Mitsubishi Evo Modfiye Sorunu

  • 6 Ekim 2012
  • 2786 Okunma
  • 19 Cevap

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. Merhaba arkadaşlar benim sorunum bambaşka ve bazılarına da saçma gelebilir fakat gene de sormak istediğim.
    Arkadaşlar öncelikle herkes Mitsubishi Evo'yu biliyordur en azından arabalarla ilgilenenler biliyordur işte ben böyle bir araba almayı düşünüyom ve bu arada bir takım değişiklikler yapmak istiyom lütfen aşağıda ki sorulara cevap veriniz ve cevaplar 1- 2- 3- yazıp cevaplarınızı yazarsanız çok mutlu olurum.

    1-) Bir arabaya turbo ve nos eklenir mi? Eklenirse ne gibi bir değişiklikler ortaya çıkar ve ilerde sorun çıkartır mı?

    2-) Bir araba modifiye etmek en fazla ne kadar para ister?

    ( * Ön Tampon - * Arka Tampon - * Spoiler -
    * Jantlar ve tekerlekler -
    * eksoz tipi - * dövme - * yan etekler -
    * araç yazıları - * yarış koltukları - * iç dizayn - * kaput -
    * arka bagaja büyük ses sistemi - * motora turbo - * Nos -
    * Araç güvenlik sistemi - * Araç rengi - * fren sistemi güçlendirmek -
    * motor modifiyesi yapmak -)

    Bunlar dediklerim şeyler bunları yapmak en fazla ne kadar para ister?

    3-) Diyelim ki bir arabam var bu arada önden çekişli bunu arkadan çekişli yapmak istoyorum böyle bir şey var mı yapılabilir mi? Ayrıca önden çekiş mi daha iyi arkadan çekiş mi? lütfen 3 soruma cevap verirseniz çok sevinirim.
     


    Yazan: melihdrift
  2. 1-otomobilde yapacagin her turlu modifikasyon araci amacinin disinda kullanacagin icin sorun cikaracaktir.
    2- bu saydiklarin kaliteli malzemelerle uygulamaya kalkarsan 50.000$ i gozden cikartman gerekir ki bunlarin uygulayacagin bir otomobilde suspansiyon ve fren sistemi tamamen degistirmen gerekicek yani daha yukarilara da cikabilir.
    3-Eger elindeki aracin orjinal olarak 4 ceker sistemi varsa orjinal parcalarla uygulama yapilabilir eger yoksa uydurma yapabilmek icin aracin sasesinde cok buyuk degisiklikler yapman gerekir ki aracin sase mukavemetini bozarsan yolda ikiye katlanabilir.
     
  3. Bir de dördûncü secenek olarak benden tavsiye olsun
    4-blowoff hava filtresi,performans eksoz,chip tuning yapmak da sana %40-45e yakin arti performans kazandiracaktir. Ayriyetten motora mekanik modifiyeye gireyim dersen emme eksoz manifold kanallarini taslayip dereceli eksantrik kullanabilirsin,daha da derine ineyim dersen titanyum piston kollari, buyutulmus piston silindirleri ve strok ayarlari,sibop ve sibop bagalariyla da oynayabilir silindir kapagini taslayip sikistirma oranini arttirabilirsin.
     
  4. hmm peki bir şey daha sorcam kardeşim arabaya hem turbo hemde nos takılır mı bir de bu turbo nasıl bişi yani motora mı takılıyor yoksa o da nos gibi kullandıkça azalıyor mu bir de arabaya nos ile flame kit taktırmak hızlı ve öfkeli de ki arabalar gibi yolda giderken ateş çıkartır mı ??

    - - - Eklendi - - -

    bir de alcağım araba ilerde tabi mitsubishi evo 9 almayı düşünüyom bu da 4WD (Sürekli) çekişli + olarak da bir şey daha evo'nun beygir gücü max.300 hp ben bunu 500 hp ye çıkarabilir miyim turbo ile yada şöyle diyeyim nos ve turbo arabaya + olarak kap hp güc veriyor şimdiden teşekkür ederim

     
  5. oncelikle nos olayindan uzak dur cunku o bir modifiye degildir. Sadece belirli bir sure kullanabilecegin bir dopingtir.
    Turbo olayina gelirsek bir diger adi da türbin olan bu unite cift salyangozlu bir yapiya sahiptir. Eksoz manifolduna takilir. Eksoz cikişinin urettigi hava basiyla calişarak intercoolerda sogutulan havayi basincli olarak yanma hucresine gondererek daha fazla ve rahat hava alan bir sistem oluşturur. Bu da daha kaliteli yanma ile duşuk devirlerde daha fazla tork uretmeyi saglar. Turbolar ceşitlerine ve kuygulandigi motora gore degişen guc etkisine sahiptir.
     
  6. turbo,chip tuning,intelcooler,dereceli eksantrik gibi unitelerle 500beygire ulaşabilirsin.
     
  7. NOS iyidir ama kullanmana gerek yok araç zaten 4 çeker olduğundan çekişi iyi.Eğer hava olsun dersen al yangın tüpünü mavi kapla üstüne nos yazısı yapıştır dayım 106 gti ına öyle yapmıştı abi sende 50 bin bayağı abarttın ya dış modifiye 10 bin dolar desen motor falan 20 bin toplarsın sen formula 1 e çevirdin arabayı kısa şanzıman falanmı takıcan hızlı ve öfkelideki gibi vitesi tık diye değiştirmeyi mi planlıyosun eğer 50 binlik bi mod yaparsan kaza olursa Allah göstermesin parçalarını toplayamazlar. sen bence sadece dışla ilgilen motor içinde sadece sese odak ver güzel bi egsoz al ara gaz vere vere devir kesici yapa yapa gez toz hayat sana güzel arkayada at 1 20binlik cadence gez :D

    - - - Eklendi - - -

    diğerlerine gerek kalmadan chip tuning hallediyor olayı hem chip sayesinde araç daha az yakıyor daha çok kaçıyor aracına spor yay koy güzel orjinal bir spoyler koy spoyler önemli onu orjinal koy.Jantlarda markalı olsun dandik alma bunlar hep aero dinamik arabayı yola bastırır yoldan çıkmazsın.
     
  8. chip tek başina %30 performans arttirir max.%40 ki ecu'ya zarar verecegi icin kimse oralara cikmaya cesaret edemez. Evet dedigim gibi tam profesyonel bir evo modifiyesi 50bin tutar. Ses sistemine girersek işin icinden hic cikamayiz. Ben sadece performans modifiyesinden bahsettim. Tabi 300ps bir araci 500pslere cikartirsan fren ve fren destek sistemlerini yaylari amortisorleri degiştirmen gerekir. Salincaklari ve traversi guclendirmen de gerekicek. Bu aletin hizlanmasi gibi durmasi da gerekiyor. :D
     
  9. Ehliyetin var mı:hmmm
     
  10. ahaahah kardeşim yazıdığına çok güldüm valla ben daha lise 2 öğrencisiyim ne ehliyeti Allah aşkına
    bir de araba ya sadece turbo taksam artı ne kadar beygir gücü verir ?
    diyelim ki arabaya 10 OZ'luk nos ekledim 2 tane bu ne kadar + hız sağlar
    yada 2 tane 10 OZ'luk nos alcağıma 1 tane 10 Lbs'lik nos mu alsam daha çok hız sağlar ??
    bir de bir şey daha turbo mu yoksa chip tuning mi ? neden ?
     
  11. Yukarıda detaylı açıklamalar yapılmış zaten. Nos işi Türkiye'de her ne kadar kullanılıyorsa da, satışının yasak olduğunu duymuştum çok eskiden. Düşünmediğim için de araştırmadım yeniden ki zaten bir süre sonra nosun gereksiz olduğunu anlayacaksın, yapacağın performans modifikasyonu tatmin edecektir seni.
    Turbo arabaya +20hp civarı güç verir diye tahmin ediyorum. Tabi bu değer ortalama. Turbonun büyüklüğüne göre değişir.
    Turbo, mekanik bir parçadır, chip tuning ise aracın beynine yeniden yazılım atmaktır.
    Madem o kadar para harcamayı hedefliyorsun, önce bir turbo takıp, sonradan chiptuning atarsan üzerine daha fazla performans alırsın.
    Tabi yukarı da denilen gibi, bunları tek başına yaparsan olmaz, aracın fren sistemi durdurmaz arabanı. Fren sistemini de komple yenilemen lazım.
    500 bg'e ulaştırılır evo9 potansiyel malum zaten. :)
    Maddiyat olaraksa, 400liraya da bir takım jant alabilirsin 2500 lirayada. :)
     
  12. hmm peki kardeşim bişi srocam sana turbo'nun büyüklüğü dedin benim bildiğim turbo'lar hep aynı büyüklüktedir nasıl oluyor acaba ? bir de araba ya hep turbo hemde chip tuning taktırmak ne kadar para ister aynı zamanda frenler de tabi bir de frenlerin büyük mü küçük mü olması lazım ?
     
  13. Genel anlamda, turbonun boyutu ne kadar büyük olursa, o kadar performans artışı sağlıyor. Tabiki abartı boyutlara da ulaşmıyorlar.
    chiptuning ortalama 500dolar gibi bir fiyatı var. Turboya ve araca göre değişir mi bilmiyorum fakat, 1500 tl civarı da turbo olur diye düşünüyorum.
    Ayrıca benim bildiğim evo9 larda Intercoolerlı Turbocharger yokmuydu yav?

    Fren olaraksa, komple yeni bir sistemden bahsediyorum, ufak tefek değişikliklerle güvenliği sağlayabileceğini düşünmüyorum.
     
  14. İstersen bugatti al ehliyetin olmadıktan sonra,kullanamadıktan sonra napıcan,turşu mu kurucan kışlık:gul:
     
  15. hmm ozmn modifiye için en az bi 10.000 oda en az yani , belki de 20.000 benim bildiğin evo'larda mivec turbo var oda neyse artık nese ya ilerde evo 9 alırsam en az bi 20-30.000 tl'lik modifiye masrafı çıkacak
     
  16. aslinda mercedesin kullandigi turbo+kompressor sistemi de oldukca başarili ama sen evo9 duşunuyorsan chip yeterli olacaktir. Chip 500-1000$ arasi degişiyor. 2500$ performans eksoz,arkaya bir difuzor şart,blowoff hava filtresi de alman gerekyor. Frenleri hava sogutmali seramik disklerle degiştirmek de 3-4bin dolar.
     
  17. şunu $ cinsinden değil de TL cinsinden söylesen daha iyi olurdu ama neyse herşey için çok saol hepinize çok teşekkür ederim arkadaşlar
     
  18. Sen bu arabayla napıcaksın :)
     
  19. kardeşim bu benim hayalimde ki araba ve dünyada ki tek en sevdiğim bu araba Mitsubishi Evo 9 ♥♥♥♥
     
  20. Bugun tl cinsinden soylerim yarin karsina baska bir fiyat cikar. Ama dolar olarak sabittir bu fiyatlar
     
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
Yüklüyor...
18/11/2018 - 17:40