iPhone 3Gnin Eksileri

Sponsorlu Bağlantılar

Ue-Gazi

Ue-Gazi

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
iPhone 3Gnin Eksileri
iPhone 3G’nin Eksileri

25 Eylül’ü 26 Eylül’e bağlayan gece satışa sunulan iPhone 3G’ye teknoloji meraklıları tarafından yoğun ilgi gösteriliyor. iPhone 3G’nin diğer cep telefonu modellerine göre üstün özelliklere ve şık bir tasarıma sahip olması, bu ilginin ilk sebeplerinden. Yalnız telefonu almadan önce gözden geçirilmesi gereken bir çok eksi özellik var ki, telefonu almaktan vazgeçebilirsiniz.



Apple iPhone 3G’nin eksi özellikleri:

* Bluetooth ile resim, müzik ve dosya transferi yok
Apple iPhone 3G’de Bluetooth var fakat Bluetooth üzerinden resim, video veya dosya transferi yapamıyorsunuz. Arkadaşınızda gördüğünüz bir müziği Bluetooth üzerinden telefonunuza yükleyemiyorsunuz. Çektiğiniz resimleri yine Bluetooth ile diğer telefonlara veya bilgisayara aktaramıyorsunuz.

* MMS özelliği bulunmuyor
iPhone 3G’de MMS özelliği bulunmuyor. Yani mutlu bir anınızı çekip sevdiğiniz kişilere MMS olarak gönderemiyorsunuz. Size gönderilen MMS’leri de alamıyorsunuz.

* Pil çıkarılamıyor, değiştirilemiyor
iPhone 3G’nin pili çıkarılamıyor ve değiştirilemiyor. Belli bir kullanım süresi sonunda ömrü dolan pili değiştirmek için Apple’a göndermeniz gerekli. Bunun dışında bir yol kullanmak telefona zarar verebiliyor.

* Video kayıt özelliği ve dijital yakınlaştırma yok
iPhone 3G’nin 2 MP kamerası bulunuyor. Fakat kamerada dijital yakınlaştırma bulunmuyor. Bu özellik fotoğrafın kalitesini düşürse de olması gereken bir özelliktir. Aynı zamanda kamera ile video kaydı yapamıyorsunuz. iPhone 3G’nin kamera yönü çok zayıf kalmış.

* Görüntülü görüşme için 2. kamera takılamıyor
3G teknolojisi hep görüntülü görüşme ile eşleştirilmiştir. 3G, görüntülü görüşme demek değildir. Görüntülü görüşme için 3G teknolojisinin yanında, uygun bir kameranın olması gerekmektedir. Bu uygun kamera ismi 3G olan iPhone’da yok. Olmadığı gibi harici olarak bir kamera da bağlayamıyorsunuz.

* Arttırılabilir hafıza özelliği yok
Her ne kadar dev hafızaya sahip olmasına rağmen, yüksek kalitedeki multimedya desteği kısa süre içerisinde size bu hafızayı yetersiz kılacaktır.

* Flash videoları izleyemiyorsunuz
Örnek olarak bilgisayarınızdan YouTube’daki videoları izleyebilmeniz için Flash Player eklentisinin tarayıcınıza yüklü olması gerekmektedir. iPhone Safari tarayıcısını kullanmakta ve Safari’de şimdilik Flash Player eklentisi bulunmamakta. iPhone’da özel YouTube menüsü sayesinde sorunsuz olarak YouTube videolarını izleyebiliyorsunuz. Diğer video sitelerini ve çoğu internet sitesinde yer alan flash görsellerini göremiyorsunuz.

* Java desteği yok
Telefonda Java desteği bulunmamakta. Bu sebeple telefonunuza Java uygulamaları ile farklı özellikler ekleyemeyeceksiniz. Aynı zamanda nerdeyse diğer tüm telefonlarda bulunan Java desteği ile oynanan oyunları da iPhone 3G ile oynayamayacaksınız.

* MP3 zil sesi yapamıyorsunuz
Telefonunuzda yer alan MP3’leri zil sesi olarak kullanamıyorsunuz. MP3’leri zil sesi yapmanın tek yolu iTunes müzik marketinden para ile müzik satın almaktır. iTunes’in Türkçe içeriği olmadığı için sevdiğiniz dizi müziklerini veya Türkçe şarkıları iPhone 3G’nizde zil sesi olarak kullanamayacaksınız.

* iTunes programı olmadan müzik yükleyemiyorsunuz
Normalde herhangi bir telefona müzik yüklemek için “sürükle bırak” mantığını kullanırsınız. Telefonun içini gösteren pencereye bilgisayarınızdaki müzikleri atarak yükleme işlemi yaparsınız. Fakat iPhone 3G için aynı durum söz konusu değil. Telefona müzik atmak için bilgisayarınızda iTunes programının yüklü olması gerekmektedir. iPhone içerisindeki tüm veriler bu program sayesinde aktarılmaktadır. Aynı durum videolar içinde geçerlidir.

* iPod aksesuarları ile uyumlu değil
Bu güne kadar Apple’a ait bir müzik çalar kullanmış olabilirsiniz. Bu müzik çalarların kulaklıkları veya şarj cihazları iPhone 3G ile aynı girişe sahip olabilir. Ama bir sorun var: Bu aksesuarları iPhone 3G ile kullanamıyorsunuz. Herhangi bir aksesuarı telefona taktığınızda ekranda uyarı yazısı çıkıyor.

* Sesle arama yok
Arama yapmak istediğimiz kişi için bir defaya mahsus olmak üzere bir ses tanımlayarak, daha sonra bu kişiyi aramak için, kaydettiğimiz bu sesi söylemeyerek arama yapmaya sesli arama denir. Bu özellik iPhone 3G’de bulunmuyor.

* Tek bir mesaj silmek yok
iPhone SMS menüsünde yer alan mesajlardan birini sildiğinizde, o mesajı gönderen kişiye ait tüm mesajlar siliniyor. SMS menüsü aslında SMS Chat benzeri bir özellik. Bir kişiden gelen mesajlar sanki MSN’de yazışıyormuşsunuz gibi kaydediliyor ve bu mesajlardan birini silmenize izin vermiyor. Ya hepsini sileceksiniz yada silmeyeceksiniz.

* XHTML tarayıcı yok, WAP sayfalarını görüntüleyemiyorsunuz
iPhone 3G ile wap sayfalarını gezemiyorsunuz. Çünkü XHTML desteği bulunmuyor. Bu özelliğin olmaması cepten ulaşılabilen bir çok faydalı wap sitesinin hizmetlerinden yararlanamayacağınız anlamına geliyor. Örnek olarak bankaların cep şubelerini kullanamayacaksınız, otobüs saatlerine bakamayacaksınız, Turkcell-im veya Vodafone Live gibi multimedya sitelere giremeyeceksiniz.

* Telefondan bilgisayara müzik atamıyorsunuz
Telefonunuzda çalan bir müziği arkadaşınız çok beğendi ve sizden kendisine göndermesini istedi. Bluetooth’u kullanarak dosya transferi gerçekleştiremediğinizden dolayı müziği arkadaşınızın bilgisayarına atmayı deneyebilirsiniz. Fakat arkadaşınızın bilgisayarında iTunes kurulu ise.

* Türkçe dil desteği yok
Apple iPhone 3G’nin Türkçe dil desteği şimdilik bulunmuyor. Fakat aktif kullanımda İngilizce bilmeyenler için fazla bir problem oluşturmuyor. Simgeler zaten yaptıkları görevleri anlatır şekilde tasarlanmış. Ayrıca telefonun bir çok özelliği sizin düşünebileceğiniz şekilde oluşturulduğundan aklınıza geleni birkaç deneme ile parmağınızı kullanarak yapabiliyorsunuz.

* E-posta eklentisi olarak gelen MP3’leri kaydedemiyorsunuz
iPhone 3G ile veri akışı sağlamanın ikinci yolu e-posta göndermek. Göndereceğiniz e-postaya resimlerinizi veya videolarınızı ekleyebiliyorsunuz. Göndermede bir problem yok fakat almakta biraz problem var. Size gönderilen resimleri kaydederek galeriden bakabiliyorsunuz. Fakat e-posta ile gelen müzikleri kaydetme seçeneği yok. Bu müzikleri dinlemek için e-postanın içerisine girmeniz gerekiyor.

* Dahili modem yok
iPhone 3G’yi dahili modem olarak kullanamıyorsunuz. Yani bilgisayarınıza bağlayarak EDGE veya 3G üzerinden bilgisayarınızla internete bağlanamıyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: M3L!H


XXPOXX

XXPOXX

Üye
bu telefonu alacağıma n95 8 gb alırım bu arada bu telefonun numara tuşlaerı yokmu?
 
Ue-Gazi

Ue-Gazi

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
bu arada bu telefonun numara tuşlaerı yokmu?

:D:D:D Yav Sen Gerçekmisin :D:D

Bilader O Alet Tamamen Dokunmatik Ekran :) Yani Numara Çevirdiğin O Tuşlarda Ekranda Dokunmadik Olarak Bulunuyor... :)
 
Mayk29

Mayk29

Üye
Apple iphone yani telefon işine yeni girdiği icin bazı özellikleri yeni çıkaracağı telefonlara ekler bence
 

311tomcat

Üye
Selamlar,
Ben Turkcell'den İphone 8GB aldım.Makinadaan olduça memmunum.Yaptığı işleri bence çok güzel yapıyor.
Burada anlatılan eksilerin hepsine katılıyorum.
Bende bir eksik eklemek istiyorum:
Telefon kontaklarındaki bir kişinin katvizitini başka bir kişiye göndermek mümkün değil.
 
Ue-Gazi

Ue-Gazi

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Verdiğin Destek İçin Teşekkür Ederim... (:

Güle Güle Kullan...
 
anilakarsu93

anilakarsu93

Üye
Bence de çok eksiği var yaa... Yoksa karizmatik alet... :)
 
Ue-Gazi

Ue-Gazi

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Evet Artık Çoğu İnsan Karizmatik Olduğu İçin Alıyor... :S
 

abdulrezzak1

Üye
iphone 'yi 3 ay önce kullanmaya basladım.
telefon ıngıltereden geldı.arkadasıma verdım ve telefon turkcelesmıs olarak geldı.
telefonun menusunde İnstaller ıkonuna dokundugunuzda kendı sıtesıne baglanıyor ve ucretlı ucretsıs programlara ulasabılıyorsunuz.
sım karttakı telefon numaralarını buradan ındırdıgınız program sayesınde telefon hafızasına kopyalayabılıyorsunuz.
aynı sekılde bır baska program sayesınde kameranızı kullanırken yakınlastırıp uzaklastırabılıyorsunuz.
msn yukleyebılıyorsunuz.
yıne yukledıgım program sayesınde mesajları tek tekte sılebılıyorsunuz.
fakat bunu almıs oldugunuz garantılı telefonlarda yapmanız dogru olurmu bılemıyorum.

iyi günlerde kullanmanız dileklerimle.
 
Ue-Gazi

Ue-Gazi

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Verdiğin Bilgiler İçin Teşekkür Ederim... Güle Güle Kullanman Dileği İle...
 
armutsapi44

armutsapi44

Üye
aga black berry aalırsın daha ii
 

masri2004

Üye
bu kadar eksiği olmasına rağmen yok satıyor cenabı hak yürüttümü yürütür sen büyüksün mevlam
 
Ue-Gazi

Ue-Gazi

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi

yourrock

Üye
Hayatta almayacağım bir telefon markası daha, samsung 1 apple 2.

Ben N96' yı gözüme kestirdim, Iphone 3G ile aynı fiyata(hatta 25 ytl daha ucuz :) ) TurkcellExtrada gördüm geçen gün, halbuki kasımda gelecek sanıyordum.

Bence bu dokunmatik ekran falan boş iş, almayı düşünenler için bir daha düşünmenizi öneriyorum, aynı fiyata çok daha iyi telefonlar var piyasada.
 
Romantik Prens

Romantik Prens

Üye
almayacağım tek telefon bu ıphone 3g dir
 

themag

Üye
kesinlikle tavsiye etmeyeceğim bir telefon.... Eline iphone alan yanıma geliyor. saatlerce onu yapamazsın bunu yapamazsın demek zorunda kalıyorum.....
birkaç eksi de benden....

itune dan playlist ile müzik atıldığı için bir başka bilgisayardan müzik atıldığında içindeki şarkıları siliyor... (çözümü varsa da ben bulamadım)

PC den tel e resim attığınızda daha sonra tel den silemiyorsunuz.... PC den resmi o klasörden silip tekrar senkron etmeniz lazım...

Harita programı bulunduğun yeri herseferinde internetten indiriyor... Türkiye de cepten internet zaten hem pahalı hemde yavaş.... (Nokia da Türkiye için 27 MB lik tüm haritaları bir seferde indiriyorsunuz ister PC ye ister WLAN ile direk telefona)

GPRS / EDGE /3G ye sorgusuz sualsiz bağlanıyor.... dikkat etmezseniz Wireless ile bağlı sanıp GPRS den Megabyte larca dosya indirmiş olabilirsiniz.

Multi-tasking yok... yani aynı anda birden fazla programı açıp programlar arasında geçiş yapamıyorsunuz...
Copy/Paste olmadığı için bir programdan diğerine yazı aktaramıyorsunuz...
 

canti_1

Üye
Apple'ın asıl işi zaten fazla para kazanma yolları. iPod ise bunun yeni meyvesi... Tamamen gereksiz bir telefon. Beğenenler olacaktır mutlaka, alan da bir çok kişi var. PR işte... Ne olsun daha...
 
Ue-Gazi

Ue-Gazi

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Nokia N96' yı Tek Geçerim :ehe
 

barbo59

Üye
alet arştırdım almak istyordum çok eksiği war edd ama çok tatlı duruo eski telim n73 yanında kullansam!! daha iyi olıcakk:coold:
 

wurz86

Üye
bu telefonda ne var ozaman saydığın özellikler yoksa daha ne kalıyo karizmatik omöak için 1500 lira vermek akıl işi gibi gelmiyo bana
 


Üst Alt