İman Nedir?

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Fatih[Sag0]HiphoP

Fatih[Sag0]HiphoP

Üye
    Konu Sahibi
İman Nedir?
Sual: ?man nedir?
CEVAP
iman, Muhammed aleyhisselamın Allahü teâlâ tarafından getirdigi emir ve yasaklara inanmak ve inandıgını dil ile söylemek demektir.

?man, Amentü’de bildirilen alt? esasa inanmak ve Allahü teâlâ taraf?ndan bildirilen emir ve yasaklar?n tamam?n? kabul etmek ve be?enmektir.

Amentü ?öyledir:
Âmentü billahi ve melaiketihi ve kütübihi ve rüsülihi vel yevmil ahiri ve bilkaderi hayrihi ve ?errihi minallahi teâlâ vel ba'sü ba'del mevti hakkun. E?hedü en lâ ilahe illallah ve e?hedü enne Muhammeden abdühü ve resülühü.
[Yani, Allah’a, meleklerine, gönderdi?i kitaplar?na, peygamberlerine, ahiret gününe, kadere, hayr?n ve ?errin Allah’tan oldu?una, öldükten sonra dirilmeye inan?yorum. Allah’tan ba?ka ilah olmad???na ve Muhammed aleyhisselam?n da Allah’?n kulu ve son Peygamberi oldu?una ?ehadet ediyorum.]

?man, Muhammed aleyhisselam?n, Peygamber olarak bildirdi?i dini, akla, tecrübeye ve felsefeye uygun olup olmad???na bakmadan tasdik etmek yani kabul edip, be?enip, inanmakt?r. Akla uygun oldu?u için tasdik etmek, akl? tasdik etmek olur, Resulü tasdik etmek olmaz. Yahut Resulü ve akl? birlikte tasdik etmek olur ki, o zaman Peygambere itimat tam olmaz. Tam olmay?nca, iman olmaz. Allahü teâlâ, (Onlar gayba [görmedikleri halde Resulümün bildirdi?i her ?eye] iman ederler) buyuruyor. (Bekara 3) Resulü de, (Dini [hükümleri, dinde bildirilenleri] akl? ile ölçenden daha zararl?s? yoktur) buyurdu. (Taberani)

Nazara yani göz de?mesine inanmayan bir kimse, (Bugün fen, gözle görülemeyen ?ualar?n i? yapt???n? aç?kl?yor. Mesela bir kumanda ile TV’yi, radyoyu veya arabam?z? aç?p kapatabiliyoruz. Bunun için gözlerden ç?kan ?uan?n zarar verebilece?ine art?k inan?yorum) dese bunun k?ymeti olmaz. Çünkü bu insan dine de?il, kumandadan ç?kan ?uaya inan?yor. Yahut ?ua ile birlikte Peygambere inan?yor. Yani fen kabul etti?i için, ?ualar?n etkisini gözü ile gördü?ü için inan?yor ki bu iman olmaz. Dinde bildirilen her ?eyi, fen ispat edemese de, fayda veya zarar?n? gözü ile görmese de, yine inanmak laz?md?r. Hakiki iman gayba inanmakt?r yani görmeden inanmakt?r. Gördükten sonra art?k o iman olmaz. Gördü?ünü itiraf etmek olur. Bekara suresinin 3. âyetinde, gayba inanmak, görmeden inanmak övülüyor. ?man?n alt? ?art? da gayba inanmay? gerektirmektedir. Çünkü hiç birisini görmü? de?iliz.

Peygamber efendimiz, a?a??da bildirilen iman ile ilgili âyetleri aç?klayarak iman? ?öyle tarif etti:
(?man; Allah’a, meleklere, kitaplara, peygamberlere, ahiret gününe, [yani K?yamete, Cennete, Cehenneme, hesaba, mizana], kadere, hayr?n ve ?errin Allah’tan oldu?una, ölüme, öldükten sonra dirilmeye, inanmakt?r. Allah’tan ba?ka ilah olmad???na ve benim Onun kulu ve resulü oldu?uma ?ehadet etmektir.) [Buhari, Müslim, Nesai]

Kur’an-? kerimde mealen buyuruluyor ki:
(As?l iyilik; Allah’a, ahirete, meleklere, kitaplara, nebilere inanmakt?r.) [Bekara 177]
(Onlar gayba [Allah'a, meleklere, k?yamete, cennete, cehenneme görmedikleri halde] inan?rlar.) [Bekara 3]
(Onlar, sana indirilene, senden önceki kitaplara ve ahirete iman ederler.) [Bekara 4]
Bu üç âyette, Allah’a, ahirete, meleklere, kitaplara, peygamberlere ve gayba inanmak bildiriliyor.

(Allah, onlar?n i?lediklerini ve i?leyeceklerini bilir.) [Bekara 255]
(Ölümü Allah’?n iznine ba?l? olmayan hiç kimse yoktur.) [Al-i ?mran 145]
(Ölüm zaman?n? takdir eden ancak Allah’t?r.) [Enam 2]
Bu üç âyet, takdirin Allah taraf?ndan oldu?unu bildirmekte, kadere iman etmeyi göstermektedir.

(Kendilerine bir iyilik dokununca, "Bu Allah’tan" derler; ba?lar?na bir kötülük gelince de "Bu senin yüzünden" derler. “Küllün min indillah” [Hepsi Allah’tand?r] de, bunlara ne oluyor ki bir türlü laf anlam?yorlar.) [Nisa 78]
Bu âyet, hay?r ve ?errin Allah’tan oldu?unu bildirmektedir.

(Muhammed [aleyhisselam], Allah’?n Resulü ve nebilerin sonuncusudur.) [Ahzab 40]
Bu âyet de, Resulullah?n peygamber oldu?unu bildirmektedir.

?man herkese laz?m
?man? olmayan kimsenin sonsuz olarak Cehennem ate?inde yanaca??n? Peygamber efendimiz haber verdi. Bu haber elbette do?rudur. Buna inanmak, Allahü teâlân?n var oldu?una, bir oldu?una inanmak gibi laz?md?r. Sonsuz olarak ate?te yanmak ne demektir? Herhangi bir insan, sonsuz olarak ate?te yanmak felaketini dü?ünürse, korkudan akl?n? kaç?rmas? laz?m gelir. Bu korkunç felaketten kurtulmak çaresini arar. Bunun çaresi ise, çok kolayd?r. (Allahü teâlân?n var ve bir oldu?una ve Muhammed aleyhisselam?n Onun son Peygamberi oldu?una ve Onun haber verdi?i ?eylerin hepsinin do?ru oldu?una inanmak ve be?enmek) insan? bu sonsuz felaketten kurtarmaktad?r.

Bir kimse ben bu sonsuz yanmaya inanm?yorum, bunun için böyle bir felaketten korkmuyorum, bu felaketten kurtulmak çaresini aram?yorum derse, buna, (?nanmamak için elinde senedin, vesikan var m?? Hangi ilim, hangi fen inanmana engel oluyor?) denirse ne cevap verecektir? Elbette hiçbir vesika gösteremiyecektir. Senedi, vesikas? olmayan söze ilim, fen denir mi? Buna zan ve ihtimal denir. Milyonda, milyarda bir ihtimali olsa da, (sonsuz olarak ate?te yanmak) korkunç felaketinden sak?nmak laz?m olmaz m?? Az bir akl? olan kimse bile, böyle felaketten sak?nmaz m?? Sonsuz ate?te yanmak ihtimalinden kurtulmak çaresini aramaz m?? Görülüyor ki, her ak?l sahibinin iman etmesi laz?md?r.

?man etmek için vergi vermek, mal ödemek, yük ta??mak, zevkli tatl? ?eylerden kaç?nmak gibi s?k?nt?lara katlanmak laz?m de?ildir. Yaln?z kalb ile, ihlas ile, samimi olarak inanmak yeterlidir. Bu inanc?n? inanmayanlara bildirmek de ?art de?ildir. ?mam-? Rabbani hazretleri buyuruyor ki, (Sonsuz ate?te yanmaya inanmayan?n, buna çok az da bir ihtimal vermesi, zannetmesi ak?l icab?d?r). Sonsuz olarak ate?te yanmak ihtimali kar??s?nda, bunun yegane ve kesin çaresi olan (?MAN) nimetinden kaç?nmak, ahmakl?k, hem de çok büyük ?a?k?nl?k olmaz m?? [m.73]


Müslüman olunca
Sual: Yeni müslüman olan?n veya ak?l-bali? olan çocu?un, önce Kelime-i ?ehadet söylemesi ve bunun manas?n? ö?renip, inanmas? gerekir mi?
CEVAP
Evet gerekir. Bundan sonra, Ehl-i sünnet âlimlerinin kitaplar?nda yaz?l? olan itikad, yani iman edilmesi gereken bilgileri ö?renip, bunlara inanmas? gerekir.

Sonra Ehl-i sünnetin dört mezhebinden birinin kitaplar?nda yaz?l? olan f?k?h bilgilerini, yani ?slam’?n be? ?art?n? ve helal, haram olan ?eyleri ö?renmesi ve bunlara inanmas? ve uygun ya?amas? gerekir.
Bunlar? ö?renmek ve uymak gerekti?ine inanmayan, önem vermeyen mürted olur. Yani kelime-i ?ehadet getirerek müslüman olduktan sonra, tekrar kâfir olur.

Nikahl? müslüman bir k?z, baliga oldu?u zaman, Müslümanl??? bilmezse, nikah? bozulur. Yani mürted olur. Allahü teâlân?n s?fatlar?n? ona bildirmelidir. O da, tekrar etmeli ve (bunlara inand?m) demelidir. (Dürr-ül-muhtar)

?bni Abidin hazretleri bunu aç?klarken diyor ki:
K?z küçük iken, ana-babas?na tâbi olarak müslümand?r. Baliga olunca, ana-babas?n?n dinine tâbi olmas? devam etmez. ?slamiyet’i bilmeyerek baliga olunca, mürted olur. ?man edilecek ?eyleri i?itip de, inanmam?? kimse, kelime-i tevhid söylese, yani (La ilahe illallah Muhammedün resulullah) dese, müslüman olmaz. (Amentü billahi...) de bulunan alt? ?eye inanan ve (Allahü teâlân?n emirlerinin ve yasaklar?n?n hepsini kabul ettim, be?endim) diyen kimse müslüman olur.

Her müslüman, çocuklar?na Amentü’yü ezberletmeli, manas?n? iyice ö?retmelidir! Çocuk bu alt? ?eyi ö?renmez ve inand???n? söylemezse, bali? oldu?u zaman müslüman olmaz, mürted olur.

Sadece Allah’a inand?m demek kâfi de?ildir. Amentü’de bildirilen alt? husustan birini, mesela kaderi inkâr eden, kâfir olur, bütün iyi amelleri yok olur. (Redd-ül Muhtar)


yazı sorunu olduu için sizlerden özür diliyorum:(
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt