Gokhan43
Üye
Yeni Megane, 2006da Türkiyede
Renault'un önümüzdeki aylarda Avrupa pazarına sunacağı Yeni Megane'ın, 2006 yılının ilk çeyreğinde Türkiye pazarına sunulması planlanıyor. Estetik yönden yapılan değişiklikler Yeni Megane ailesinin 6 farklı karoserisinde de kendini gösteriyor. Zengin motor seçenekleri ile dikkat çeken Yeni Megan'da dizel motor seçeneği olarak 1.5 dCi 80 bg ve 100 bg motor seçenekleri tüketicinin beğenisine sunuluyor.
<div align="center"></div>
Coupe, Hatchback, Sedan, Station-Wagon, Coupe-Cabriolet ve Megane Renault Sport olmak üzere 6 farklı karoserisi bulunan Yeni Megane, zengin motor seçenekleri ile dikkat çekiyor. Dizel motor seçeneği olarak 1.5 dCi 80 bg ve 100 bg motor seçenekleri tüketicinin beğenisine sunuluyor. Megane'daki yeniliklerin ve araçta daha önceden mevcut olan sağlam değerlerin yanı sıra Yeni Megane ile tüketicinin tercihine 1.4 16v (100 bg), 1.6 16v (110 bg), 2.0 16v (135 bg), 2.0 T (165 bg) ve Megane Renault Sport için 2.0 16v Turbo 225 bg motor seçeneklerinden oluşan pazarın en geniş benzinli motor yelpazesi sunuluyor.
Renault'dan yapılan açıklamaya göre, yol tutuşu, sürüş keyfi ve Euro NCAP testlerinden aldığı en yüksek not "5 yıldız"lık aktif ve pasif güvenliği ile Megane'ın beğenilen yenilikçi tasarımı ön bölümünde daha da göz alıcı, arka bölümde ise daha modern olacak şekilde geliştirildi. Yeni Megane aynı zamanda otomobilde 'yaşam konforu' ve 'sürüş keyfi'ni artırmaya dönük en yeni teknolojilerle donatıldı. Daha güçlü stili ve dinamik çizgileriyle Yeni Megane, segmentinin referansı olmak üzere tasarlamış. Açıklamaya göre, yenilenen far, ön panjur ve ön tampon dizaynı, asil ön yüzü, adaleli ve sağlam çizgileriyle Yeni Megane, çevresine güç ve canlılık hissi yayıyor. Eliptik bir modül sayesinde daha teknik bir yapıya kavuşturulan far tasarımı Yeni Megane'ın prestijli karakterini pekiştiriyor. Öne doğru uzayan "V" şeklindeki panjur ızgarası ve yeniden tasarlanan ön tampon ile otomobile daha keskin yeni bir bakış kazandırıyor. Hava girişi genişletilirken, çerçeveleyen koruma çubukları üzerinde aracın yeni yüzüne uyum göstermeleri amacıyla yeniden çılışılmış. Sis farları ise, Megane Renault Sport'da olduğu gibi dışarıda.
Arkada, bundan böyle yarı saydam camlı arka farlar Yeni Megane Hatchback ve Megane Renault Sport'un yeni tasarımındaki temel unsurlardan birisini oluşturuyor. Yatay paralel çizgiler otomobilin dinamik ve modern özelliğini vurguluyor. Sedan ve SW versiyonların arka lambalarında da stil değişikliği yapıldı ve daha derin bir görünüm kazandırıyor. Megane Renault Sport'da tasarımı değişmeyen tampon ise koruma bantlarıyla daha hafif bir yapı sergiliyor. Yeni Megane'ın iç mekanında ise yeni döşeme renkleriyle daha seçkin bir ambiyans sunuluyor. Renault mühendisleri, arka park sensörü, yağmur ve ışık algılayıcıları, optimal klima, "flat blade" tipinde cam silecekleri, aktif polen filtreli iç mekan filtresi gibi otomobil içindeki yaşamı daha kolay ve keyifli hale getirmek amacıyla Yeni Megane'ı yepyeni fonksiyonlarla donatmış durumda.
Sürüş yardım sistemleri sürücünün aracına tamamen hakim olmasını sağlarken, acil durumlarda yön düzeltme fonksiyonuna katkıda bulunuyor. Otomobil dikkat çekici bir pasif güvenlik düzeyine sahip; Hatchback ve Coupe-Cabriolet versiyonları Euro NCAP çarpışma testlerinden en yüksek not olan "5 yıldız" aldı. Yeni Megane'da, sürücünün acil durumlarda aracına hakim olabilmesini sağlayan bir dizi sürüş yardım sistemi bulunuyor. Yeni Megane'da, fren kapasitesinin kullanımını maksimize etmek amacıyla elektronik fren dağıtıcı (EBV) ve acil fren yardımı (AFU) fonksiyonlarını içeren son kuşak Bosch 8.0 ABS sistemi bulunuyor. Virajlarda önden savrulma kontrolü (CSV) ile dinamik sürüş kontrolü (ESP) fonksiyonu Yeni Megane'da donanım seviyesine bağlı olarak sunuluyor. ESP sistemi anti-patinaj (ASR) ve vites düşürme fazında motor torku kontrolü (MSR) fonksiyonlarıyla tamamlanıyor. Yeni Megane'da aynı zamanda lastik basınç kontrol sistemi (SSPP) de tüketicinin tercihine sunuluyor. Bu sistem hava kaçakları ile yanlış lastik basınçlarını algılayabiliyor.
Bu arada, Megane'ın Hatchback versiyonu Euro NCAP testlerinden en yüksek not olan "5 yıldız" alan sınıfının ilk otomobili ve Coupe-Cabriolet de aynı sonucu elde eden kendi sınıfının ilk ve tek versiyonu oldu. Renault'nun trafik kazaları alanında yaptığı çalışmalarda saptadığı bütün durumlarda azami güvenlik sağlayacak şekilde tasarlanan Yeni Megane bütün koltuklarda oturan yolculara en yüksek güvenliği garanti eden üçüncü nesil Renault Koruma Sistemi'ne (SRP III) sahip. Farklı karoserilere bağlı olarak, Yeni Megane, sayıları ona varan hava yastığı (donanım düzeyine göre), çift ön gergili ve yük limitörlü emniyet kemerleri ile donatılabiliyor.
<div align="center"></div>
Coupe, Hatchback, Sedan, Station-Wagon, Coupe-Cabriolet ve Megane Renault Sport olmak üzere 6 farklı karoserisi bulunan Yeni Megane, zengin motor seçenekleri ile dikkat çekiyor. Dizel motor seçeneği olarak 1.5 dCi 80 bg ve 100 bg motor seçenekleri tüketicinin beğenisine sunuluyor. Megane'daki yeniliklerin ve araçta daha önceden mevcut olan sağlam değerlerin yanı sıra Yeni Megane ile tüketicinin tercihine 1.4 16v (100 bg), 1.6 16v (110 bg), 2.0 16v (135 bg), 2.0 T (165 bg) ve Megane Renault Sport için 2.0 16v Turbo 225 bg motor seçeneklerinden oluşan pazarın en geniş benzinli motor yelpazesi sunuluyor.
Renault'dan yapılan açıklamaya göre, yol tutuşu, sürüş keyfi ve Euro NCAP testlerinden aldığı en yüksek not "5 yıldız"lık aktif ve pasif güvenliği ile Megane'ın beğenilen yenilikçi tasarımı ön bölümünde daha da göz alıcı, arka bölümde ise daha modern olacak şekilde geliştirildi. Yeni Megane aynı zamanda otomobilde 'yaşam konforu' ve 'sürüş keyfi'ni artırmaya dönük en yeni teknolojilerle donatıldı. Daha güçlü stili ve dinamik çizgileriyle Yeni Megane, segmentinin referansı olmak üzere tasarlamış. Açıklamaya göre, yenilenen far, ön panjur ve ön tampon dizaynı, asil ön yüzü, adaleli ve sağlam çizgileriyle Yeni Megane, çevresine güç ve canlılık hissi yayıyor. Eliptik bir modül sayesinde daha teknik bir yapıya kavuşturulan far tasarımı Yeni Megane'ın prestijli karakterini pekiştiriyor. Öne doğru uzayan "V" şeklindeki panjur ızgarası ve yeniden tasarlanan ön tampon ile otomobile daha keskin yeni bir bakış kazandırıyor. Hava girişi genişletilirken, çerçeveleyen koruma çubukları üzerinde aracın yeni yüzüne uyum göstermeleri amacıyla yeniden çılışılmış. Sis farları ise, Megane Renault Sport'da olduğu gibi dışarıda.
Arkada, bundan böyle yarı saydam camlı arka farlar Yeni Megane Hatchback ve Megane Renault Sport'un yeni tasarımındaki temel unsurlardan birisini oluşturuyor. Yatay paralel çizgiler otomobilin dinamik ve modern özelliğini vurguluyor. Sedan ve SW versiyonların arka lambalarında da stil değişikliği yapıldı ve daha derin bir görünüm kazandırıyor. Megane Renault Sport'da tasarımı değişmeyen tampon ise koruma bantlarıyla daha hafif bir yapı sergiliyor. Yeni Megane'ın iç mekanında ise yeni döşeme renkleriyle daha seçkin bir ambiyans sunuluyor. Renault mühendisleri, arka park sensörü, yağmur ve ışık algılayıcıları, optimal klima, "flat blade" tipinde cam silecekleri, aktif polen filtreli iç mekan filtresi gibi otomobil içindeki yaşamı daha kolay ve keyifli hale getirmek amacıyla Yeni Megane'ı yepyeni fonksiyonlarla donatmış durumda.
Sürüş yardım sistemleri sürücünün aracına tamamen hakim olmasını sağlarken, acil durumlarda yön düzeltme fonksiyonuna katkıda bulunuyor. Otomobil dikkat çekici bir pasif güvenlik düzeyine sahip; Hatchback ve Coupe-Cabriolet versiyonları Euro NCAP çarpışma testlerinden en yüksek not olan "5 yıldız" aldı. Yeni Megane'da, sürücünün acil durumlarda aracına hakim olabilmesini sağlayan bir dizi sürüş yardım sistemi bulunuyor. Yeni Megane'da, fren kapasitesinin kullanımını maksimize etmek amacıyla elektronik fren dağıtıcı (EBV) ve acil fren yardımı (AFU) fonksiyonlarını içeren son kuşak Bosch 8.0 ABS sistemi bulunuyor. Virajlarda önden savrulma kontrolü (CSV) ile dinamik sürüş kontrolü (ESP) fonksiyonu Yeni Megane'da donanım seviyesine bağlı olarak sunuluyor. ESP sistemi anti-patinaj (ASR) ve vites düşürme fazında motor torku kontrolü (MSR) fonksiyonlarıyla tamamlanıyor. Yeni Megane'da aynı zamanda lastik basınç kontrol sistemi (SSPP) de tüketicinin tercihine sunuluyor. Bu sistem hava kaçakları ile yanlış lastik basınçlarını algılayabiliyor.
Bu arada, Megane'ın Hatchback versiyonu Euro NCAP testlerinden en yüksek not olan "5 yıldız" alan sınıfının ilk otomobili ve Coupe-Cabriolet de aynı sonucu elde eden kendi sınıfının ilk ve tek versiyonu oldu. Renault'nun trafik kazaları alanında yaptığı çalışmalarda saptadığı bütün durumlarda azami güvenlik sağlayacak şekilde tasarlanan Yeni Megane bütün koltuklarda oturan yolculara en yüksek güvenliği garanti eden üçüncü nesil Renault Koruma Sistemi'ne (SRP III) sahip. Farklı karoserilere bağlı olarak, Yeni Megane, sayıları ona varan hava yastığı (donanım düzeyine göre), çift ön gergili ve yük limitörlü emniyet kemerleri ile donatılabiliyor.