Kaygısızlık, Nasıl Başarıya Dönüşür

  • 4 Ekim 2013
  • 199 Okunma
  • 0 Cevap

  1. Sınav kaygısını başarıyı sağlayacak, başarısızlığı önleyecek seviyede tutabilmek için şu önerileri göz önünde bulundurmak gerekir:


    * Gençlik çağı beklenti ve ümitlerle doludur. Hayat süreci içinde bu çağdaki beklentilerinize, umutlarınıza erişeceksiniz. Hayat çizginizde zaman zaman iniş çıkışlar olabilir. Bu iniş çıkışlar gelip geçicidir. Hayat sizin için devamlı olarak yükselen bir çizgidir. Hayatınızın iniş dönemine tesadüf eden bir başarısızlık bütün hayatınızı etkilemesin. Başarısızlıklardan sonra muhakkak yeni çıkış ve başarılar gelecektir.

    * Sürekli başarılı olma, yarışma, yenme, üstünlük sağlama çabası içinde bulunmayın.

    * Geçmiş başarısızlıkların küskünlüğünü yaşamak yerine, gelecek başarıların yollarını araştırın. Mazideki hatalardan yararlanıp geleceğe ümitle bakın. Maziye dönük saplantılar gelecekteki başarılara da mani olabilir.

    * Sınavı bir ölüm kalım savaşı olarak görmeyin.

    * Başarısızlığı dünyanın sonu değil, ilerideki başarılar için bir uyarıcı olarak nitelendirin.

    * Başarısız olduğunuzda neler yapacağınızı planlayıp programlayın.

    * Sınava hazırlanırken başarı ve başarısızlıklarınızı, çalışmanızı başkaları ile mukayese etmeyin. Başkalarını kendinizden daha başarılı, yetenekli, şanslı çalışkan görmeyin.

    * Sınavı bir kişilik sorunu olarak yorumlamayın. Başarısız olduğunuzda kişiliğinizin zedeleneceğini düşünmeyin.

    * Başarısız olduğunuzda anne babanızın, yakınlarınızın sevgisini, ilgisini kaybedeceğinizi düşünmeyin.

    * Sınav kazanmayı, anne babanızı, başkalarını memnun edecek, onlardan övgü alacağınızı sağlayacak bir başarı olarak değerlendirmeyin.

    * Sınav esnasında kendinizi üstün, hatalardan arınmış, eksiksiz bir insan olarak görmeyin.

    * Sınav kaygısından kurtulmak için planlı programlı çalışmayı benimseyin.

    * Sınavda başarı kazanabilmek için çok çalışmak değil, düzenli ve verimli çalışmak lazımdır.

    * Günlük, haftalık, aylık çalışma ve dinlenme programları yapmalı, bunları mümkün mertebe uygulamalıdır.

    * Bir iki saatlik çalışma devrelerinden sonra dinlenme molaları verilmeli, bu müddet içinde değişik konular ile ilgilenilmelidir. En verimli çalışmalar öğleden önce 8-12, öğleden sonra 16-18 arasında yapılır.

    * Çalışmak için ruhsal ve bedensel yorgunluk ve gerginliğin olmadığı zamanlar seçilmeli, etrafta dikkati dağıtacak hareket ve ses olmamasına özen gösterilmelidir.

    * Önce çalışmanın gayesi, öğrenilecek olay, deney ve fikirlerin ana hatları belirlenmeli, daha sonra detaylı çalışmaya başlanmalıdır.
     


    Yazan: Doğuş Pertez
Yüklüyor...
17/11/2018 - 14:29