ChavRash
Emekli Yönetici
Yeni BMW M6
BMW M6, kardeşi M5'in kavurucu performansını ve M3'ün eşsiz tasarımını bir arada sunuyor...
5. Resimdeki arabanın üstüne yatan kadın biraz değil baya bi açıktı karaladım onu arabada bişey yok doya doya bakın ..
M6, M serisinin bu dördüncü ve şimdilik son üyesi… Saatte 320 km’lik muazzam bir sürate ulaşabilir fakat BMW kurmaylarının izni 250 km/s’yle sınırlı… Nurburgring Nordschleife Pisti’ndeki test resimlerine bakınca daha iyi anlaşılıyor: Bu otomobil BMW logosu taşıyan en ateşli otomobil…
M5’te de kullanılan 4999 cc’lik motor 507 HP’lik muazzam gücüyle dikkat çekiyor. Bu, M serisinin neredeyse geleneksel hale gelmiş olan ‘litre başına 100 beygir’ özelliğinin de kanıtı… 90 derece açıyla konumlandırılmış alüminyum-silikon alaşımlı V10 motor inanılmaz bir hafifliğe sahip. Tasarımı ve kullanılan malzemeleriyle rijitliği de garanti altına alınan bu makine sadece 240 kilogram…
Motorun ürettiği güç BMW’nin üçüncü neslini ürettiği 7 ileri SMG şanzımanla yola iletiliyor. Drivelogic sistemiyle donatılan şanzıman, bu elektronik ünitenin de desteğiyle tam 11 farklı sürüş seçeneği sunuyor. Bunların 6 tanesi manuel, 5 tanesi ise otomatik moddayken kullanılabiliyor. Kaygan yüzeylerde vites düşürmek gibi ekstrem özellikler sunan şanzıman güvenlik konusunda da bir numara olduğunu kanıtlıyor.
M6’nın yenilikçi özelliklerinden birisi de Electronic Damper Control olarak isimlendirilen süspansiyon sistemi… Bu sistem sayesinde sürücü isteği doğrultusunda Comfort, Normal veya Sport isimli üç farklı seçenekten birisini tercih edilebiliyor. Ayrıca süspansiyonların yüksekliğini de ayarlayabiliyor.
M6, BMW firmasının özgün teknolojisi olan DSC sisteminden de mahrum bırakılmamış ve böylece etkin bir yol tutuş elde edilmiş. ‘Power Button’ olarak adlandırılan güç düğmesiyse aracın en orijinal özelliklerinden birisi. Kontak çevrildiğinde standart olarak 400 HP’ye olanak tanıyan motor bu düğmeye basıldıktan sonra çıldırıyor ve maksimum gücü olan 507 HP’ye ulaşılmasına olanak tanıyor. Tüm bu sistemlerin kontrolünü ‘MDrive Manager’ isimli elektronik beyin gerçekleştiriyor.
Yüksek performanslı, alüminyum pistonlu kaliperlerle donatılan fren sistemi bu canavarı 100 km/s hızdan durma konumuna sadece 36 metrede getiriyor. 200-0 km/s performansı ise sadece 140 metre… Önde 255/40ZR19, arkada ise 285/35ZR19’luk lastikler 19 inçlik alüminyum jantlara özenle giydirilmiş. Her bir jantın sadece 1.8 kg ağırlığında olmasıysa gözden kaçmayan bir başka ayrıntı.
M6’nın şasisi ağırlıklı olarak alüminyum, termoplastik ve SMC’den imal edilmiş. Bu etkileyici melez şasi oldukça rijit ve bir o kadar sağlam yapıda. Ayrıca tavan bölümünde karbon-fiber malzemelere yer verilmiş. Toplam ağırlığı 1710 kg’yi anca bulan aracın bu kadar hafif olabildiğine inanmak gerçekten de güç…
M6’nın ön bölümünde yer alan motor ve fren soğutucu hava girişleri hayli dikkat çekici detaylar arasında… Oldukça seksi bir yüze sahip olan araç tüm akıcı hatlarıyla adeta sürtünme katsayısını sıfıra indirecekmiş gibi duruyor. Hem aerodinamiği hem de zarafeti bir arada sunan bu tasarım bir BMW devrimi!
Dört farklı renk seçeneğiyle sunulan M6 kırmızı, bronz, mavi ve gümüşün en göz alıcı tonlarından biriyle tercih edilebiliyor. Otomobilin arka bölümü incelendiğinde firmanın son dönemde benimsediği tasarım anlayışının izlerini görmek mümkün. Altlara geçildiğindeyse her iki yanda da bulunan çift egzoz çıkışları göze çarpıyor.
M6’nın iç mekanıysa buram buram kalite kokuyor. Ön konsol her zamanki BMW elitliğini yansıtıyor. Ahşap ve üst düzey kalitedeki plastik malzemeler hem zarafeti hem de sportifliği bir arada yaşatıyor. Tam üç farklı renk seçeneğiyle sunulan deri kaplama spor koltuklar sürücü ve yolcuya maksimum sürüş deneyimini yaşatmak üzere tasarlanmış. Bir opsiyon olarak Alcantara veya Merino cinsi derilerin kullanıldığı ön konsol tercih etmek de mümkün.
Firmanın ‘Head-up Display’ sistemiyse son teknolojinin ürünü. Sürücünün yoldan gözünü ayırmadan yol bilgisayarı verilerine ulaşmasını sağlayan bu sistem sayesinden istenen bilgiler ön cama yansıtılıyor. Böylece kaza riskinin en aza indirgenmesi amaçlanıyor.
Milliyet online
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
5. Resimdeki arabanın üstüne yatan kadın biraz değil baya bi açıktı karaladım onu arabada bişey yok doya doya bakın ..
M6, M serisinin bu dördüncü ve şimdilik son üyesi… Saatte 320 km’lik muazzam bir sürate ulaşabilir fakat BMW kurmaylarının izni 250 km/s’yle sınırlı… Nurburgring Nordschleife Pisti’ndeki test resimlerine bakınca daha iyi anlaşılıyor: Bu otomobil BMW logosu taşıyan en ateşli otomobil…
M5’te de kullanılan 4999 cc’lik motor 507 HP’lik muazzam gücüyle dikkat çekiyor. Bu, M serisinin neredeyse geleneksel hale gelmiş olan ‘litre başına 100 beygir’ özelliğinin de kanıtı… 90 derece açıyla konumlandırılmış alüminyum-silikon alaşımlı V10 motor inanılmaz bir hafifliğe sahip. Tasarımı ve kullanılan malzemeleriyle rijitliği de garanti altına alınan bu makine sadece 240 kilogram…
Motorun ürettiği güç BMW’nin üçüncü neslini ürettiği 7 ileri SMG şanzımanla yola iletiliyor. Drivelogic sistemiyle donatılan şanzıman, bu elektronik ünitenin de desteğiyle tam 11 farklı sürüş seçeneği sunuyor. Bunların 6 tanesi manuel, 5 tanesi ise otomatik moddayken kullanılabiliyor. Kaygan yüzeylerde vites düşürmek gibi ekstrem özellikler sunan şanzıman güvenlik konusunda da bir numara olduğunu kanıtlıyor.
M6’nın yenilikçi özelliklerinden birisi de Electronic Damper Control olarak isimlendirilen süspansiyon sistemi… Bu sistem sayesinde sürücü isteği doğrultusunda Comfort, Normal veya Sport isimli üç farklı seçenekten birisini tercih edilebiliyor. Ayrıca süspansiyonların yüksekliğini de ayarlayabiliyor.
M6, BMW firmasının özgün teknolojisi olan DSC sisteminden de mahrum bırakılmamış ve böylece etkin bir yol tutuş elde edilmiş. ‘Power Button’ olarak adlandırılan güç düğmesiyse aracın en orijinal özelliklerinden birisi. Kontak çevrildiğinde standart olarak 400 HP’ye olanak tanıyan motor bu düğmeye basıldıktan sonra çıldırıyor ve maksimum gücü olan 507 HP’ye ulaşılmasına olanak tanıyor. Tüm bu sistemlerin kontrolünü ‘MDrive Manager’ isimli elektronik beyin gerçekleştiriyor.
Yüksek performanslı, alüminyum pistonlu kaliperlerle donatılan fren sistemi bu canavarı 100 km/s hızdan durma konumuna sadece 36 metrede getiriyor. 200-0 km/s performansı ise sadece 140 metre… Önde 255/40ZR19, arkada ise 285/35ZR19’luk lastikler 19 inçlik alüminyum jantlara özenle giydirilmiş. Her bir jantın sadece 1.8 kg ağırlığında olmasıysa gözden kaçmayan bir başka ayrıntı.
M6’nın şasisi ağırlıklı olarak alüminyum, termoplastik ve SMC’den imal edilmiş. Bu etkileyici melez şasi oldukça rijit ve bir o kadar sağlam yapıda. Ayrıca tavan bölümünde karbon-fiber malzemelere yer verilmiş. Toplam ağırlığı 1710 kg’yi anca bulan aracın bu kadar hafif olabildiğine inanmak gerçekten de güç…
M6’nın ön bölümünde yer alan motor ve fren soğutucu hava girişleri hayli dikkat çekici detaylar arasında… Oldukça seksi bir yüze sahip olan araç tüm akıcı hatlarıyla adeta sürtünme katsayısını sıfıra indirecekmiş gibi duruyor. Hem aerodinamiği hem de zarafeti bir arada sunan bu tasarım bir BMW devrimi!
Dört farklı renk seçeneğiyle sunulan M6 kırmızı, bronz, mavi ve gümüşün en göz alıcı tonlarından biriyle tercih edilebiliyor. Otomobilin arka bölümü incelendiğinde firmanın son dönemde benimsediği tasarım anlayışının izlerini görmek mümkün. Altlara geçildiğindeyse her iki yanda da bulunan çift egzoz çıkışları göze çarpıyor.
M6’nın iç mekanıysa buram buram kalite kokuyor. Ön konsol her zamanki BMW elitliğini yansıtıyor. Ahşap ve üst düzey kalitedeki plastik malzemeler hem zarafeti hem de sportifliği bir arada yaşatıyor. Tam üç farklı renk seçeneğiyle sunulan deri kaplama spor koltuklar sürücü ve yolcuya maksimum sürüş deneyimini yaşatmak üzere tasarlanmış. Bir opsiyon olarak Alcantara veya Merino cinsi derilerin kullanıldığı ön konsol tercih etmek de mümkün.
Firmanın ‘Head-up Display’ sistemiyse son teknolojinin ürünü. Sürücünün yoldan gözünü ayırmadan yol bilgisayarı verilerine ulaşmasını sağlayan bu sistem sayesinden istenen bilgiler ön cama yansıtılıyor. Böylece kaza riskinin en aza indirgenmesi amaçlanıyor.
Milliyet online