Adını umut koydum

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

huri$

Üye
    Konu Sahibi
Adını umut koydum







Dün gece limanlardaki bütün deniz fenerlerini yaktım.
El salladım karanlıklara.
El değmemiş düşleri postaladım çocuklara.
Gökyüzünden bir yıldızı denize indirdim.
Denizden bir ışık sızdı.
Adını sevgi koydum.

***

Fakir fukaranın serveti ekmeğe gidiyor.
Yine de dürüstlükten yanalar.
Sıcak bir gülüş bile onların gönlünü almaya yetiyor.
Yüreklere bu kadar kin tohumlarının ekilmesi nedir?
Nedir bu hain tuzak bolluğu?
Topraktan geldik, toprağa gideceğiz.
İnsanları iç savaşa davet eden soysuzlara karşılık, dişlerini sıkan yoksul bir adamın gözlerinde ışık gördüm.
Adını kardeşlik koydum.

***

Biri silahını doğrultmuştu üzerime, namlusuna göğsümdeki karanfili taktım.
Sevgiyle baktım, saçına sakalına.
Hangi iklimlerden geldiğimizi ikimiz de biliyorduk.
Yüreğimin ritmine ayak uydurdu yüreği.
Birbirine karıştı ayak izlerimiz.
Gözlerimiz aynı noktada buluştu, tokalaştık.
Adını barış koydum.

***

Bir yanda şehirli kini, öte yanda taşralı nefreti.
Oysa birkaç saatlik mesafe var aramızda.
Aynı toprağın çocuklarıyız, aynı havayı soluyoruz.
Yağmur yerine, gözyaşları karışıyordu toprağa.
Sevda türküleri yankılanıyordu yüreklerde.
Şu uzun gecenin gecesi olduk, sılada bir evin bacası.
Adını hasret koydum.

***

Herkes kendine göre bir dünya kurmuştu.
Bir içli şarkıda yürekler dağlanıyor, sevdalar uyanıyordu usul usul.
Yarınlar karanlık farz ediliyordu da, belki umduğumuzdan aydınlıktı.
Güneş her gün yeniden doğuyordu nasılsa.
Bütün kapılar kardeşliğe açıktı, kardeşlik bütün kapılara.
Baktım da, çocukların gözleriyle aydınlanıyordu sabahlar.
Adını umut koydum.

Hakkı YALÇIN(gazete yaarı)
 
Tepkiler: OğuzcanAbi, -efşan ve technoshark
>yüreğin dert görmesin... teşekkürler
 
Tepkiler: huri$

huri$

Üye
    Konu Sahibi
ben te$ekkur ederim
 
Tepkiler: technoshark

-efşan

Üye
teşekkür ederim abla
 
Tepkiler: huri$

pelın_

tesekkurler
 
Tepkiler: huri$

Reşwan

Emekli Yönetici
eline sağlık güzel paylaşım
 
Tepkiler: huri$

.BlueTR

Üye
adını feriha koydum
 
Tepkiler: huri$
adımı Furkan koydum
 
Tepkiler: moazzad, M.VASFİ ve huri$

huri$

Üye
    Konu Sahibi
rica ederim hepinize ben te$ekkur edioyurm
 
Tepkiler: OğuzcanAbi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...