İtalyan Piresi

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sidretül Münteha

Üye
    Konu Sahibi
İtalyan Piresi



Fiat'ın 1950'li yıllarda ürettiği 500 modeli yıllar sonra tekrar aramızda. Yükselmekte olan marka imajına uygun olarak yeniden üretimine başlanan Fiat 500 retro tasarım anlayışını benimsemiş. Fiat Stil Merkezi tarafından tasarlanan yeni 500 oldukça eğlenceli bir yapıya sahip. Ön kısmında ilk göze çarpan 500'ün iri farları oluyor. Radyatör ızgarasını görmeye alışık olduğumuz yer kapalı ve üzerinde kırmızı zeminli Fiat logosu bulunuyor. Logonun iki yanında ise krom bir şerit uzanıyor. Plakanın altında yer alan boşluktan ise motor hava alıyor.

500'ün farlarının altında DRL – Day Running Light – ( Gündüz Sürüş Farı) teknolojili başka bir aydınlatma sistemi daha bulunuyor. Bu farlar motor çalıştırıldığı andan itibaren devreye girerek bazı ülkelerde olan gündüz far yakma zorunluluğunu kendiliğinden yerine getiriyor. Ülkemizde sis farı olarak algılanabilecek olsa da sis farları tamponda yer alan ızgaranın iki yanında yer alıyor.

Gündüz farlarının bir diğer özelliği de arka aydınlatma grubundan bağımsız olarak çalışması. Bu da sis farı olarak algılanmaları için bir diğer sebep.
Otomobilin yan kısmında ilk dikkat çeken ön çamurluktan başlayıp aracın etrafını kuşatan çizgi oluyor. Kapının ve arka çamurluğun altında yer alan plastik kuşak ise bir diğer detay. Kuşağın sonunda ise 500 ibaresi yer alıyor.

Arka tasarımda cam üstünde yer alan küçük rüzgarlık ve şeffaf tasarımlı stop grubu otomobile sportif bir hava katıyor. Krom egzoz ucu da bu konuda büyük destek sağlıyor.
İç kısıma geçtiğimiz de ise kokpitin gövde renginde olduğu dikkatimizi çekiyor.

Torpidonun üzerinde gene 500 logosu bulunuyor. Direksiyonun arkasında yer alan gösterge paneline alışma ise zaman gerektiriyor. Kokpitin biraz üzerinde yer alan orta konsolun altında klima kontrolü için gerekli kumandalar yer alıyor.

2+2 oturma düzenine sahip olan 500'ün arkası 50 kilogram ağırlığında ve 1.65 m'ye kadar boyu olanlara göre oldukça rahat. Fiat 500, Türkiye'de 1.2 litre 69 Hp ve 1.4 litre 100 Hp olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile satılıyor. Bizim teste aldığımız 1.4 litrelik 100 beygirlik versiyon 131 Nm tork üretiyor. 0 – 100 km/s hızlanmasını 10.1 saniye de tamamlayan Fiat 500 182 km/s son hıza sahip. Motorun gücü 500 için yeterli olsa da rakiplerinin arasında oldukça güçlü modeller olduğunu da hatırlatmak lazım.
500 zaman zaman arkadan kayabiliyor.

Fakat bu durum sürücüye zorluk çıkartmaktan çok keyif veriyor. Fiat 500 sert bir süspansiyona sahip olsa da bu konfor açısından sıkıntı yaşatmıyor. 500'ün eleştirilebilecek tek noktası ise hissiz fren pedalı. Çok sert olan fren pedalı yoğun trafikte kullanıcısını yoruyor.

İlk Fiat 500 ile çokça benzer noktası olan yeni 500 küçük sınıfın yeni ve iddialı bir üyesi. Baz donanımında bile sunulan zengin donanım ve geniş opsiyon listesi ile Fiat 500 küçük sınıftaki meydan savaşında çok can yakacak gibi görünüyor.
























Teknik Özellikler:



MotorSıralı 4 silindir
Motor hacmi (cc)1368
Maksimum güç (hp)100/ 6000 d/dk
Maksimum tork (Nm)131 / 4250 d/dk
Maksimum hız (km/s)182


Şanzıman6 ileri manuel
AktarmaÖnden Frenler (ön/arka)
Hava kanallı disk / disk
Yakıt tipi Kurşunsuz BenzinT
üketim (şd/şi/ort) (lt/100 km)-/ - / -
Depo kapasitesi (lt)
35Boş ağırlık (kg)
930Bagaj hacmi (lt)
540Boyutlar (u/g/y)3545/1415/1490






 


Anıl Umut

Emekli Yönetici
Bayanlar için ideal:ehe
 
anl_tr

anl_tr

Emekli Yönetici
çok kötü bir tasarıma sahip miniye benzetmeye çalışmışlar ama efsanelerin kopyaları olmaz...
 

Sidretül Münteha

Üye
    Konu Sahibi
:) :)
 
Odysseus

Odysseus

Üye
100 PS bu kada kçük bir araba için gereksiz ve fazla. Tasarım olarak ta Anıl'a katılıyorum. Efsaneler kopyalanamaz.
 

Sidretül Münteha

Üye
    Konu Sahibi
Alla Allaa Sinirler :)
 
acati

acati

Üye

Maksimum hız (km/s)182

yazılmış ama gösterge 220 gösteriyo ? :kop:
 

Sidretül Münteha

Üye
    Konu Sahibi
Olabılır ;)
 
dexter88

dexter88

Üye
Eger ki bu arac virajlara girerken kendini merkez kacdan koruyorsa sper bi arac degilse fiat siena palio gibiyse; gazı basınca önü kalkıyor saga viraja girerken kafasını sola atıyor sola viraja girerken kafasını saga atıyorsa frene basınca arkası kalkıyorsa yani... Salla salla...
 

Sidretül Münteha

Üye
    Konu Sahibi
Sende Sallamışın :)
 
dexter88

dexter88

Üye
Ben bu tarz aracları yani küçük otomobilleri seviyorum, şehir içinde kullanımları rahat hele bi de yüksek beygir gücüyle tadından yenmezzz ama şehir dışında bi travego yanınızdan geciyorsa bi rüzgara kapılıyormuş gibi oluyor her eve bi tane lazım...
 

Sidretül Münteha

Üye
    Konu Sahibi
Bu Güzeldi :)
 
'Davut

'Davut

Üye
ne tipsiz araba ya bu sene fiat'da iş yok
 

Sidretül Münteha

Üye
    Konu Sahibi
Sende Tipsizsin :)
 

Sidretül Münteha

Üye
    Konu Sahibi
:) :)
 

Sidretül Münteha

Üye
    Konu Sahibi
Şakaa Dedim :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt