Püf Noktası iPhone Kulaklık Modunda Kaldı, Ne Yapmalıyım?

Sponsorlu Bağlantılar

TheNightMare.

TheNightMare.

Moderator
    Konu Sahibi
iPhone Kulaklık Modunda Kaldı, Ne Yapmalıyım?
iPhone Kulaklık Modunda Kaldı, Ne Yapmalıyım?
iPhone, iPad, iPod Touch’da tüm kullanıcılarda olmasa da ortaya çıkan bir sorun da cihazın kulaklık modunda takılı kalması. Hoparlör veya kulaklığın çok hızlı şekilde çıkarılması, kulaklık veya hoparlörün cihaz işlem yaparken çıkarılması, uyumlu olmayan veya düşük kalite, bilinmedik markaların hoparlörünün kullanılması veya 3.5mm kulaklık girişindeki bir sorun iOS cihazın kulaklık modunda kalmasına sebebiyet verebiliyor. Sorun donanım kaynaklıysa tabii ki de cihazı Apple Store veya yetkili bir teknik servise götürmek en doğrusu ancak bunu yapmadan aşağıdakileri denemenizi öneririm:

Kulaklığı birkaç kez takıp çıkarın:
Tam bir Türk yöntemi diyebileceğimiz “Çıkar tak yap, bakalım” deneyebileceğiniz ilk yöntem. iOS ilginç çalışan bir mobil işletim sistemi; kulaklığınızı çıkardığınızı algılamama ihtimali düşük te olsa var. Birkaç kez kulaklık veya hoparlörü tak çıkar yapmayı deneyin. İşe yaramadıysa sonraki adıma geçin.

Başka bir kulaklık takıp çıkarmayı deneyin:
Sorun belki de kulaklığınızda. Tabii ki kutudan çıkan orijinal EarPods’lardan bahsetmiyoruz. Ucuza yurt dışından satın aldığınız bir kulaklık iOS’ta alerji yapmış olabilir. Apple aksesuarları pahalı olduğundan ucuza kapatmak için alternatiflere yönelmek doğru bir karar ancak milyarlık cihaza birkaç liralık markasız kulaklık takmak iOS’un bünyesine ters gelebiliyor. Bu noktada bilindik markaların bütçe dostu kulaklıklarını tercih etmeniz en doğrusu. Başka bir kulaklıkla eşleştirip denemek te fayda etmediyse sonraki adıma geçin.

Cihazınızı yeniden başlatın:
iOS cihazlarda birçok sorun yeniden başlatmayla çözülebiliyor. Apple’ın yardımc sayfalarında da bahsetmesine rağmen çoğu kullanıcının tebessümle karşıladığı cihazı tekrar başlatıp deneme işe yarayabilir. Cihazı yeniden başlatmak ses çıkış ayarlarını da yenileyeceğinden denemeye değer.

Kulaklık girişini temizleyin:
3.5mm kulaklık girişinde biriken bir toz, su kalıntısı vs de soruna sebebiyet verebiliyor. El fenerini alıp kulaklık jakının içerisine dikkatlice bakıp kürdan yardımıyla titiz bir şekilde temizleyin ve bu hareketi birkaç kez üşenmeden yapın. Bu da işe yaramadıysa sonraki adıma geçin.

iOS'u güncelleyin veya geri yükleyin:
iOS cihazınız jailbreak’li ise dikkat etmeden yüklediğiniz bir tweak sistem dosyalarına zarar vermiş olabilir. Cihazı DFU moda alıp kurtarma veya güncellemeyi deneyin. Bu işlem uzun sürecek ancak neticede modifiye edilmiş sistem dosyaları yerini orijinal sistem dosyalarına bırakacak. Diğer deyişle cihaızınız satın aldığınız ilk haline geri dönecek.

Apple Destek ile iletişime geçin:
Tüm bunlar işe yaramadıysa geriye tek bir şey kalıyor; Apple Destek. İster Twitter üzerinden isterseniz de web tarayıcınızdan destek ekibine derdinizi anlattığınızda cihazınızın kulaklık modunda kalmasının donanımsal mı yazılımsal mı olduğu ortaya çıkacak, işin ehli kişilerin önerileriyle sorununuzu çözeceksiniz. Uzaktan yardım da kar etmediyse uygun bir vaktinizde bulunduğunuz şehirdeki Apple yetkili servis sağlayıcılardan birini ziyaret edeceksiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: avsaroglu3806

avsaroglu3806

Üye
iPhone Kulaklık Modunda Kaldı, Ne Yapmalıyım?
iPhone, iPad, iPod Touch’da tüm kullanıcılarda olmasa da ortaya çıkan bir sorun da cihazın kulaklık modunda takılı kalması. Hoparlör veya kulaklığın çok hızlı şekilde çıkarılması, kulaklık veya hoparlörün cihaz işlem yaparken çıkarılması, uyumlu olmayan veya düşük kalite, bilinmedik markaların hoparlörünün kullanılması veya 3.5mm kulaklık girişindeki bir sorun iOS cihazın kulaklık modunda kalmasına sebebiyet verebiliyor. Sorun donanım kaynaklıysa tabii ki de cihazı Apple Store veya yetkili bir teknik servise götürmek en doğrusu ancak bunu yapmadan aşağıdakileri denemenizi öneririm:

Kulaklığı birkaç kez takıp çıkarın:
Tam bir Türk yöntemi diyebileceğimiz “Çıkar tak yap, bakalım” deneyebileceğiniz ilk yöntem. iOS ilginç çalışan bir mobil işletim sistemi; kulaklığınızı çıkardığınızı algılamama ihtimali düşük te olsa var. Birkaç kez kulaklık veya hoparlörü tak çıkar yapmayı deneyin. İşe yaramadıysa sonraki adıma geçin.

Başka bir kulaklık takıp çıkarmayı deneyin:
Sorun belki de kulaklığınızda. Tabii ki kutudan çıkan orijinal EarPods’lardan bahsetmiyoruz. Ucuza yurt dışından satın aldığınız bir kulaklık iOS’ta alerji yapmış olabilir. Apple aksesuarları pahalı olduğundan ucuza kapatmak için alternatiflere yönelmek doğru bir karar ancak milyarlık cihaza birkaç liralık markasız kulaklık takmak iOS’un bünyesine ters gelebiliyor. Bu noktada bilindik markaların bütçe dostu kulaklıklarını tercih etmeniz en doğrusu. Başka bir kulaklıkla eşleştirip denemek te fayda etmediyse sonraki adıma geçin.

Cihazınızı yeniden başlatın:
iOS cihazlarda birçok sorun yeniden başlatmayla çözülebiliyor. Apple’ın yardımc sayfalarında da bahsetmesine rağmen çoğu kullanıcının tebessümle karşıladığı cihazı tekrar başlatıp deneme işe yarayabilir. Cihazı yeniden başlatmak ses çıkış ayarlarını da yenileyeceğinden denemeye değer.

Kulaklık girişini temizleyin:
3.5mm kulaklık girişinde biriken bir toz, su kalıntısı vs de soruna sebebiyet verebiliyor. El fenerini alıp kulaklık jakının içerisine dikkatlice bakıp kürdan yardımıyla titiz bir şekilde temizleyin ve bu hareketi birkaç kez üşenmeden yapın. Bu da işe yaramadıysa sonraki adıma geçin.

iOS'u güncelleyin veya geri yükleyin:
iOS cihazınız jailbreak’li ise dikkat etmeden yüklediğiniz bir tweak sistem dosyalarına zarar vermiş olabilir. Cihazı DFU moda alıp kurtarma veya güncellemeyi deneyin. Bu işlem uzun sürecek ancak neticede modifiye edilmiş sistem dosyaları yerini orijinal sistem dosyalarına bırakacak. Diğer deyişle cihaızınız satın aldığınız ilk haline geri dönecek.

Apple Destek ile iletişime geçin:
Tüm bunlar işe yaramadıysa geriye tek bir şey kalıyor; Apple Destek. İster Twitter üzerinden isterseniz de web tarayıcınızdan destek ekibine derdinizi anlattığınızda cihazınızın kulaklık modunda kalmasının donanımsal mı yazılımsal mı olduğu ortaya çıkacak, işin ehli kişilerin önerileriyle sorununuzu çözeceksiniz. Uzaktan yardım da kar etmediyse uygun bir vaktinizde bulunduğunuz şehirdeki Apple yetkili servis sağlayıcılardan birini ziyaret edeceksiniz.

AirDrop bazan bu sonucun doğmasına sebep olabiliyor. Bir çoğunuzun “-AirDrop’u hiç kullanmıyorum ki” dediğini duyar gibiyim. Ancak, yukarıda belirtilen kulaklık sorunları veya aniden/işlem yaparken çıkartmak AirDrop’un aktif olmasına sebebiyet verebiliyor.
Yukarıda belirtilen işlemlerden sonra Apple yetkili servisi aramadan önce yapılacak son işlem olarak AirDrop’un birkaç kez açıp kapatmak...
Not: Ses açma/kısma düğmelerini kullanarak sorunun devam edip etmediğini anlayabilirsiniz.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 


Üst Alt