GSM Operatörleri Oyunu Oynamaya Var mısın ;)

Sponsorlu Bağlantılar

tksharmely

tksharmely

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
GSM Operatörleri Oyunu Oynamaya Var mısın ;)
Arkadaşlar forumda bir oyun başlatıyoruz :) Hem Mobil Operatörler ve Cep telefonları hakkında bilgi edinecek, hem de eğleneceğiz.
Oyun çok basit, kısaca bahsedeyim...
İlk olarak bir soru soracağım ve alt tarafa yazan arkadaşım soruya cevap yazacak, Cevabı yazdıktan sonra kendisi de bir soru ekleyecek; bu zincir bu şekilde devam edecek ;)

ÖRNEK:
Soru: Dünya'nın ilk cep telefonu kaç yılında üretilmiştir ve Markası nedir?
Cevap: 1983 Yılında üretilmiş olup, marka ve modeli Motorola DynaTAC 8000X'dir.

Bunun altına da cevabı veren arkadaş soru soracak:)

İlk sorumu soruyorum arkadaşlar.

Türkiye'nin İlk GSM Operatörü hangisidir ve kaç yılında kurulmuştur?GSM OP
 


bungee

Üye
Turkcell, 1994 Şubat.

Türkiye'de bir ilki gerçekleştirerek, şebeke sms merkezinde gönderilen, fakat alıcısına ulaştırılamayan sms'leri 120 saat/5 gün saklamaya başlayan, fakat 2-3 sene sonra bazı nedenlerden dolayı bu uygulamasından vazgeçip, Türkiye'de kabul görmüş bir standart olan 48 saat bekleme süresi uygulamasına geçen operatör hangisidir?, hangi tarihte kurulmuştur?, piyasaya çıktığındaki lanse edilen ilk ön kodu (prefix) nedir?, XXXXXX (operatör adı) koleksiyonu adı altında sunulan, ve Türkiye'ye ilk olarak bu operatör ile gelen telefon markasını yazınız.
 
piri.reis

piri.reis

Üye
Turkcell, 1994 Şubat.

Türkiye'de bir ilki gerçekleştirerek, şebeke sms merkezinde gönderilen, fakat alıcısına ulaştırılamayan sms'leri 120 saat/5 gün saklamaya başlayan, fakat 2-3 sene sonra bazı nedenlerden dolayı bu uygulamasından vazgeçip, Türkiye'de kabul görmüş bir standart olan 48 saat bekleme süresi uygulamasına geçen operatör hangisidir?, hangi tarihte kurulmuştur?, piyasaya çıktığındaki lanse edilen ilk ön kodu (prefix) nedir?, XXXXXX (operatör adı) koleksiyonu adı altında sunulan, ve Türkiye'ye ilk olarak bu operatör ile gelen telefon markasını yazınız.

bu soruya cevap verebilecek bir kişi var sadece:ehe
 
tksharmely

tksharmely

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Kim :) Google'da yaklaşık 10 DK 'dır arama yapıyorum :)
 

bungee

Üye
Yapmayın arkadaşlar, o kadar zor sormadım. :huhu:
 
tksharmely

tksharmely

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Telsim sanırım :) İlk verdiği telefon da Motorola olması lazım :) Bildim mi :)
 

bungee

Üye
Telsim sanırım :) İlk verdiği telefon da Motorola olması lazım :) Bildim mi :)


Maalesef; (xxxxxx hususi 6 haneli yaptım, şaşırtmacalı soru)

5 gün mesaj saklama güzelliğini getiren operatör aria'dır. 2001 ocak ayında tanıtılmıştır. İlk prefix'i 555'tir. Aria koleksiyonu adı altında sunulan ve Türkiye pazarına aria sayesinde girip, aria'nın gitmesiyle çıkan telefon markası TELİT'tir.:oke:

Bilemediniz, başka bir soru soruyorum.

Türkiye'de ilk kez aria tarafından sunulan *100# INFOMOBİL+ bilgi servisi hangi protokol ile çalışmaktadır?
 
tksharmely

tksharmely

Emekli Yönetici
    Konu Sahibi
Hocam yazdığını çok gördüm ama unuttum yaa :( Arıyorum bulamadım hâlâ :(
 

Benzer Konular

Cevap
8
Görüntüleme
519
DarkredBlue61
Cevap
0
Görüntüleme
662
Cevap
5
Görüntüleme
2K
DarkredBlue61
Cevap
1
Görüntüleme
932
Faruk KATI


Üst Alt