Yeni yöneticiler için: Konu/Mesaj Silme - Taşıma, Üye Ban vs. işlemleri [Resimli]

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ozan

Ozan

Admin
    Konu Sahibi
Yeni yöneticiler için: Konu/Mesaj Silme - Taşıma, Üye Ban vs. işlemleri [Resimli]
Selam arkadaslar,
Daha önce bir klavuzumuz vardı fakat eski forum için geçerlliydi açıklamalar.

Simdi yazacaklarım ise şu anki ve artık kalıcı olan mevcut forum yazılımımız hakkınfs kısa kısa kolay kullanım ipuçları ve resimli anlatımları ..

Öncelikle Bir mesajı silmek için, taşımak için yada o konu yada mesaj üstünde bir işlem yapmak için ekranın en sag tarafında onu seçmis olmak gerekiyor..

Konuları seçmek için mesela, aşağıda işaretledigim alanları fare ile işaretlemelisiniz.



Sayfanın sağ altında, konuların bittiği yerde ise kaç konu seçtiysek onun rakamı ile yapılacak işlem seçilmekte. Ne yapıyorsanız buradan yapıyorsunuz :)
(Kaç konu seçtiyseniz, parantez içinde sayısı belirtiliyor)


Konuları sil, konuyu siler.
Karşınıza bir ekran gelir burada kalıcı olarak silinsin yada normal sekilde silinsin diye 2 seçenek çıkar.Varsayılan seçim geçici secimdir ve altta Sebep göstermeniz gerekmektedir göreceksiniz. Kalıcı ise veritabanından geri dönüşümsz tamamen siler.

Konuyu Taşı , konuyu taşır.
Karşınıza bir ekran gelir burada
  • Taşındı' yazısı görünMEsin.
  • 'Taşındı' yazısı sürekli görünsün.
  • 'Taşındı' yazısı SÜREli görünsün.
secenekleri vardır,bu tamamen taşınan baslıgın açıldıgı forumda Taşındı: seklinde ibare kalıp kalmaması ile alakalıdır. Ya hep kalır, ya hiç kalmaz yada süreli kalır. Bir baslık anlamsız biryerde ise ve mesaj gelmediyse taşındı yazısına gerek yoktur ama cevaplar gelmis ise ve üyelere taşındıgına dair belirtme yapmak isterseniz Süreli >2-3 gün gibi bir Taşındı yazısı görünsün diyebilirsiniz.

Konuyu Sil,
konuyu siler ama burada bizim önemli bir durumumuz var.
Biz konuları çok gereksiz, anlamsız degil ise Silme işlemini "Geri Dönüşüm Kutusu" forumuna taşıyarak yapmaktayız.

Çok gereksiz, anlamsız, bir küfür baslıgı vs. ise örnegin bu seçenegi kullanabilirsiniz, bu seçenekte de
  • Sil - "Silindi"-Mesajı gösterilsin, Konu tekrar geri getirilebilsin.
  • Komple sil
opsiyonları var. Genelde Komple siliniri tabi çok gereksiz ise ve silincekse örnegin.

Yani yukarıda bahsettigim Taşıma işlemini, "Taşındı Yazısı Görünmesin" seklinde "Geri Dönüşüm Kutusu" forumuna taşıyarak konuyu zaten silmis olursunuz çünkü o forum üyelere görünmez. Bunun amacı ise silinen konuları diğer yöneticilerin de sonradan gerektiginde inceleyebilmesidir.

Konuyu Yukarıda Tut olayı ise, üst konu yapmakta konuyu.

Konulara müdehale etmenin bir diğer kolay yolu da, konuyu açtıktan sonra, en üstte kalan "Seçenekler" kısmından gereken işlemi seçmektir.




Şimdi gelelim Mesajlara .
Mesajlara yapılan işlemler de aynı sekilde izah etmeye calisicam ama mantık aynı.
Mesajları seç ve Sağ alttaki menüden gereken islemi yap .

Mesajları işaretlenen yerden seçmemiz gerekir.



Mesajları seçtiyseniz simdi yapılacak işlemler
(Ekranın sağ alt köşesinde, mesajlardan hemen sonra)



Mesajları birleştir, seçilen tüm mesajları tek bir mesajda birlestirir.
Birlesmis mesaj, secilenler arasından en önce atılan mesajın içinde birlesir, tek mesaj olur artık.

Mesajları Sil, seçilen mesajları siler.
Bu seçeneği seçince karsımıza ilerki sayfada 2 opsiyon çıkar . Konu silme seçenegindeki gibi
  • Sil - "Silindi"-Mesajı gösterilsin, Konu tekrar geri getirilebilsin.
  • Komple sil
Genelde Komple Sil diyoruz ama bir yöneticinin daha sonra görmesi gereken ciddi bir durum varsa Silindi mesajı gösterilsin seçilebilir. Zaten fazla mesaj silmedigimiz için yöneticinin insiyatifi ve yönetim düşüncesine baglı diyebiliriz.

Diğer mesaj işlemlerine simdilik girme geregi duymuyorum zira mesaj taşı, kopyala gibi işlemler yapmıyoruz ama mantıgını az çok anlayabilirsiniz.

Şimdi üyelere ceza puanı vermek, geçici yada kalıcı banlamak nasıl yapılır ondan bahsedelim.

Üyeye zaten yönetimce tartısmadan ceza vermiyoruz, bunu unutmayalım.
Üye forum kurallarına aykırı davrandıysa, Toplantı Odamız böyle işleri tartısıp karar vermek içindir. Baslık açarak tartısmaya baslamalıyız.

Baslıgı gören ilk Admin, banlama kararı verildiyse 2-3 yönetici tarafından, gereken engelleme işlemini zaten yapacaktır.

Bunlara istinaden üyelere Uyarı verebilirsiniz.
Her işlem siteden banlanmaya neden olmayabilir ama kurallara aykırı bir durumdur uyarı vermek yeterli olabilmektedir.

Bunun için 2 yol var,
ilki üyenin "Profil" ine girip, En sağdaki "Uyarı ver" linkine tıklayarak
Diğer yol ise basit olan, üyenin herhangi bir mesajında avatarının göründüğü yerde hemen altta bir Sarı-Kırmızı kart simgesi var ona tıklayabilirsiniz.
Bu simgeye bastıktan sonra gelen ekrandan gerekli yerleri dolduruyorsunuz.


Sebebi mevcut baslıklardan yada kendi sebebinizi belirterek seçebiliyorsunuz.
"Warning" seçenegini işaretliyorsunuz ve daha sonra
"Yönetici Notu" kısmından bir pm göndermis oluyorsunuz kisiye oto. olarak.

Son olarak da "Uyarı Ver" butonu ile işlem tamamlanmıs oluyor.

Kisi profilinde sürekli bu uyarı islenik oldugundan rahatsız oluyor işte o yüzden azda olsa caydırıcı özelligi var ama genelde ceza vermeden önce üyeleri özel pm lerle uyarmayı tavsiye ediyorum, mümkün oldugunca esnek davranıyoruz. Amacımız birlikte dayanısma sağlamak, siyasi bir platform degil. Sadece gerçekten aşırı huzur bozanlarla urasmaktayız

Evet simdilik bu kadar..

Herkese iyi çalışamalar kolay gelsin. :sn:

 


***BlackrosE***

***BlackrosE***

Üye
Anlaşıldı dostum saol ;)
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
Okundu, sindirildi, denendi :)

Mod. Panel imizi anlatan bir konumuz da var mı acaba :)
 
Ozan

Ozan

Admin
    Konu Sahibi
Soldaki menülere basarak sağda gelen içeriklere göre siteyi yönetebilirsin. :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt