Soft Modifiye İşleminde Yapılanlar


Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Quattro

Quattro

Üye
Soft Modifiye
Hava Filitresi Değişimi:

Hava filitre sistemleri araçların akciğerleri gibidir. Yeni nesil araçlarda özellikle maximum soğuk hava emebilecek şekilde dizayn edilmişlerdir. Bunun sebebi ise soğuk havanın daha yogun olmasıdır. Daha çok hava demek daha fazla oksıjen demektir.

Araçların orjinal hava filitreleri soğuk hava yanında her tür kullanıcı düşünülerek sessizlik prensibine göre dizayn edilir. Bazı dizaynlarda havanın motora iletilmesi sırasında sürtünmeler ve filitrelerin yapısından dolayı kayıplar yaşanır. Bu kayıpları ortadan kaldırabilecek hava filitreleri dizayn edilmiştir. Performans tipi hava filitreleri (kutu içi kutu dişi) öncelikle standart filitrelerdeki hava sürtünmlerini minimuma indirır. Kaput yapısı müsait olan bazı araçlarda soğuk hava emebilecek şekilde yerleştirilen açık tip filitreler ile azda olsa performans alınır. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli konu soğuk hava emişidir. Sıcak hava emen açık filitre net olarak güç kaybı demektir.

Chip Tuning:

Chip tuning işlemi temel olarak aracın orjinal ECU haritaları üzerindeki avans ve benzin değerlerinin değiştirilmesidir.

Otomobil üreticilerinin belli kısıtlamalar(modifiyenin esaslarında anlattığımız) sebebi ile ECU programlarını maximum performansa göre yapmazlar. Soft modifiyede chip tuning işleminde yapılan araç üreticilerinin vazgeçmek zorunda kaldıkları performansın ortaya çıkarılmasıdır. Eğer dereceli eksantrik, silindir kapağı işlenmesi ve headers gibi ilave parçalar ile ekstra hava girişi sağlanmış ise ekstra benzin takviyesi ve avans düznlemesi yapılır.

Eksoz Sistemi Modifiyesi:

Araçların orjinal eksoz sistemleri maximum konfor esasına göre tasarlnmıştır. Performans tipi eksoz sistemleri ise maximum performans esasına göre tasarlanırlar. Bu tasrının temelinde aracın eksoz gazlarını en rahat ve verimli şekilde defi esası vardır. Çok bağıran eksoz çok performans vermez. Eğer öyle olsa idi eksoz sistemi yerine motor çıkışından geriye düz borular kullanılırdı . Eksoz sisteminin en önemli parçalarından biri ise Headers olarak adlandırılan performans eksoz manifoltodur.

Motorlarda ateşleme sonrasında eksoz gazlarının tamamı hiç bir zaman silindirden dışarı atılamaz. Piston tekrar emişe geçtiğinde içeride bir miktar eksoz gazı kalır.

Headers geometrik yapısının yardımı ile içerisinde olusturduğu vakum yardımı ile silindirlerin içerisinden maximum eksoz gazı tahliyesi sağlar. Tahliye edilen her ekstra eksoz gazı içeri alınbilecek ekstra temiz hava demektir.

Dereceli Eksantrik:

Dereceli eksantrikler aracın motoruna dah fazla hava gitmesi ve maximum eksoz gazı defi sağlamak amacı ile üretilmişlerdir. Bunu subapları daha uzun süre açık tutarak ve (yarış tipleri daha çok) subabın açılma meafesini arttırarak yapar. Dereceli eksatrik uygulaması ile motora giren hava ciddi oranda artar. Bu sebepten yakıt ve avans değerleri chip tuning işlemi ile yeniden programlanmalıdır.

Silindir Kapağı İşlenmesi:

Silindir kapağı işlenmesi işçilik ve zaman gerektirdiği, maliyeti arttırdığı için fabrikasyon araçların hemen hemen hiç birinde yapılmaz.

Dereceli eksantrik ile birlikte yapılması tavsiye edilen işlemdir. Bu işlemde silindir kapağında orjinalde kumlu halde bulunan emme ve eksoz portları (subaplar ile manifoltlar arasında silindir kapağı içerisindeki yollar) parlatılarak hava sürtünmesinin minimuma indirilmesidir. Bu sayede emilen hava ve def edilen eksoz gaz miktarlarında artış sağlanır. Silindir kapağı ve subaplar sökülerek yapılan bu işlem sonrasında kompresyon oranını arttırmak için hesabı yapılarak silindir kapağı taşlamasıda yapılır. Bu işlemden sonra yakıt-hava karışımı ve avans değerleri chip tuning ile yeniden programlanmalıdır.

Nitrox Sistemi:

Bu sistem emme manifoltunun girişine verilen yüksek basınçlı Azotoksit (Narkoz) gazı ile emilen havanın soğutulmasına dayanır. Soğuyan hava küçülerek manifolttan geçmekte ve motor içerisinde tekrar ısınınca yüksek kompresyon sağlamaktadır. Bunun sonucu kısa süreli yüksek performans alma imkanı doğar.

Buraya kadar yapılan modifiyelerde genellikle motorun alt kısmı dediğimiz piston, yatak ve krank müdahale görmez. Hard tuning işlemlerinde ise genellikle alt kat modifiyeside gerekir.
 

ibrahimcay1

Üye
saolas1n Quattro san1r1m en cok seyi sende kapt1m kardesimm... ;;) ;;) ;;) ;;)
 

doukan1989

Üye
bu hava filtresi icin en uygun yerleri gosteren bi site biliomusun quattro. Bende k&n acik filtre var honda da hic ses cikmiyor ekstradan neredeyse. Bi de performans farketmedi. Buuk ihtimal filtreye sicak hava giriyor.
 

keano

Üye
Originally posted by doukan1989@Jun 13 2005, 12:17 PM
bu hava filtresi icin en uygun yerleri gosteren bi site biliomusun quattro. Bende k&n acik filtre var honda da hic ses cikmiyor ekstradan neredeyse. Bi de performans farketmedi. Buuk ihtimal filtreye sicak hava giriyor.
[post=83374]Quoted post[/post]​
evet...yaa bazi firmalar bazi arabalarla degisik filtreleri deniyorlar..ama en iyi filtre ureticileri Apexi ve HKS ama Apexi en iyisi, bide honda'lar icin Iceman diye bi filtre yapilmisti Iceman firmanin adi yani, o iyi. ama sadece usa'da galiba. ama bulunur yinede. evet sicak hava giriyo olabilir..ondan celik veya aluminyum bi eklenti lazim filternin yanina (demircide falan bulursun yaaa, parlak olmasida onemli, yada spraylenebilir bide) motordan gelen isiyi kesicen... ama en radikal cozum.. aku'yu bagaja tasiyip o bosluga filtre ve on farin oraya da bi delik...hatta on fari cikar..tamam iste ohhhh pufur pufur...
 
yılmass_

yılmass_

Üye
walla bu güzel döküman için tşk ederiz maxicep adına quattro
 

doukan1989

Üye
Originally posted by keano+Jun 19 2005, 12:25 AM--><div class='quotetop'>QUOTE(keano &#064; Jun 19 2005, 12:25 AM)</div><div class='quotemain'><!--QuoteBegin-doukan1989@Jun 13 2005, 12:17 PM
bu hava filtresi icin en uygun yerleri gosteren bi site biliomusun quattro. Bende k&n acik filtre var honda da hic ses cikmiyor ekstradan neredeyse. Bi de performans farketmedi. Buuk ihtimal filtreye sicak hava giriyor.
[post=83374]Quoted post[/post]​
evet...yaa bazi firmalar bazi arabalarla degisik filtreleri deniyorlar..ama en iyi filtre ureticileri Apexi ve HKS ama Apexi en iyisi, bide honda&#39;lar icin Iceman diye bi filtre yapilmisti Iceman firmanin adi yani, o iyi. ama sadece usa&#39;da galiba. ama bulunur yinede. evet sicak hava giriyo olabilir..ondan celik veya aluminyum bi eklenti lazim filternin yanina (demircide falan bulursun yaaa, parlak olmasida onemli, yada spraylenebilir bide) motordan gelen isiyi kesicen... ama en radikal cozum.. aku&#39;yu bagaja tasiyip o bosluga filtre ve on farin oraya da bi delik...hatta on fari cikar..tamam iste ohhhh pufur pufur...
[post=89566]Quoted post[/post]​
[/b][/quote]
ozaman ses deisirmi sence veya ses olmasa performans. Ama ben ses de istiyom :(
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


MaxiCep.com internet sitesi 5651 Sayılı Kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında Yer Sağlayıcı olarak faaliyet göstermektedir. İçerikler, ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır.

MaxiCep.com; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir.

MaxiCep.com’in yer sağladığı içeriğin 5651 Sayılı Kanun’un 8 ila 9. maddelerine aykırı şekilde; kişilik haklarınızı ihlal ettiğini ya da hukuka aykırı olduğunu düşünüyorsanız Buradan yada [email protected] mail adresine e-mail göndererek iletişime geçerek bildirebilirsiniz.

Bildirimleriniz dikkatle ve özenle incelenmekte olup kişilik haklarınızın ihlali ya da hukuka aykırılığın tespiti halinde mevzuat kapsamında en kısa sürede işlem yaparak bilgi vereceğiz.
Üst Alt