Doğuş Pertez
Admin
Tüketiciler Birliği 'EvTurkcell reklamını' şikayet ediyor
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım
Kaya, Turkcell’in başlattığı EvTurkcell kampanyasıyla ilgili olarak,
"Eksik ve yanıltıcı reklam nedeniyle Turkcell’i Reklam Kuruluna şikayet
ediyoruz" dedi.
Nazım Kaya, konuya ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, gerek sabit
iletişim ve gerekse GSM hizmetlerini sunan firmaların, çok çeşitli
tarife paketleri ile tüketicinin karşısına çıktıklarını, ancak tarife
paketlerindeki karmaşıklığın bir yandan tüketicinin algısını zorladığını
ve sağlıklı tercih yapmasını engellediğini, diğer yandan da sabit ücret
uygulamalarının tüketiciyi rahatsız ettiğini belirtti.
Kaya, "Bunun son örneklerinden biri de Turkcell firması tarafından
başlatılan EvTurkcell kampanyasıdır. Kampanya reklamları ile tüketiciye
ulaşan bilgilerle kampanyaya ilişkin olarak
adresindeki sitede yer alan bilgiler karşılaştırıldığında, tüketicinin
yapılan reklamlar ile eksik ve yanlış bilgilendirildiği ortaya
çıkmaktadır" değerlendirmesinde bulundu.
Öncelikle kampanyaya katılacak abone sayısının iki milyon kişi ile
sınırlı olduğu bilgisinin, kampanyaya ait reklamlarda açıklıkla
vurgulanmadığını, reklam ve ilanları izleyen tüketicinin zihninde,
isteyen tüm abonelerin yararlanabileceği bir çözüm olduğu algısı
oluşturulduğunu ifade eden Kaya, öte yandan bu kampanyaya katılacak
abonenin her ay ÖİV. Ve KDV. dahil 9,10 YTL. Sabit ücret ödemesi
gerektiği, kampanyaya katılacak tüketicinin üstleneceği sabit ücret
yükümlülüğünün, kampanyaya ilişkin TV reklamlarında yeterince açık
şekilde belirtilmediğini kaydetti.
Kaya, "Bu nedenle Turkcell firması tarafından başlatılan Evturkcell
kampanyasını Reklam Kuruluna şikayet ediyoruz" dedi.
Nazım Kaya, Tüketiciler Birliğinin; iletişim hizmeti veren firmaların
tarife paketlerinin sıradan tüketici için anlaşılır şekilde
açıklanmasını, tarife paketlerine ilişkin reklamlarda tarife
paketlerinin sağlayacağı avantajların yanında tüketicinin üstleneceği ek
yükümlülüklerin de aynı biçimde ve oranda yer almasını, iletişim hizmeti
veren tüm firmaların, tüketiciyi mağdur ve rahatsız eden sabit ücret
uygulamalarını sonlandırmalarını talep ettiğini vurguladı.
Kaya, Turkcell’in başlattığı EvTurkcell kampanyasıyla ilgili olarak,
"Eksik ve yanıltıcı reklam nedeniyle Turkcell’i Reklam Kuruluna şikayet
ediyoruz" dedi.
Nazım Kaya, konuya ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, gerek sabit
iletişim ve gerekse GSM hizmetlerini sunan firmaların, çok çeşitli
tarife paketleri ile tüketicinin karşısına çıktıklarını, ancak tarife
paketlerindeki karmaşıklığın bir yandan tüketicinin algısını zorladığını
ve sağlıklı tercih yapmasını engellediğini, diğer yandan da sabit ücret
uygulamalarının tüketiciyi rahatsız ettiğini belirtti.
Kaya, "Bunun son örneklerinden biri de Turkcell firması tarafından
başlatılan EvTurkcell kampanyasıdır. Kampanya reklamları ile tüketiciye
ulaşan bilgilerle kampanyaya ilişkin olarak
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
adresindeki sitede yer alan bilgiler karşılaştırıldığında, tüketicinin
yapılan reklamlar ile eksik ve yanlış bilgilendirildiği ortaya
çıkmaktadır" değerlendirmesinde bulundu.
Öncelikle kampanyaya katılacak abone sayısının iki milyon kişi ile
sınırlı olduğu bilgisinin, kampanyaya ait reklamlarda açıklıkla
vurgulanmadığını, reklam ve ilanları izleyen tüketicinin zihninde,
isteyen tüm abonelerin yararlanabileceği bir çözüm olduğu algısı
oluşturulduğunu ifade eden Kaya, öte yandan bu kampanyaya katılacak
abonenin her ay ÖİV. Ve KDV. dahil 9,10 YTL. Sabit ücret ödemesi
gerektiği, kampanyaya katılacak tüketicinin üstleneceği sabit ücret
yükümlülüğünün, kampanyaya ilişkin TV reklamlarında yeterince açık
şekilde belirtilmediğini kaydetti.
Kaya, "Bu nedenle Turkcell firması tarafından başlatılan Evturkcell
kampanyasını Reklam Kuruluna şikayet ediyoruz" dedi.
Nazım Kaya, Tüketiciler Birliğinin; iletişim hizmeti veren firmaların
tarife paketlerinin sıradan tüketici için anlaşılır şekilde
açıklanmasını, tarife paketlerine ilişkin reklamlarda tarife
paketlerinin sağlayacağı avantajların yanında tüketicinin üstleneceği ek
yükümlülüklerin de aynı biçimde ve oranda yer almasını, iletişim hizmeti
veren tüm firmaların, tüketiciyi mağdur ve rahatsız eden sabit ücret
uygulamalarını sonlandırmalarını talep ettiğini vurguladı.