çok ilginç 2+2=5 mi????????ediyor?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
    Konu Sahibi
çok ilginç 2+2=5 mi????????ediyor?
2+2=5 ¿?
X = Y ................................................ol sun
X² = X.Y............................................eşi tli ğin her iki tarafını 'X' ile çarptık.
X² - Y² = XY - Y²..............................her iki taraftan 'Y²' çıkardık.
(X + Y).(X - Y) = Y.( X-Y )...............sol tarafı çarpanlara ayırdık, sağ tarafı 'Y' parantezine aldık.
( X + Y ) = Y.....................................( X - Y )'ler sadeleşti.
X + X = X..........................................X = Y olduğundan,
2.X = X..............................................'X' leri topladık.
2 = 1 ................................................'X ' ler sadeleşti.
3 + 2 = 1 + 3....................................her iki tarafa '3' ilâve ettik.
5 = 4................................................. . buradan,
5 = 2 + 2.......................................'4'ü, '2+2' şeklinde yazdık. HATA NEREDE?
 

Consul9

Üye
Hata su x+x=x ise x 0 dan başka bir sayı olamaz yani x e 1 veya 2 gibi degerler veremezsin
 

Consul9

Üye
X 0 oldugundan zaten sadelesemez
 

capadent

Üye
x=y dediğin anda hatayı yaptın.çünkü x=y değil asla
 
buna benzer bi soru sorulmuştu. MerTurkizM doğru cevap vermiş. X=0, Y=0 çıkar.
 

sLqDsy4

Üye
X=Y bi test kitabında gormustum buna benzer bısı wardı ordada a=b demıstı kafam karısmıstı ama olabılıyor galiba bu sekıl x=y sanırsam burda bı hata yok MerTurkizM sanırsam yanlıs olan yerı bulmus bende katılıyorum X orda 0 dan baska bısı olamaz .d
 

Revengeful

Emekli Yönetici
Kural hatası yaparak oradan 100 bile çıkarırım.. Denerim en azından
 

tatula38

Üye
islem hatasi var x-y ler sadelesemez. x-y yi sadelestirmek icin esitligin karsi tarafina bolum seklinde atilmalidir ama hata burda olusuyor x-y=0 oldugundan ve herhangi bir sayi 0 a bolunemiyeceginden islem hatasi olur.
 
Tepkiler: cortex47
Bakkalar, dükkan defterinde ki alacaklarını böyle hesaplıyordur
 
islem hatasi var x-y ler sadelesemez. x-y yi sadelestirmek icin esitligin karsi tarafina bolum seklinde atilmalidir ama hata burda olusuyor x-y=0 oldugundan ve herhangi bir sayi 0 a bolunemiyeceginden islem hatasi olur.

Güzel bi yaklaşım. Bende biraz açıklayım;
(X+Y).(X-Y) = Y.(X-Y)
X=Y olduğu için X-Y=0 dır.Yani ;
(X+Y).0 = Y.0 olur.Burdan sonra bir işlem yapamazsınız.Örneğin X=50, Y=50 olsun;
(50+50).0 = 50.0 (Arkadaş, yaptığı işlemlerde bu 0'ları götürmüştü. Ama böyle bir şey yapılamaz.Peki yapsak ne mi olur;
100=50 olur .
 
x=y olursa eğer x-y ile sadelestiremezsin çünkü x=y olduğundan ötürü x-y eşitliği 0 olur. Ve herhangi bir real sayıyı 0'a bölmek işlemi tanımsız yapar.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...