HYUNDAI, GENESIS COUPE ve ix20 İLE İSTANBUL AUTOSHOW 2010DA GERÇEK ŞOVU YAPTI

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Anıl Umut

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
HYUNDAI, GENESIS COUPE ve ix20 İLE İSTANBUL AUTOSHOW 2010DA GERÇEK ŞOVU YAPTI
HYUNDAI, GENESIS COUPE ve ix20 İLE İSTANBUL AUTOSHOW 2010’DA GERÇEK ŞOVU YAPTI

Hyundai’nin ilk arkadan itişli spor otomobili Genesis Coupe, Avrupa’da ilk kez Türkiye’de
Hyundai’nin yeni “akıcı” tasarım anlayışı doğrultusunda hazırlanan ikinci modeli ix20, MPV-B segmentinde standartları değiştirecek
Hyundai’nin zengin ürün yelpazesinde yer alan 14 binek otomobil AutoShow 2010’da tüketicilerle buluştu

Hyundai’nin Eylül ayı sonunda yapılan Paris Otomobil Fuarı’nda ilk kez dünyaya tanıttığı ix20 ve Avrupa için özel versiyonu geliştirilen Genesis Coupe, hiç vakit kaybetmeden İstanbul Auto Show 2010’da da Türk tüketicileriyle buluştu ve iki araç da fuarla birlikte satışa sunuldu.

Hyundai’nin birçok ödül kazanan modeli Genesis Sport Sedan’ın arkadan itişli şasisi üzerine geliştirilen Genesis Coupe’yi ise Avrupa’da ilk kez Türk tüketicisi kullanma ayrıcalığına sahip oluyor. Tam 213 PS maksimum güç üreten turbo beslemeli 2.0 litre hacmindeki motorla satışa sunulan Genesis Coupe; göz alıcı tasarımı, yüksek performansı, üstün yol tutuşu ve mükemmel kalitesiyle Türkiye’de dengeleri şimdiden değiştirdi. Avrupa’nın belirli ülkelerinden sadece sınırlı sayıda sürücünün sahip olabileceği Genesis Coupe’den henüz Türkiye’ye gelmeden 3 adet satıldı bile.

Hyundai’nin diğer bir yeniliği olan yeni nesil B-Segmenti MPV (Multi Purpose Vehicle – Çok Amaçlı Araç) modeli “ix20”, bulunduğu segmentin “kutu” formlu tasarım alışkanlığından uzaklaşarak markanın modern ve yenilikçi tasarım anlayışı doğrultusunda daha dinamik iç-dış görünümle ve güçleri 77 ile 125 PS arasında değişen dört farklı motor seçeneğiyle yollara çıkmaya başladı.

29 Ekim – 7 Kasım tarihleri arasında CNR Expo’da gerçekleştirilecek olan 13. Uluslararası Otomobil Fuarı İstanbul Auto Show’da 4’üncü salonda yer alan Hyundai standında, aralarında Türkiye’de üretilen i20 Troy ve Accent Era’nın olduğu zengin binek otomobil yelpazesindeki i10, i30, i30 CW, Sonata, Genesis, ix55, ix35 ve Santa Fe gibi modellerden oluşan toplam 14 adet araç sergileniyor. Stantta ayrıca her gün tüm katılımcıların ilgisini fazlasıyla çekecek gösteriler de gerçekleştiriliyor.




Genesis Coupe Avrupa’da İlk Olarak Türkiye’de

Hyundai’nin sıra dışı spor otomobili Genesis Coupe, heyecanlı bir bekleyişin ardından etkileyici tasarımı, yüksek performansı, müthiş yol tutuşu ve üstün kaliteyi hem Türkiye’ye hem de Avrupa’ya getirdi. Arkadan itişli yüksek performans spor otomobili Genesis Coupe, Avrupa’da ilk önce Türkiye’de 83 bin TL’lik fiyatıyla Auto Show ile eşzamanlı satışa sunuldu.

İlk kez 2009 yılında Amerika, Asya ve Çin gibi pazarlarda satışa sunulan, 2009 yılındaki Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtıldıktan sonra müthiş ilgi gösterildiği için Avrupa’da da satılmasına karar verilen Genesis Coupe, sadece belli başlı ülkelerde sınırlı sayıda satılacak ve Türk tüketicileri de bu ayrıcalıktan öncelikli olarak yararlanabilecek.

Genesis Sedan’ın arkadan itişli platformu üstüne geliştirilen Genesis Coupe, sportif özellikler arayan, duygusal ve eğlenceli, sürüş zevki odaklı ve yüksek performans isteyen sürücüleri hedefliyor.

Hyundai’nin tasarım anlamında yaşadığı evrimin en son örneklerinden biri olan Genesis Coupe, basit ve modern çizgilerinin mükemmel uyumuyla kendisine bakan herkesi hayran bırakıyor. Bir spor otomobilden beklenen agresifliği ve kaslı duruşu hem ön görünümü hem profili hem de arka tasarımıyla sunan aracın kabin dizaynı da dış hatlarıyla harika bir bütünlük sergiliyor. Dış tasarımda aracın sportif karakterini simgeleyen uzun kaput, difüzörlü tampon, alt tarafa kadar uzanan radyatör ızgarası, geriye yaslanmış ön farlar, şişkin çamurluklar, Z şeklindeki profil ve bel çizgisi, geniş omuzlu arka görünüm en çok dikkati çeken özellikler arasında bulunuyor.

Kabin içinde de tüm detaylarda modern ve sportif tasarım hakimken silindir şeklindeki göstergeler, spor ön koltuklar ve dinamik orta konsol benzersiz bir atmosfer yaratıyor. 2820 mm’lik uzun dingil mesafesiyle hem rahat oturma alanı hem de geniş baş mesafesi sunan aracın uzunluğu 4630 mm, genişliği 1865 mm ve yüksekliği de 1385 mm.

Arkadan itişli düzeni sayesinde 55/45 oranında mükemmele yakın bir ağırlık dağılımına sahip olan araç, McPherson tipi ön süspansiyonu ve çok noktadan bağlantılı arka süspansiyonuyla birlikte müthiş bir yol tutuş ve gelişmiş direksiyon kabiliyeti sunuyor.

Hyundai Genesis Coupe Türkiye’ye 1998 cc hacmindeki dört silindirli Theta serisi motorla ve 5 kademeli H-Matic yarı otomatik şanzımanla ithal ediliyor. Üstten çift egzantrikli ve çift sürekli değişken supap zamanlama sistemine sahip olan 16 supaplı motor, 6000 d/d’de 213 PS maksimum güç ve 2000 d/d’de 302 Nm maksimum tork üretiyor. 1577 kg’lık ağırlığıyla 0’dan 100 km/s hıza 8.3 saniyede ulaşan Genesis Coupe, maksimum 223 km/s hıza çıkıyor ve 100 km’de ortalama 9,6 litre yakıt tüketiyor. Genesis Coupe’de önde 225/40 R19, arkada da 245/40 R19 ebadında lastikler bulunuyor.

Yüksek dayanımlı çelik gövdesiyle üstün bir çarpışma güvenliği sunan araçta sürücü, ön yolcu, yan ve perde havayastıkları, EBD (Elektronik Fren Gücü Dağılımı) destekli ABS fren, ESP (Elektronik Stabilite Programı), boyun yaralanmalarını önleyen aktif ön koltuk başları, ön gergili ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri, darbe anında katlanan direksiyon mili ve kaza anında otomatik açılan kapı kilitleri gibi birçok güvenlik ekipmanı standart olarak sunuluyor.

Hyundai Genesis Coupe’nin donanımında elektronik kontrollü sürücü koltuğu, ısıtmalı ön koltuklar, metal görünümlü ön konsol, deri direksiyon, vites topuzu ve koltuklar, yol bilgisayarı, Supervision gösterge paneli, elektronik kontrollü tam otomatik klima, hıza duyarlı yükseklik ayarlı direksiyon, otomatik hız sabitleyici, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, anahtarsız giriş ve çalıştırma düğmesi, Infinity marka gelişmiş radyo/CD/MP3 çalar, 6’lı CD değiştirici, subwoofer ve amfi, iPod/USB/harici bağlantı, kendiliğinden kararan dikiz aynası, zaman ayarlı arka cam rezistansı, ışığa duyarlı otomatik yanan farlar, ısı ve UV korumalı solar kontrol camlar, katlanabilir elektrikli ısıtmalı ve sinyalli dış dikiz aynaları, yağmur sensörü, ön cam bu çözücü, elektrikli sunroof, ön sis farları ve arka park mesafe kontrol sistemi bulunuyor.

Hyundai Genesis Coupe Türkiye’de seramik beyaz, mika siyah, metalik gri, titanyum gri, ateş kırmızı ve safir mavi olmak üzere 6 farklı renk seçeneğiyle alınabilecek.


Hyundai ix20: MPV-B Segmentinin Standartları Yeniden Belirleniyor

Hyundai’nin MPV-B segmentindeki yepyeni modeli ix20, Paris Otomobil Fuarı’ndan hemen sonra İstanbul Auto Show 2010’da da Türk tüketicisinin karşısına çıktı. Çekici tasarımı, yüksek performansı, düşük yakıt tüketimi ve rakiplerinden oldukça üstün olan zengin donanımıyla ait olduğu segmentteki standartları yeniden belirleyen ix20, Auto Show 2010 fuarıyla birlikte Türkiye’de satışa sunuldu.

Hyundai’nin Rüsselsheim Almanya’daki Ar&Ge Merkezi’nde tasarlanıp geliştirilen ix20, SUV segmentindeki ix35’ten sonra markanın yeni “akıcı” tasarım dilinin izlerini taşıyan ikinci model olarak dikkat çekiyor. Hyundai’nin 2007 yılında tanıttığı “i” serisi araçlarının 7’incisi olan ve “ix” isimli eğlence ve fonksiyonelliğe yönelik hazırlanan modellerin üçüncüsü olan ix20, Avrupa’da son yıllarda popülaritesi artan MPV-B segmentine oldukça iddialı bir şekilde giriş yaptı.


Hyundai ix20, sportif, yenilikçi, geniş iç hacim sunan, çok yönlü kullanıma imkan tanıyan, konforlu, pratik ve ekonomik bir karaktere sahip. Özellikle 30-40 yaş aralığındaki genç çiftleri ve modern aileleri hedefleyen ix20, aynı zamanda hem şık hem de fonksiyonel bir araç isteyen gençlere de hitap ediyor.

Hyundai’nin Çek Cumhuriyeti Fabrikası’nda üretilen ix20, 4.100 mm uzunluğa, rakiplerine göre daha geniş alan sunan 1765 mm genişliğe, 1.600 mm yüksekliğe ve segmentine göre oldukça iddialı bir rakam olan 2615 mm’lik dingil mesafesine sahip. ix20 bu sayede segmentinin en iyi baş (1060 mm) ve diz (1080 mm) genişliğini de yolcularına sunuyor. Hyundai’nin yeni akıcı tasarımının dinamik ve sportif çizgileriyle dikkat çeken ix20’de özellikle markanın yeni yüzü olan ön taraftaki altıgen ızgara, geriye doğru yaslanmış ön farlar ve devamında arka bölüme doğru uzayan tavan çizgisi, aracın dinamikliğini vurgulayan profil ile bel çizgisi ve etkileyici arka tasarım hemen göze çarpıyor. İç tasarımdaysa tüm yolcular için kaliteli, modern ve ferah bir hacim sunulurken özellikle kızaklı, katlanabilir ve yatırılabilir arka koltuklar sayesinde hem arka yolcular hem de 440 litre ile segmentinin en geniş bagaj alanı için farklı varyasyonlar oluşturulabiliyor.

Tüm motor seçenekleri Euro 5 normlarına uygun olan ix20’de güçleri 77 ile 125 PS arasında değişen 1.4 ile 1.6 litre benzinli ve 1.4 litre dizel motor seçenekleri yer alıyor. Gamma serisi 1.4 litre benzinli motor 90 PS maksimum güç ve 140 Nm maksimum tork üretirken 5 ileri manuel şanzımanla 168 km/s maksimum hıza ulaşıyor ve 100 km’de ortalama 6.0 litre yakıt tüketiyor. Diğer benzinli motor seçeneği olan 1.6 litre ise 4 kademeli otomatik şanzımanla satılıyor. 125 PS gücündeki ix20 1.6, maksimum 178 km/s hız ve 100 km’de ortalama 6.5 litre yakıt tüketimine sahip.

Hyundai ix20’de, 77 ve 90 PS olmak üzere iki farklı güce sahip olan 1.4 litre hacimli dizel motor seçeneği de sunuluyor. 119 g/km ile segmentinin en çevreci motorlarından biri olan bu ünite, aynı zamanda 100 km’de ortalama 4.5 litrelik yakıt tükemiyle de dikkat çekiyor.

Euro NCAP’in çarpışma testlerinde kendisini 5 yıldıza taşıyacak olan tüm aktif ve pasif güvenlik donanımlarına sahip olan ix20’de sürücü, ön yolcu, yan ve perde havayastıkları, EBD (Elektronik Fren Gücü Dağılımı) ve BAS (Fren Destek Sistemi) kullanılan ABS fren, ESP (Elektronik Stabilite Programı), boyun yaralanmalarını önleyen aktif ön koltuk başları, aktif gergili ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri, park sensörü, hıza duyarlı otomatik kilitlenen kapılar kaza anında otomatik açılan kapı kilitleri ve immobilizer gibi birçok özellik standart olarak sunuluyor.

Hyundai ix20 Türkiye’ye Mode ve Prime olmak üzere iki farklı donanım paketiyle ithal ediliyor. Mode paketinde güvenlik donanımlarının yanı sıra manuel klima, dijital bilgi ekranı, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, elektrikli ön ve arka kapı camları, karartılmış arka camlar, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, gecikmeli sönen ve ışığa duyarlı otomatik yanan ön farlar, ön sis farları, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, arka spoyler, direksiyondan kumandalı radyo/CD/MP3 çalar, iPod, USB ve harici bağlantı, metal görünümlü ön konsol, manuel şanzımanlar için vites değiştirme göstergesi, yokuş kalkış destek sistemi, aydınlatmalı ve soğutmalı torpido gözü standart donanımlardan sadece birkaçı. Prime paketindeyse tüm bu donanımlara ek olarak dikiz aynası üzerinde geri görüş kamera ekranı, otomatik kararan dikiz aynası, yağmur sensörü, deri kaplama direksiyon simidi ve vites topuzu, otomatik hız sabitleyici, bluetooth ses sistemi, elektronik kontrollü klima, parlak metal görünümlü ön konsol, krom kaplama iç kapı kolları, panoramik açılır cam tavan, elektrikli katlanabilir ve sinyalli yan aynalar alınabiliyor.

Hyundai ix20 Türkiye’ye mika siyah, çelik gri, metalik açık gri, kristal beyaz, buz mavi, ateş kırmızı, kahverengi, metalik turuncu ve yaban mersini olmak üzere 9 farklı gövde rengi ve siyah ile çift tonlu bej olmak üzere iki farlı kabin içi rengiyle ithal ediliyor. Hyundai ix20’nin fiyatları 39.400 TL ile 46.600 TL arasında değişiyor.


DİĞER HYUNDAI MODELLERİ

i20 Troy

Hyundai’nin i30 ve i10’dan sonraki üçüncü “i” serisi otomobili olan i20, 75 milyon Amerikan Doları tutarındaki ek yatırım (yan sanayi ile birlikte 100 milyon USD) ile Mayıs 2010’dan itibaren İzmit Fabrikası’nın üretim bantlarına alındı. Türkiye ekonomisine büyük bir katkı sağlayacak olan i20’nin beş kapılı versiyonu artık Türkiye’de üretiliyor ve hem iç pazar hem de Avrupa pazarlarının ihtiyacını karşılıyor. İlk etapta yılda 80 bin adet üretilecek olan Hyundai i20 sayesinde, şu an Accent Era modelinin üretimini gerçekleştiren İzmit Fabrikası’nın yıllık üretim hacmi de 100 bin adedi geçecek. Hyundai, i20 üretimi sayesinde Türkiye’ye yılda yaklaşık 1 milyar TL tutarında ihracat geliri kazandırmayı amaçlıyor.

Hyundai i20’nin bundan sonraki dönemde yerli kimliğiyle, yenilenen özellikleriyle, sınıfında yeni standartlar belirleyen güvenliği, dikkat çekici atletik görünümü, kullanışlı iç mekanı, dinamik şasisi, geliştirilmiş süspansiyonu, üstün sürüş dinamikleri ve diğer tüm Hyundai modellerinde olduğu gibi 5 yıl / 100.000 km Üretici Firma Mekanik Garantisi ile Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobillerinden biri olması bekleniyor.

Hyundai i20 Troy’un tasarımında geçen yıl ithal edilmeye başlanan i20 ile büyük bir değişiklik bulunmuyor ancak yapılan iyileştirme çalışmaları kapsamında güvenlik ve kalite seviyesi artırılırken yakıt tüketimi, çevrenin korunması ve yalıtım konularında önemli kazançlar elde edildi.


Hyundai i20 Troy’un dış görünümünde yapılan yenilikler, Mode paketi ve üstünde park sensörünün sunulmasıyla Prime ve üst donanım paketlerinde yan aynalarda sinyal lambalarının kullanılması. Kabin içinde ise göz yormayıp sürüş güvenliğini artıran ve daha hoş bir görünüm sunan mavi ışıklandırmalı gösterge paneli, krom kaplamalı kapı kilitleri ve otomatik şanzımanlarda krom kaplı vites tablası yer alıyor.

Türkiye’de ve B-segmentinde ilk kez kullanılan yüksek teknolojili üretim prosesi ve Türk işçisinin takdir kazanan kaliteli işçiliği sayesinde diğer fabrikalara göre oldukça yüksek üretim kalitesi yakalanırken güvenlik seviyelerinde de önemli bir gelişim elde edilmiş oluyor. Euro NCAP’in 2009’da son yapılan çarpışma testlerinde, “güvenlikteki en üst derece olan 5 yıldızı alan ve yüzde 80,25 ortalamayla segmentindeki en iyi sonuçlardan birini elde eden i20”, ayrıca yaya güvenliğinde de yüzde 64’lük derece ile tüm modeller arasındaki en başarılı sonuca imza atmış oldu.

Hyundai i20 Troy’larda artık BAS (Brake Assist System – Fren Destek Sistemi) standart olarak yer alırken daha geniş jant çerçevesi kullanılarak direksiyon tepkisi ve dönüş kabiliyeti artırılmış oluyor. Türkiye’de geliştirilen çift malzeme enjeksiyonlu üretim ile yolcu bölgesinde havayastıklarının açılması anında daha yumuşak kırılma sayesinde güvenlik artırılırken kabin için görünüm ve kalite de artırılmış oluyor.

Hyundai i20’de bir önceki araca göre daha gelişmiş ve daha çevre dostu olan üç benzinli ve iki dizel olmak üzere toplam beş farklı Euro-5 motor görev yapıyor. Hyundai’nin kendini kanıtlamış 90 PS’lik 1.4 litre CRDi dizel motorunda artık 6 kademeli manuel şanzıman kullanılarak verimlilik artırılıyor ve yakıt tüketimiyle emisyon düşürülüyor. i20 Troy’larda kullanılan arka tekerlek rüzgar deflektörleriyle aerodinami artırılıyor ve sürtünme azaldığı için yüzde 2 oranında yakıt tasarrufu sağlanıyor. Bunların haricinde manuel şanzımanlı araçların bilgi ekranında kullanılan ideal vites değiştirme göstergesiyle optimum yakıt tüketimi de elde ediliyor.

Türkiye’de üretilen Hyundai i20 Troy’larda artık yüzde 30 daha uzun ömürlü Pirelli Cinturato lastikler kullanılıyor. Bu sayede daha iyi sürüş, yol tutuş ve fren mesafesi elde edilirken CO2 salınımı azaltılıyor, düşük yuvarlanma direnci sayesinde yüzde 1,5 ile 2,5 arasında düşük yakıt tüketimi sağlanıyor ve yol gürültüsü yüzde 5 oranında azaltılıyor. Artık çevreye duyarlı olan su bazlı boyama teknolojisiyle boyanan i20 Troy’lar, Euro 5 normlarına uygun tüm motorlarında elde edilen yüzde 4 ile yüzde 6 arası düşük emisyon sayesinde de doğaya daha az zarar veriyor. Hyundai i20 Troy, artık Start, Mode ve Prime olmak üzere üç farklı donanım paketi ve 19 farklı versiyonla Hyundai İzmit Fabrikası’nın bantlarından çıkıyor.





Accent Era

Hyundai’nin İzmit Fabrikası’nda ilk üretimin başladığı 1997 yılından bu yana bantlardan çıkan ve 2005 yılı sonu itibariyle en son nesline kavuşan Accent Era, Türkiye’nin 2009 ve 2010 yıllarında en çok tercih edilen aracı olarak herkesin istek ve beklentilerine en iyi şekilde cevap vermeye devam ediyor.

Güvenliği, ekonomikliği, pratikliği, performansı, konforu ve tasarımıyla herkesin gönlünde taht kuran Hyundai Accent Era’nın dış görünümünde krom kaplamalı yeni ön ızgara, beyaz renkli reflektörlere sahip ön farlar, yeni tip 5 kollu alaşım jantlar, Start ve Team donanım paketlerinde gövde renginde, Select ile Style donanım paketlerinde ise krom görünümlü kapı ve bagaj kapağı çıtaları kullanılıyor. Accent Era’nın iç görünümünde ise mavi aydınlatmalı göstergeler, yeni konsol rengi ve koltuk desenleri kullanılıyor.

Accent Era’daki bir diğer önemli özellik ise, daha önce sadece 1.4 ve 1.6 litre benzinli motorlarda alınabilen otomatik şanzımanın artık 1.5 CRDi-VGT dizel motorla da birlikte alınabilmesi. Accent Era’nın kendini kanıtlamış olan 110 PS gücündeki güçlü ve ekonomik dizel motoru, dört kademeli yeni otomatik şanzımanıyla 100 km’de ortalama 5,9 litre yakıt tüketiyor. Accent Era’yı 0’dan 100 km/s hıza 12,7 saniyede çıkaran bu şanzıman 182 km/s’lik de maksimum hız sunuyor.

Accent Era’da Start, Team, Select ve Style olmak üzere dört farklı donanım paketi sunuluyor. Start paketinde manuel klima, sürücü havayastığı ve aktif gergili emniyet kemeri, üç noktadan bağlı arka emniyet kemerleri, kaza anında katlanabilen direksiyon mili, darbe anında açılan kapı kilitleri, arka koltuklarda hareketli koltuk başlıkları, immobilizer, gövde rengi tamponlar ve yan koruma çıtaları, yükseklik ayarlı direksiyon simidi, USB ve harici bağlantılı radyo/CD/MP3 çalarlı müzik sistemi, elektrik kumandalı ön ve arka camlar ve çift kademeli yükseklik ayarlı sürücü koltuğu standart olarak sunuluyor. Team paketindeyse bu donanımlara ek olarak gecikmeli sönen iç aydınlatma, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, direksiyondan kumandalı müzik sistemi ve klima standart olarak alınabiliyor. Team paketinde isteğe bağlı olarak EBD destekli ABS fren sistemi (1.6 lt benzinli Team’de standart), yolcu havayastığı ve otomatik şanzıman da alınabiliyor.

Accent Era’nın Select paketindeyse tüm sayılan donanımlara ek olarak harita okuma lambaları ve güneş gözlüğü saklama bölmesi, sürücü koltuğunda kol dayama yeri, arka bardaklıklar, gövde rengi dış aynalar ve kapı kolları, yolcu havayastığı ve aktif gergili emniyet kemeri, elektrik kumandalı ve ısıtmalı yan aynalar, dijital bilgi ekranı, elektronik kontrollü tam otomatik klima ve nem sensörü alınabiliyor. En üst seçenek olan Style paketindeyse ayrıca metal görünümlü orta konsol, elektrikli açılır tavan, yan ve perde havayastıkları, deri direksiyon simidi ile vites topuzu ve alaşımlı jantlar ekleniyor.

Getz

İlk kez satışa sunulduğu 2003 yılından bu yana Hyundai’nin en çok tercih edilen modellerinden biri haline gelen ve 2009 yılında Türkiye’de de kendi sınıfının en çok satılan otomobili olan Hyundai Getz, yenilenen iç ve dış görünümüyle Eylül 2005’te satışa sunuldu. Türkiye’de de bugüne kadar 100 bin adet civarında satılan Getz, yeni görünümüyle B segmentindeki iddiasını sürdürüyor.

Çekici görünümü, kalitesi, kullanım kolaylığı, pratikliği ve ekonomikliğiyle herkesin beğenisini toplayan Getz, her türlü yaşam tarzına uyum sağladığı için geniş bir kitleye hitap ediyor. Küçük boyutlarına rağmen geniş bir iç hacme sahip olan Hyundai Getz, dinamik ve sportif yaşam tarzını benimseyen herkesin isteklerine her yönüyle cevap veriyor.

Yenilikçi, fonksiyonel, şık, sportif, zeki, aktif ve özgüvenli bir karaktere sahip olan Getz’in dış görünümünde en çok dikkat çeken bölümlerin başında ön farlar, ön radyatör ızgarası, arka stoplar, ön ve arka tamponlar geliyor. İç tasarımda ise yeni tip direksiyon simidi, bardaklıkların ön bölümüne yerleştirilen eşya gözü, reflektör düğmesi yuvarlak hale getirilen ve artık dijital saati de içeren orta konsol değiştirilen bölümler arasında yer alıyor.

Hyundai Getz’de 97 PS maksimum güç üreten 1.4 litre hacimli benzinli motor ve iki farklı güce sahip olan (88 ve 110 PS) common-rail ve değişken geometrili turbo beslemeli 1.5 CRDi dizel motor seçeneği sunuluyor. Getz’de her türlü ihtiyaca cevap verebilen ve oldukça zengin ekipmanlara sahip 4 farklı donanım paketi bulunuyor.

i10

Şehir hayatının vaz geçilmez otomobillerinden biri olmayı hedefleyen Hyundai i10, şirin ve çekici tasarımıyla, ekonomikliğiyle ve pratikliğiyle özellikle kalabalık şehirlerin eğlence kaynağı oldu ve 2009 ile 2010 yıllarında A-segmentinin en çok tercih edilen aracı olmayı başardı.

Hyundai i10, şehirli, pratik, eğlenceli, ve sosyal bir karaktere sahip. 3565 mm uzunluğu, 1595 mm genişliği, 1540 mm yüksekliği ve 2380 mm’lik dingil açıklığıyla oldukça geniş ve kullanışlı bir kabin sunuyor.

Şık, modern ve dinamik bir görünüme sahip olan i10, yüksek sürüş pozisyonu ve geniş panoramik ön camı, büyük ön hava giriş kanalı, tek parça şeklinde görünen ön tamponu ve göz alıcı ön kaput tasarımıyla dikkat çekici bir görünüme sahip. Ön tarafın yenilikçi dizayn anlayışı profilde ve arka kısımda da devam ediyor. i10’un güçlü duruşu ve dinamik çizgileri, profilden bakıldığında karakterini yansıtırken arka tasarım da i10’un özellikle şehir içindeki çevikliğini ve pratikliğini gözler önüne seriyor.

Hyundai i10’un modern tasarımı kabin içinde de kendisini fazlasıyla hissettiriyor. İlk bakışta orta konsolda yer alan radyo CD/MP3 çalar ve hemen altındaki klima/havalandırma kontrol butonları dikkat çekiyor.

Hyundai’nin A segmentindeki önemli kozu olan i10, Türkiye’de 1.1 litre hacmindeki 4 silindirli motorla satılıyor. Silindir başına 3 supap teknolojisine sahip bu motor, 5500 d/d’de 66 PS maksimum güce ve 2800 d/d’de 10,1 kgm (99 Nm) maksimum torka sahip. Hyundai i10, her türlü kullanıma cevap verebilmesi amacıyla Türkiye’de 5 ileri manuel ve 4 kademeli otomatik şanzımanla satılıyor. Zengin ekipman listesine sahip olan Hyundai i10’da Team ve Select olmak üzere iki farklı donanım seçeneği bulunuyor.

i30

Hyundai’nin Avrupalılar için Avrupa’da geliştirdiği yepyeni modeli i30, ilk kez 2011 model yılı için yapılan değişiklerle Türkiye’de satışa sunuldu. Hyundai i30; çekici görünümü, etkileyici kabini, yüksek konforu, üstün performansa ve düşük yakıt tüketimine sahip motor seçenekleri ve kendisine hayran bırakan sürüş dinamikleri ile “otomobil dünyasının yeni ‘ikonu’ oldu.

Kusursuz hatlara sahip olan ve eskimeyen bir tasarımı bulunan i30, akıcı kıvrımları, güçlü karakterini ortaya koyan çizgisi ve uzun dingil mesafesiyle, çok yönlü kullanıma hitap eden duruşunu ön plana çıkarıyor. Hyundai i30, 4245 mm uzunluğa, 1775 mm genişliğe ve 1480 mm yüksekliğe sahip. 2650 mm’lik dingil mesafesi ise yolcuların araç içinde rahat bir şekilde oturmasını sağlarken 340 litrelik büyük bagaj kapasitesiyle de her türlü eşyanın rahatlıkla yerleştirilmesini sağlıyor.

Euro NCAP testlerinden 5 yıldız alan Hyundai i30 Türkiye’ye, 109 PS gücünde 1.4 CVVT, 122 PS gücünde 1.6 benzinli ve 90 PS ile 115 PS olmak üzere iki ayrı güce sahip 1.6 litre hacmindeki dizel motor seçeneğiyle ithal ediliyor. Hyundai i30, tüm motor seçenekleriyle, segmentindeki çoğu rakibinden daha iyi performansa ve çok daha düşük yakıt tüketimine sahip. Hyundai i30, Türkiye’ye Team, Mode ve Prime olmak üzere çoğu rakibine göre daha zengin bir standart ekipman sunan üç farklı donanım seviyesiyle ithal ediliyor. Team paketi, 1.4 CVVT ve 90 PS’lik 1.6 dizel motor seçeneğiyle birlikte sunulurken Mode ve Prime paketleri 1.6 benzinli ve 1.6 dizel (115 PS) motorla alınabiliyor.

i30’un hatchback haricinde crossover olarak adlandırılan i30CW versiyonu da daha geniş bagaj hacmi arzulayanların isteklerine yanıt veriyor. i30CW’nin 415 litrelik bagaj hacmi arka koltuklar tam olarak yatırıldığında 1395 litreye kadar çıkıyor. Hyundai i30CW Türkiye’ye, 1.6 litre hacmindeki benzinli ve dizel motor seçenekleri ve Team ile Mode donanım paketleriyle ithal ediliyor. İki motor seçeneği de isteğe bağlı olarak 5 ileri manuel ya da dört kademeli tam otomatik şanzıman seçeneğiyle alınabiliyor.

Sonata

Hyundai’nin D-Segmenti’ndeki başarılı otomobili Sonata çekici tasarımı, geliştirilen yol tutuşu, gücü artırılan ve tüketimi düşürülen motorlarıyla rakipleri arasında bomba etkisi yarattı. 2009 yılında süspansiyon ve direksiyonunda yapılan gelişimler sonucunda daha Avrupalı bir karaktere kavuşan Sonata’nın tasarımı, Avrupalı tüketicilerin beklentilerini daha da fazlasıyla karşılıyor.

Sınıfının en geniş iç hacimlerinden birine sahip olan Sonata’nın kabin içinde kaliteli materyaller, siyah çerçeveli ve beyaz LED ışıklı göstergeler, orta konsolda mavi renkli LED ışıklar ve bilgi ekranı, krom çerçeveli havalandırma ızgaraları, iki kademeli koltuk ısıtma, 6 CD değiştiricili, MP3 çalarlı ve USB, AUX ve iPod bağlantılı müzik sistemi dikkat çekiyor.

Yenilenen Sonata Türkiye’ye 2.0 CRDi-VGT dizel motor seçeneğiyle ithal ediliyor. 150 PS maksimum güce ve 304 Nm’lik maksimum torka sahip olan bu motor, 4 kademeli H-Matic yarı otomatik şanzımanla ortalama 7.0 litre yakıt tüketiyor. Sonata’da Select, Style ve Style Plus olmak üzere üç farklı donanım seçeneği bulunuyor. Sonata’da EBD destekli ABS fren sistemi, ESP, darbe anında katlanabilen direksiyon mili, sürücü ve ön yolcu için ön ve yan havayastıkları, önde ve arkada perde havayastıkları, dijital bilgi ekranı, direksiyondan kumanda edilebilen müzik sistemi, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, elektronik klima ve park mesafe kontrol sistemi gibi birçok özellik standart olarak sunuluyor.

ix35

Hyundai’nin 2010 yılındaki en önemli yeniliklerinden biri olan ix35 modeli, Avrupa ile aynı anda Mart ayında Türkiye’de satışa sunuldu. Hyundai’nin SUV-C segmentindeki başarılı modeli ix35, ilk etapta 2.0 litre hacmindeki 184 PS’lik dizel motorla ve iki farklı donanım paketi seçeneğiyle yollara çıktı.

Hyundai’nin 2000 yılından bu yana ix55, Santa Fe ve Tucson modelleriyle tüm dünyada edindiği SUV deneyimiyle birlikte güvenliği, kaliteyi ve teknolojiyi çok daha üst noktalara taşıyan ix35, ilk satışa sunulduğu günden itibaren Türkiye’de büyük bir beğeniyle karşılandı ve şimdiden segmentinin en çok tercih edilen araçlarından oldu.

Hyundai’nin Almanya’daki Tasarım Merkezi’nde doğadan esinlenilerek yaratılan yeni “akıcı” tasarım anlayışının ilk modeli olan ix35, suyun akıcılığıyla birlikte doğada bulunan sert maddelerin yapısını bünyesinde topluyor. Bu dinamik, sportif ve yenilikçi tasarım, özellikle ön taraftaki altıgen radyatör ızgarasında, geniş yüzeylerde, keskin hatlarda, profildeki “çift Z” şeklindeki karakter çizgilerinde ve yere yakın olan agresif duruşunda kendini fazlasıyla hissettiriyor. Dinamik tasarım anlayışının izleri kabin içinde de orta konsolda, göstergelerde ve direksiyonda görülüyor.


Hyundai ix35’in 4410 mm’lik uzunluğu, 1820 mm’lik genişliği, 1670 mm’lik yüksekliği ve 2640 mm’lik dingil mesafesi çok rahat ve geniş bir kullanım alanı sunuyor. ix35’in 591 litrelik bagaj hacmi arka koltuklar yatırıldığında 1436 litreye kadar artırılabiliyor.

Hyundai ix35’in gövdesi, yüksek güvenlik standartlarına sahip ve Euro NCAP’in yeni standartlarına göre yaptığı son testlerden 5 yıldız alarak bunu fazlasıyla ispatladı ve yaya ile çocuk güvenliğinde kendisinden çok daha büyk araçlarla birlikte en yüksek puanları aldı. Hyundai ix35’te sunulan aktif güvenlik unsurları arasında ise EBD (Elektronik Fren Gücü Dağılımı) destekli ABS, TCS (Savrulma ve Patinaj Önleme), ESP, HAC (Yokuş Kalkış Destek Sistemi), DBC (Yokuş İniş Destek Sistemi), sürücü ve ön yolcu için ön ve yan havayastıkları, tüm yolcular için perde havayastıkları ve dikiz aynası üstünde bulunan 3,5 inçlik renkli LCD geri görüş kamera ekranı gibi birçok özellik bulunuyor.

Hyundai ix35, Euro-5 emisyon kurallarına uyumlu olan 184 PS gücündeki R Serisi 2.0 litre dizel motorla satışa sunuluyor. Hyundai’nin R Serisi dizel motorları 150 kişilik bir ekiple ve yaklaşık 220 milyon Amerikan Doları yatırımla toplam 42 aylık bir sürede geliştirildi ve motorların dayanıklılığı, performansları, emisyonları, soğutma, yağlama ve titreşimleri 500’den fazla prototip motorla hem ayrı ayrı hem de çeşitli araçlar üstünde test edildi. Common-rail direkt enjeksiyonlu bu dizel motor 4000 d/d’de 184 PS maksimum güç ve 1800 ile 2500 d/d arasında 392 Nm maksimum tork üretiyor.

Bu motor gücünü yeni teknoloji ürünü olan 6 kademeli Shiftronic şanzıman ile yere aktarıyor. Dört yıllık bir çalışma sonucu geliştirilen ve dünyada 6 kademeli şanzımanı kendi bünyesinde geliştiren birkaç üreticiden biri olan Hyundai, yeni Shiftronic şanzımanı sayesinde hem yakıt tüketimini hem de CO2 emisyon değerlerini düşürüyor. Şu an pazardaki en küçük, en kompakt ve en hafif 6 kademeli şanzıman olan Shiftronic, yerine geçtiği 5 kademeli şanzımana göre yüzde 12,2 oranında yakıt tasarrufu, yüzde 10 oranında daha düşük CO2 emisyonu ve yüzde 2,5 oranında artırılmış 0-100 km/s hızlanma değerleri sunuyor.

Hyundai ix35’in düşük tüketimli ve emisyonlu motoru ve şanzımanının yanı sıra kullanım gösterge tablosunda hız ve devir saatlerinin ortasında bulunan “ECO” uyarı ışığı, sürücünün ix35’i ekonomik kullanıp kullanmadığını yeşil, beyaz ve kırmızı LED ışıklarla bildiriyor. Eğer sürücü kullanım tarzını yeşil renge göre ayarlarsa tüketimde yüzde 15 ile 17 arasında tasarruf elde edilebiliyor. Hyundai ix35, daha çok şehir içi kullanım düşünülerek geliştirilmiş bir araç olmasına rağmen arazi koşullarında da yeteneklerini fazlasıyla sergileyebiliyor. Elektronik kontrollü dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan ix35’te arzu edildiğinde manuel olarak da dört çekere geçilebiliyor. Hyundai ix35 Türkiye’le Style ve Style Plus olmak üzere iki farklı donanım paketiyle ithal ediliyor.


Santa Fe

Hyundai’nin tüm dünya çapında büyük başarılar kazanan ve bu yıl 10’uncu yaşını kutlayan üstün SUV modeli Santa Fe, 2010 yılında iç ve dış görünümünde, motorunda ve şanzımanında yapılan yeniliklerle ve artırılan güvenlik özellikleriyle Türkiye’de satışa sunuldu.

Yenilenen Santa Fe’nin dış görünümünde artık üç çıtalı yeni bir radyatör ızgarası, yeni tip sis farlarının kullanıldığı ön ve arka tamponlar, daha çekici hale getirilen ön far ve arka stop grubuna yer veriliyor. Kabin içindeyse Genesis modelindeki gibi çok daha iyi ve rahat okunabilen Supervision led teknolojili gösterge paneli, dikiz aynası üzerinde LCD geri görüş ekranı ve yeni tip döşeme kullanılıyor. Yenilenen Santa Fe ile birlikte lastik basınç uyarı sistemi, navigasyon ekranı ve Xenon farlar gibi teknolojik özellikler de sunuluyor.

Santa Fe’nin yeni 2.2 litrelik motoru artık 3800 d/d’de 197 HP maksimum güç ve 1800-2500 d/d arasında 422 Nm maksimum tork üretiyor. Bu motor, Hyundai’nin yeni 6 kademeli Shiftronic şanzımanıyla sunuluyor. Bu şanzımanla 0-100 km/s hızlanmasını 10,2 saniyede gerçekleştiren aracın maksimum hızı 190 km/s, 100 km’deki ortalama yakıt tüketimi 7,2 litre ve CO2 emisyon değeri ise kilometre başına 194 gram.

Hyundai Santa Fe’de Style ve Style Max olmak üzere iki donanım paketi sunuluyor. Son teknoloji ürünü bilgisayar teknikleriyle hazırlanan yeni Santa Fe, aynı zamanda en iyi görüş açısı ve en güvenli gövde yapısını sunmak için geliştirildi. Kabindeki altı hava yastığının haricinde yan çarpışmalardaki ve devrilme anındaki güvenliği artırmak amacıyla 7 kişilik Style Max’te bile üç sırada oturan yolcuları da kapsayan devrilme sensörlü perde hava yastığı kullanılıyor. Ayrıca ESP (Elektronik Stabilite Programı), TCS (Savrulma ve Patinaj Önleme Sistemi), boyun yaralanmalarını önleyen aktif koltuk başlıkları, tüm yolcular için ön gergili ve yük sınırlayıcılı üç noktadan bağlantılı emniyet kemerleri gibi özellikler standart olarak sunuluyor.

ix55

Hyundai’nin SUV-E segmentinde yer alan lüks modeli ix55, Avrupa’dan sonra 2009 yılı Kasım ayından itibaren Türkiye yollarına çıktı. Hyundai, üç farklı SUV modeliyle her türlü tüketicinin ihtiyacına en iyi şekilde cevap veriyor.

Avrupa pazarı için özel olarak hazırlanan ix55, şık tasarımı, güçlü duruşu, üstün sürüş dinamikleri, güvenlik ekipmanları ve zengin donanımıyla Türk tüketicisinin de gönlünde taht kurdu.



ix55, Hyundai’nin Avrupa pazarı için geliştirdiği i10, i20 ve i30 modellerinin tasarım anlayışıyla hazırlandı. Ön tasarımda Xenon farları, kendine özgü ön ızgarası ve kaslı omuzlarıyla dikkat çeken ix55, yolcularına güven hissini en üst seviyede sunan yüksek bel çizgisi ve arka bölümdeki büyük stop lambaları ile egzoz çıkışları sayesinde göze en iyi şekilde hitap ediyor. Artırılan yüksekliği ve güçlü yürüyen aksamı sayesinde karlı veya çamurlu yollarda olduğu kadar arazi koşullarında da üstün çekiş sunan ix55, asfalt üstünde de kabiliyetlerini en iyi şekilde sergiliyor.

Kabin içinde de segmentinin gerektirdiği genişliği fazlasıyla sağlayan araç, fonksiyonellik, ekipman, konfor ve lüks konularında da 7 yolcusu için her türlü özelliği sunuyor. Kaliteli ahşap ve deriye yer verilen şık kabin içinde 7 hoparlörlü ve subwoofer/amfili Infinity marka iPod/MP3 uyumlu müzik sistemi, çok fonksiyonlu yol bilgisayarı, mavi ışıklandırmalı göstergeler, çift bölgeli elektronik klima, hız sabitleyici gibi birçok özellik standart olarak sunuluyor.

4840 mm’lik uzunluğa, 1972 mm’lik genişliğe ve 1795 mm’lik yüksekliğe sahip olan ix55’in 2805 mm’lik dingil mesafesi tüm yolcuları için rahat bir alan sunuyor. 598 litrelik büyük bagaj hacmi ise, arka sıradaki koltuklar yatırıldığında 1746 litreye kadar büyütülebiliyor.

Avrupa yolları için özel olarak hazırlanan Hyundai ix55’te önde McPherson kovanları ve arkada da çok kollu süspansiyonlara yer veriliyor. Daha dinamik bir sürüş için ayarlanan yay ve amortisörlere sahip süspansiyon ile birlikte direksiyon tepkileri de en iyi ve keyifli sürüşü sunmak üzere geliştirildi. Motor teknolojisi ve kullanılan sistemleri sayesinde sessiz ve akıcı bir sürüş sunan ix55, konforundan taviz vermeden daha agresif kullanımlar için de imkan tanıyor.

Son teknoloji ürünü bilgisayar teknikleriyle hazırlanan ix55’in tasarımı, aynı zamanda en iyi görüş açısı ve en güvenli gövde yapısını sunuyor. Hyundai ix55’te hem güçlü, hem ekonomik hem de çevre dostu olan 3.0 litre V6 CRDi turbo dizel motor yer alıyor. Alüminyum silindir başları, küçültülmüş grafit demir bloğu ve hafifletilmiş aksamıyla sarsıntısız ve sessiz çalışan bu motor, Piezo enjektörleri sayesinde 3800 d/d’de 240 PS maksimum güç ve 1750 ile 3500 d/d arasında da tam 451 Nm maksimum tork üretiyor.

Oldukça zengin bir donanım listesine sahip olan ix55, Türkiye’ye tek donanım paketiyle ithal ediliyor. ix55’in donanımında ön, yolcu, yan ve perde havayastıkları, ABS ve EBD, ESP, yüke duyarlı otomatik arka süspansiyon ayarı, Xenon ön farlar ve far yıkayıcılar, LED arka stoplar, lastik basınç kontrol sistemi, elektrik kontrollü ve ısıtmalı ön koltuklar, ısıtmalı ve katlanabilen ikinci sıra koltukları, çift bölgeli elektronik klima, hafızalı sürücü koltuğu, lüks deri paketi, ahşap kaplamalı deri direksiyon simidi ve vites topuzu, anahtarsız giriş ve çalıştırma, yağmur sensörü, elektrikli açılır tavan ve park mesafe kontrol sistemi gibi özellikler yer alıyor.


Genesis Sedan

Otomotiv endüstrisinin anavatanı olan “Kuzey Amerika’da 2009 Yılının Otomobili” seçilerek büyük bir başarıya imza atan ve ilk tanıtıldığı günden bu yana sayısız ödül kazanan Hyundai’nin lüks sınıftaki yeni otomobili ve amiral gemisi Genesis Sedan, markanın yüksek kalitesini ve sürekli gelişen imajını en iyi şekilde temsil ediyor.

Arkadan itişli platforma, oldukça zengin bir donanıma ve üstün teknolojik özelliklere sahip olan Genesis, yüksek performanslı Hyundai modelleri arasında yeni bir çağın ilk adımı olarak kabul ediliyor. Genesis’in hem yürüyen aksam hem de donanım olarak segmentindeki rakiplerine göre birçok üstünlüğü bulunuyor.

Genesis; 4975 mm’lik uzunluğu, 1890 mm’lik genişliği, 1480 mm’lik yüksekliği ve tam 2935 mm’lik dingil mesafesiyle lüks sınıfta yer alan bir sedan otomobil. Ancak büyük boyutlarına rağmen Genesis tam bir “spor sedan” otomobil olarak tasarlandı ve arkadan itişli platform üstüne geliştirildi. Bu sayede tasarımcılar da aracın dizaynını oluştururken çok daha dinamik ve şık çizgileri kullanarak sportif tasarımdan ödün vermediler.

Güçlü ve akıcı hatlara sahip olan Genesis’in ön tasarımında özellikle Xenon teknolojisine sahip ayarlanabilir ön far sistemi, tampondaki hava giriş kanalı, büyük radyatör ızgarası ve devamında A sütununa kadar uzanan agresif kaput şişkinliği dikkat çekiyor. Profilden bakıldığındaysa kısa tutulan ön ve arka bölüm arasında şişkin çamurluklar ve dinamik bel çizgisi sportifliği ve modernizmi simgeliyor. Estetikliği vurgulayan arka stoplar ve kaslı duruşa sahip olan bagaj bölümüyse Genesis’in aynı zamanda hem agresif hem de şık olabileceğini gösteriyor.

Şu ana kadarki en gelişmiş Hyundai olan Genesis’in iç tasarımında da dış hatlardaki sportif çizgiler fazlasıyla hissediliyor. Çekici ve modern dizaynı, ön ve arka yolcular için sunulan kabin içi genişliği, ön ve orta konsol ekipmanlarında kullanılan üstün teknolojisi, yüksek kalite hissi ve tüm sürüşleri büyük bir keyfe dönüştürecek bütün özellikleriyle Genesis, ait olduğu segmentte Avrupalı ve Asyalı rakiplerinden üstün olan donanımı ve yüksek performansı daha uygun fiyatlarla sunuyor.

Yüksek teknoloji ürünü sistemleri arasında dünyada Genesis dışında sadece Rolls Royce Phantom’da kullanılan Lexicon marka 17 hoparlörlü ve 6’lı DVD değiştiricili 500 watt’lık gelişmiş müzik sistemi, DIS sürücü bilgilendirme sistemi, elektrik kontrollü, hafızalı, ısıtmalı ve havalandırmalı ön koltuklar, arka yolcular için çok fonksiyonlu kontrol modülü, Bluetooth, telefon arayüzü, USB/iPod harici bağlantıları, 30 GB hafızalı ve 7 inç ekranlı bilgi sistemi, AFLS ayarlanabilir Xenon ön farlar, geri vites seçildiğinde devreye giren arka kamera, orta konsoldaki multi-media butonu ve ön cam buz çözücü gibi birçok özellik bulunuyor.


Genesis’te ayrıca deri kaplı ön konsol ve kapı panelleri, ısıtmalı ön ve arka koltuklar, soğutmalı ön koltuklar, buğulanma önleyicili nem sensörü, yağmur sensörlü silecekler, ultraviyole ışınları yansıtmayan ve yazın sürekli serin kalan deri kaplı direksiyon simidi, elektrikli açılıp kapanan arka gölgelik, elektronik park freni, kapıya yaklaşıldığnda otomatik açılan kilit sistemi ve motoru çalıştırıp durdurmak için start/stop butonu sunuluyor.

Hyundai’nin üstün teknolojisi ve güvenlik sistemlerine sahip olan Genesis’te dünya standartlarının üstünde aktif ve pasif güvenlik donanımları sunuluyor. Araçta kullanılan ESP, ön ve arka yolcuları tamamıyla koruyan sekiz havayastığı, arkadan çarpmalarda yolcuların boyunlarını emniyete alan elektronik aktif koltuk başlıkları, ön ve arka tamponlara yerleştirilen 8 adet ultrasonik sensör, öndeki araç ile mesafesini otomatik olarak ayarlayabilen akıllı hız sabitleyici, Brake Assist ve EBD destekli ABS fren sistemi, dönüşlerde aracın yolda kalması için destek veren Dönüş Fren Kontrolü (CBC) ve dört tekerlekte de disk frenler güvenliği en üst seviyeye çıkarıyor.

Türkiye’ye ithal edilen Genesis’te her türlü ihtiyaca cevap verebilen 3773 cc hacminde Lambda serisi V6 motor sunuluyor. CVVT (Continuously Variable Valve Timing – Sürekli Değişken Supap Zamanlaması) ve VIS (Variable Intake System – Değişken Emme Sistemi) teknolojisinin kullanıldığı motor, 6200 d/d’de 290 HP maksimum güç ve 4500 d/d’de 360 Nm (36,5 kgm) maksimum tork üretiyor. Bu kadar yüksek güç ve torka rağmen V6 motor çevre dostu özelliklere sahip ve Genesis’in ULEV (Ultra Low Emission Vehicle – Ultra Düşük Emisyonlu Araç) sınıfında yer almasını sağlıyor.

Genesis’te 6 kademeli ve SHIFTRONIC özellikli otomatik şanzıman bulunuyor. Özenle ayarlanmış oranlara ve düzgün vites geçişlerine sahip olan bu şanzıman, overdrive özelliği sayesinde de uzun otoyol kullanımlarında sessiz ve konforlu bir sürüş imkanı sunuyor. Manuel kullanım istendiği taktirdeyse vites kolunu sağa itmek ve vitesleri büyütüp küçültmek mümkün oluyor. Bu şanzıman ile 100 km’de ortalama 9,5 litre yakıt tüketen motor, Genesis’i 240 km/s maksimum hıza çıkarıyor ve 0-100 km/s hızlanmasını 7 saniyede gerçekleştiriyor.

Genesis’te, şu an otomotiv teknolojisinin ulaştığı en üst noktadaki gelişmiş süspansiyon sistemine yer veriliyor. Ön ve arka süspansiyonda kullanılan beş kollu sistem sayesinde hem konforlu hem de tüm tepkilerin en iyi şekilde alınabildiği dinamik sürüş yakalanıyor. Ayrıca ASD isimli ayarlanabilir amortisörler sayesinde sürüş konforu ve yol tutuş artırılıyor ve Genesis’in büyük cüssesine rağmen daha dinamik ve konforlu bir araca dönüşmesi sağlanıyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt