
Quattro
Üye
Mazda Çelik ile Alüminyumu birleştirdi
Yenilikleri ve ilkleri ile adından söz ettiren ve otomotiv sanayindeki ileri teknolojisini ispatlamış olan Mazda, bir ilke daha imza atıyor; Geliştirmiş olduğu “bir noktada birleştirme” teknolojisi sayesinde alüminyum ve çelik artık birleştirilebiliyor.
İlk olarak 2003 yılında, RX-8 motorunun geliştirilmesinde kullanılan sürtünme teknolojisi sayesinde alüminyum levhaları birleştirmeyi başaran Mazda, bu teknolojiyi daha da ileriye götürerek 2005 yılının ikinci yarısında Dünya piyasasına sunulacak olan yeni MX-5’lerin bagaj kapağı ve civatalarının birleştirilmesinde kullanacağı “bir noktada birleştirme” teknolojisine erişti.
Şu ana kadar farklı metallerin kaynak yapılması çok zor bir işti fakat Mazda’nın geliştirmiş olduğu, bir noktada dönme sonucunda sürtünme ısısı yaratarak metallerin birbirine kaynak yapılmasına olanak sağlayan bu teknoloji, hem metalleri birleştirmeyi kolaylaştırıyor, hem de aracın ağırlığını düşürmeye yönelik olarak araç gövdesindeki alüminyum kullanım oranını artırıyor. Diğer sektörlerde de sıklıkla kullanılacağa benzeyen bu teknoloji için Mazda 20’den fazla patent aldı.
İlk olarak 2003 yılında, RX-8 motorunun geliştirilmesinde kullanılan sürtünme teknolojisi sayesinde alüminyum levhaları birleştirmeyi başaran Mazda, bu teknolojiyi daha da ileriye götürerek 2005 yılının ikinci yarısında Dünya piyasasına sunulacak olan yeni MX-5’lerin bagaj kapağı ve civatalarının birleştirilmesinde kullanacağı “bir noktada birleştirme” teknolojisine erişti.
Şu ana kadar farklı metallerin kaynak yapılması çok zor bir işti fakat Mazda’nın geliştirmiş olduğu, bir noktada dönme sonucunda sürtünme ısısı yaratarak metallerin birbirine kaynak yapılmasına olanak sağlayan bu teknoloji, hem metalleri birleştirmeyi kolaylaştırıyor, hem de aracın ağırlığını düşürmeye yönelik olarak araç gövdesindeki alüminyum kullanım oranını artırıyor. Diğer sektörlerde de sıklıkla kullanılacağa benzeyen bu teknoloji için Mazda 20’den fazla patent aldı.