Silinen Üye 94869
Kapalı Hesap
-
Konu Sahibi
-
Dinimiz, bir şeyi haram etmişse, haramdır. Haramsa, niye haram denmez. Besmelesiz kesilen kuzu eti de haramdır. Mutlaka bir kimseye zararı olması gerekmez.
Bir yerde okudum aynen buraya aktarıyorum:
Dinimiz birşeyi haram etmişse haramdır mantığı yerine "acaba neden haram" diye araştırma yapılamaz mı? Mesela bu alıntıdaki örnekte adam Besmelenin etkisinden hiç bahsetmiyor. Besmele hayvanın heyecanını dindirir uysallaştırır rahatlatır. Bir çok yararı vardır.
Yani bir kalıp düşüncesi gördüm bu yorumda. Neden denizler birleşmezler diye sorsak Allah bilir "Kur'an-ı Kerim'de öyle deniyorsa öyledir biz karışamayız" derdi
aynenzaten Kur'an-ı Kerim dolayısıyla da İslam insanın kullanım kılavuzu değil mi ?
Arastırmadan nedenini bilmeden uygulamanın bi anlamı yok.
Domuz eti haram,alkol haram vs.
Domuz,yiyecek bulamadıgında kendi pisligini yiyen bir hayvan bundan dolayı haram kılındıgını düsünüyorum.
Alkol de sarhos etkisi yarattıgı için bu esnada cevremizdeki kisilere yanlıs söz ve davranıslarda bulunulmasın diye haram kılınmıs oldugunu düsünüyorum.
Günümüzde domuz ciftlikleri,çogu yedigimiz dana ve tavuk etlerinden daha temiz düzeyde bu durumda eger tek neden temizlik ve saglık unsuru ise bu ortradan kalktı.
Alkolü de sarhos olma seviyesine gelmeyecek kadar ya da en saglıklısı evinde içeceksen çevrene zararın olmaz.
Bunlardan kaçınmaya çalısıyoruz ama asıl sebep nedir belki de gelisen teknoloji ve geçen yıllar bu tezleri çürüttü.
Bu ve buna benzer konularda haramlarla ilgili kurandan yada hadislerden ilgli alıntılar bilen varsa eklesin.
Çünkü sorgusuz sualsiz inanmak yerine akılcı davranıp sorgulamak daha iyidir.
Hatta böyle mezheplerde vardı sanırım( mezhep mi deniyor bilmiyorum onlara ama ) ;
Sorgusuz inananlar ve birde akılcılar vardı inanıp arastıranlar.
Onların da ayrılan kollar vardı arastıran ama sorgusuz inanç gücü agır basanlar gibi..
Aynen öyle
Zararlı bir şeyin azı da çoğuda zararlıdır ve bu yüzden haramdır. Bir belgeselde izledim. Günde 1 kadeh içki "yararlıdır" ancak "beyne verdiği zararda gözler önündedir" deniyordu. Yani 1 kadeh bile zararlıysa sen sadece bir yudum alsan ne mantığı kalıyor? Ya hep yahiç
Domuz etinin bizzat kendisi insan bünyesine zararlı. Biraz araştır derim.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?