Modifiye Nedir?


Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Quattro

Quattro

Üye
Gücü artirmak, yol tutuşu ve frenaji güçlendirmek, kabin ve karoserde degisiklik yapmak, bir baska deyisle otomobili ayricalikli kilmak..
Tuning yada diger adiyla Modifiye denince akla ilk gelen motorda güç artirimi oluyor. Neredeyse motorun üretimiyle birlikte gelismeye baslayan modifiye islemi, günümüzde bir sektör haline geldi. Tabii boyutlari da çok genisledi. Artik standardin disinda otomobilin gücünü, yol tutus özelliklerin! ve görünümünü degistirmek amaciyla yapylan islemler modifiye olarak adlandiriliyor. Teknolojinin gelismesi, ürünlerin farkli zevklere göre tasarlanmasini sagladi. Bu degisimde motorsporlarinin da katkisi çok büyük. Öyle ki, kabin içindeki "süslemelerden" alüminyum görünümlü depo kapaklarina kadar tüm aksesuarlarin temelinde motorsporlari yatiyor. Dis görünümde jant-lastik, karoser kiti, farlar, far kaslari, son susturucular, aynalar ve hava kanallari otomobili farkli kilan ayrintilar. Bu aksesuarlardan bir bölümü, otomobilin sadece görünümüne degil, yol tutusuna da katki sagliyor. Kabindeyse direksiyon simidi, vites topuzu, konsol kaplamalari koltuklar ve renkli gösterge zeminleri yapilan degisiklikler arasinda yer aliyor.

Modifikasyonun temel amaci, gücü artirmak. Standarttan daha genis piston kullanmak ya da egzantrik milinin derecesini degistirmek, motora güç kazandirmanin en etkin yollari. Bunlari destekleyen diger islemler, elektronik beyin programinin gelistirilmesi ve hava emmeyle egzoz sisteminin modifikasyonu. Turbo takviyeli motorlarda bu islemlere ek olarak turbo valfinin basinç limitini artirmak, intercooler'i büyütmek ve pop-off supapi monte ederek güç artirilabiliyor.

Otomobilde teknik olarak vaDilan modifikasyon sadece gücü artirmayi degil, yol tutusu güçlendirmeyi ve frenaj kabiliyetini artirmayi da kapsiyor. Bu degisimler neredeyse bir zincir gibi birbirini takip ediyor, çünkü gücü artirilan otomobili yolda tutmak için birtakim teknik degisiklikler yapmak ve güvenli durabilmesini saglamak için fren sistemini güçlendirmek gerekiyor. Biri eksik oldugunda, kötü sonuçlanabilecek kazalarin yasanmasy her an mümkün. Bu nedenle modifiye islemini profesyonel kisilere birakmak en dogrusu. Dünyanyn en büyük modifiye firmalarinin Türkiye temsilcilikleri bu amaçla hizmet veriyor. Bu arada kullanilan parçalarin mutlaka belgeli ve trafikte kullanima uygun olduguna dikkat etmek gerekiyor.

Dikkate alinmasi gereken bir baska nokta da bu isin hobi olarak degerlendirilmesi. Son yillarda özellikle performans tutkunu gençler arasinda yaygynlasan modifiye, farkli amaçlarla yapildiginda, insanlarin hayatini tehlikeye atacak sonuçlar dogurabilir.
 

RockFord Fosgate

Üye
boswer bunları quattro kardes modıfıye bır yasam bcımıdır:))))parası olan az olsun cok olsun modıfıye yaptırsın lutfen!!!!!!
 
Quattro

Quattro

Üye
Originally posted by RockFord Fosgate@Jun 3 2005, 05:54 PM
boswer bunları quattro kardes modıfıye bır yasam bcımıdır:))))parası olan az olsun cok olsun modıfıye yaptırsın lutfen!!!!!!
[post=72165]Quoted post[/post]​
ben de biliyorum ama maksat bilmiyen arakadaşlar yararlansın....Yani modifiye nedir diye sorulunca zınk diye kalmasınlar.. :huhu:
 

RockFord Fosgate

Üye
bız onların arkasındayız merak etmesınler!!!bıze sorsunlar once cewaplayalım:)
 
Quattro

Quattro

Üye
Walla seni motorlu taşıtlara mod yapmak lazım sölim bizim ozanada seni mod yapsın. ;;)
 

RockFord Fosgate

Üye
walla bende cok ıstıyorum bı soruwerya lutfen:))pmden mesaj at bı ara:)
 
yılmass_

yılmass_

Üye
modifiye güzeldir arkadaşlar arabam olsun bende yapcammmm
 
Quattro

Quattro

Üye
Originally posted by yılmass_@Jun 4 2005, 05:03 PM
modifiye güzeldir arkadaşlar arabam olsun bende yapcammmm
[post=73089]Quoted post[/post]​
Güzel değil yaşam biçimi ;;)
 

the_patriot

Üye
ben arababamdaki modifiyede gücu artırmaktan çok görünüşe önem verdim bbs jant,susturucu(,Hava Filtresi+Superchips+Son Susturucu ),sunroof , araba şu an yaklaşık 155 beygir bana yetiyor zaten

arkadaşlar bende mondeo 2.0 tdci var wet mi yoksa dry nos mu tavsiye edersiniz
 
Quattro

Quattro

Üye
Çok farketmez aslında sonuç sen profesyonel olarak bu işle ilgilenmiyosun.(anladığım kadarıyla) Yani aslında wet-dry ikisininde kendine göre avantaj veya dezavantajları var.Ben senin yerinde olsam dry(kuru) sistemi tercih ederim.
 

the_patriot

Üye
profosyenel sayılmam ama profosyonel olma yolunda denilse iyi olur, modifiyeye para harcamaktan çekinmem zaten 1 senelik arabaya 5-6 milyar harcadım sadece modifiyeye draglarla ciddi şekilde ilgileniyorum autodrom a da üyeyim zaten,türkiyedeki en mükemmel pist, tavsiye ederim, galiba eldeki mondeo yu elden çıkarıp impreza alacam gibi gözüküyor ama arabaya da kıyamıyorum

bende dry nos düşünüyorum bakalım zaman gösterecek

sizin katıldığınız draglar var mı ? , belli mi olur belki beraber yapma imkanımız olur
 
Quattro

Quattro

Üye
:'( :'( Ah kardeş ah damarıma bastın. :'( :'(
Araba olsa katılcazda araba yok.Peder sattı geçen sene halen alacaz.Ama artık kafaya koydum artık bu yaz bişey aldırcam. :angry:
 

ibrahimcay1

Üye
saolas1n Quattro...
 

RockFord Fosgate

Üye
patrıot kardes dry nos cok daha kullanıslı bızım gıbı cadde kullanıcıları ıcın wet nos daha profesyonel kullanımlar ıcındır bu arada arabanın fotoraflarını cekıp benım actıgım konuya resınler burayaya koyarmısın herkes gorsun soyle guzel bı mondeo !!!:)
 

ibrahimcay1

Üye
gorelim tabi yaw...
 

RockFord Fosgate

Üye
patrıot kardes koydu fakat ozel bı nedenden sıldı bende goremedım olsun saglık olsun:)
 

the_patriot

Üye
Originally posted by RockFord Fosgate@Jun 6 2005, 04:25 PM
patrıot kardes koydu fakat ozel bı nedenden sıldı bende goremedım olsun saglık olsun:)
[post=75106]Quoted post[/post]​
kardeş msn ye ekle beni sana gösteriyim
 

RockFord Fosgate

Üye
saol ama msn ın yokkı benım:(((bana pm den at mesaj daha ıyı olur!!!:)
 

ibrahimcay1

Üye
olum ben msn alay1m sana yaw...
 

RockFord Fosgate

Üye
ben ınternet faturasııdnann almıyom cok gelıyoooo!!!sonra
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


MaxiCep.com internet sitesi 5651 Sayılı Kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında Yer Sağlayıcı olarak faaliyet göstermektedir. İçerikler, ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır.

MaxiCep.com; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir.

MaxiCep.com’in yer sağladığı içeriğin 5651 Sayılı Kanun’un 8 ila 9. maddelerine aykırı şekilde; kişilik haklarınızı ihlal ettiğini ya da hukuka aykırı olduğunu düşünüyorsanız Buradan yada [email protected] mail adresine e-mail göndererek iletişime geçerek bildirebilirsiniz.

Bildirimleriniz dikkatle ve özenle incelenmekte olup kişilik haklarınızın ihlali ya da hukuka aykırılığın tespiti halinde mevzuat kapsamında en kısa sürede işlem yaparak bilgi vereceğiz.
Üst Alt