru 1.2 olduğu için debriyajla kalkma gibi bir durum olmuyor malesefDebriyajdan ayağımı çekerken kavrama noktasına geleceğine yakın gaz veriyorum öyle kalkıyorum. Bayır yukarı kalkarken zaten aracı tam kavratmadan kalkış yapmam. En kötü ihtimalle el freni ile kalkarım. C
Yeni Araç Değil Mi? Araç Nedir? Bizim 1.6 70 Beygir Kartal Gaz Vermeden Kalkıyorsa Senin Dediğin 1.2 Araç Min 90 Beygir Olmalı Haliyle Düz Yolda Kendi Kendine Yürümeli.Yokuşlarda El Freni İle Kalkma.Hatta Ben 4 Yıldır Günde 100 Kmyi Aşan Sürüşlerimde Oldu Ama Halen Daha El Freni İle Kalkamıyorum Desem Yalan Söylemiş Olmam.Hatta Yabancı İlkkez Bindiğim Araçlarda Hiç Kalkamıyorum El Freni İle.Son Çare Olurda Yokuş Çok Dik İse Aracın Motoru Kaldırmıyorsa Deviri 2.500 3.000 Lere Getirip Öyle Kaldırıyorum.Çünkü Birinde Direk 0 Dan Başlıyor Güce Diğerinde Hazır Güç Bekliyor Bir Anda Tekerlere İletiyorsun.Bazı İnsanlar Baskı Balata Bitmesin Diye El Freni İle Kalkar Ama Önündeki 4 5 Sene El Freni İle Kalkışa Alışmamanı Tavsiye Ederim.
Acemiliği Atmak İçin Tofaş Başka Alternatif YokZaten el freni ile kalkmayı pek tercih etmiyorum. Dediğin gibi zor durumlarda ancak. Aracım Skoda Fabia 64 beygir. Acemiliğimi atlatmak için almıştım.
Acemiliği Atmak İçin Tofaş Başka Alternatif YokBi Far 40 TL Tampon 45 TL Bide Eski Araçlarla Başlamak Gerk Hem abs Yok Hem Esr YOk Acil Durumlarda Araca Daha İyi Hakım Olunuyor. Diğer Araçlarda Her Türlü Güvenlik Donanımı Olduğu İçin Hatalarınızı Araç Telafi Ediyor Rabbim Kaza Bela Vermesin İnşallah Son Olarak Muhakkak Araç İçi Kamera Edinmeni Öneririm.
Normalde Aşağıdaki Gibi Bir Kazada %100 Haksız Çıkmanız Gerekirken Araç İçi Kamera Sayesinde Haklı ÇıkıyorsunuzMuhakkak Taktırın.
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız
Rampada yada Arkama Çok Sokulan Birisi Var İse Debriyaji Tam Kavramaya Girmeden Tutuyorum.Yani Ayağımı Az Çekip Hızlıca Ayağımı Frenden Çekip Gaza Basıyorum Zaten O Arada Ufak Bir Süre Olduğu İçi Araç Kaymıyor Dengede Duruyor.Dediğim Gibi Soguk Kanlı Olmakta Fayda Var Bazen Ayakkabıdan Kaynaklı Ayağımı Mesela Gazdan Frene Basıcam Fren Pedalı Yukarda Olduğu İçi Ayağım Takılıyor Basamıyorum FrenePeki dostum sen kalkış yaparken önce gaza basıp sonra debriyajdan çekme usulü ile mi kalkış yapıyorsun?
Rampada yada Arkama Çok Sokulan Birisi Var İse Debriyaji Tam Kavramaya Girmeden Tutuyorum.Yani Ayağımı Az Çekip Hızlıca Ayağımı Frenden Çekip Gaza Basıyorum Zaten O Arada Ufak Bir Süre Olduğu İçi Araç Kaymıyor Dengede Duruyor.Dediğim Gibi Soguk Kanlı Olmakta Fayda Var Bazen Ayakkabıdan Kaynaklı Ayağımı Mesela Gazdan Frene Basıcam Fren Pedalı Yukarda Olduğu İçi Ayağım Takılıyor Basamıyorum FreneBir Keresinde Adamın Birisi Hatalı Sollama Yapmış Geliyorda Son Anda Fark Ettim Direksiyonu Kırdım Frene Yükledim Derken Paspasın Üstünde Bi Tane Daha Bez Vardı Ayağımı Kaydırarak Hem Frene Hemde Gaza Basmama Neden Oldu Haliyle Araç Gitmesin Diye El Freninede Asıldım Hemen Bunlar Hep Tecrube.Her Zaman Takip Mesafesine Uymalı Özellikle Virajlarda Önünü Görmüyorsan Ayağını Gazdan Çekmelisin.
Trafik Yoğunsa Hafif Gaz Vererek Kaldırıyorum Aracı 1.Viteste Bırakıyorum Kendi Kendine Yavaşça Gidiyor Sol Ayağım Debriyajda Sağ Ayağım İse Gaz İle Frenin Ortalarında Duruyor Takip MEsafem Düşük İse Frenin Üstüne Alıyorum
EstafurullahCevapların için teşekkür ederim baya ilgilendin.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?