Tavsiye iOS 7 Yüklü Bazı iPhone 4S’lerdeki Gri-Soluk Wi-Fi Ayarı Sorunu

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Serhan

Serhan

Üye
    Konu Sahibi
iOS 7 Yüklü Bazı iPhone 4S’lerdeki Gri-Soluk Wi-Fi Ayarı Sorunu
Belki duymuşsunuzdur, iOS 7′ye geçiş yapan bazı iPhone 4s sahipleri, aşağıdaki ekran görüntüsünde olduğu gibi soluk/gri Wi-Fi seçeneği sorunu ile karşılaşabiliyorlar. Yani aktif olmadığı için Wi-Fi seçeneğini açamıyorlar ve dolayısıyla hiç bir kablosuz (Wi-Fi) ağına bağlanamıyorlar, sadece hücresel veri (3G) üzerinden internete çıkabiliyorlar. Bunun sebebi de Wi-Fi antenin aşırı ısındığında kendini otomatik olarak devre dışı bırakması. Her nedense iOS 5′te veya iOS 6′ta bu konuda sorun çıkarmayan iPhone 4s’lerin bazıları, iOS 7′ye geçtikten sonra aşağıdaki sorunu yaşayabiliyorlar.



Çoğu iPhone 4s sahibinin, garantisi bittiği için de cihazı servise götürmek pek işine gelmiyor haklı olarak. Bu konuda sık ben de birşeyler yazayım istedim

1) Wi-Fi Seçeneği Gri/Soluk Olanlara Apple’ın Önerdiği Resmi Yöntem
Apple, destek dokümanında, yukarıdaki Wi-Fi sorunu yaşayan kullanıcılara aşağıdaki yöntemi öneriyor:

1) iOS Aygıtınızı (iPhone, iPad veya iPod touch) kapatıp sonra yeni başlatın.
2) Ayarlar > Uçak Modu’na dokunarak uçak modunun kapalı olduğunu doğrulayın. (Yani cihaz uçak modunda olmamalı)
3) Ayarlar > Genel > Sıfırla > Ağ Ayarlarını Sıfırla’ya dokunarak Ağ Ayarlarını sıfırlayın.



Not: Bu işlem Bluetooth eşleme kayıtları, Wi-Fi parolaları, VPN ve APN ayarları dahil tüm ağ ayarlarını sıfırlar.

5) Aygıtınızın en son yazılımı kullandığından emin olun. (Apple son güncelleme ile de bu sorunu çözmüş olabilir eğer halen eski bir sürümde iseniz.)

2) Buzdolabı Yöntemi (Resmi bir yöntem değildir)
Apple’ın yukarıdaki yöntemini denemiş ama çözüm olmamış kullanıcılar için diğer bir yöntem de sorun yaşayan cihazı soğutma yöntemi. Sorunun Wi-Fi anteninin aşırı ısınmasından kaynaklandığını düşünen bazı iPhone kullanıcıları cihazlarını yaklaşık 10 dakikalılığına buzdolabında veya benzer bir soğuk ortamda tuttuklarında sorunun çözüldüğünü söylüyorlar. (Bu kış günlerinde balkon da iş görür )

Fakat bu yöntemi deneyen bir çok kullanıcı da bir süre sonra cihazın tekrar aynı sorunu yaşadığını belirtiyorlar. Dolayısıyla bu yöntem çok kabul gören bir yöntem değil. Fakat ben yine de paylaşayım istedim geçici bir süre için de Wi-Fi seçeneğine ihtiyaç duyanlar için.

3) Saç Kurutma Makinesi + Buzdolabı Yöntemi (Resmi bir yöntem hiç değildir)
Genelde en çok kabul gören ve daha kalıcı olan ve de son yöntem de cihazı önce ısıtıp sonra soğutma yöntemidir.

LÜTFEN DİKKAT: Bu işlemi çelik sertleştirme işleminde olduğu gibi aşırı ısıtarak veya aşırı soğutarakyapmıyoruz Ayrıca bu yöntem cihazınıza kalıcı zararlar da verebilir eğer özellikle ısıtma işlemini yanlış uygularsanız. Bu yüzden eğer başka çareniz yoksa, yani cihazınızın Wi-Fi sorununu tamir/servis gibi başka hiç bir yöntemle çözemiyorsanız aşağıdaki yöntemi deneyiniz. Bu konuda uyarıldınız, bizden söylemesi

Bu işlemde temel amaç önce iPhone 4s’i izin verilen çalışma sıcaklığının üstüne çıkarmak. iOS tabanlı cihazlarda, aşırı ısınma durumlarında kendi kendini kapatma/uyarı verme mekanizması bulunmaktadır Apple’ın tutma başlıklı destek dökümanında paylaştığı gibi:

iOS aygıtlarını 0º ila 35ºC arası sıcaklıklarda çalıştırın. Düşük ya da yüksek sıcaklıklar pil ömrünü geçici olarak kısaltabilir ya da aygıtın sıcaklığını düzenlemesi için davranışını değiştirmesine yol açabilir. Aygıtı sıcaklığın -20º ila 45ºC arasında olduğu yerlerde saklayın. Aygıtı aracınızda bırakmayın; park edilmiş araçlardaki sıcaklıklar bu aralığı aşabilir. Aygıtı kullanırken veya pili şarj ederken aygıtın ısınması normaldir. Aygıtın dış yüzeyi, aygıtın içindeki sıcaklığı dışarıdaki soğuk havaya aktaran bir soğutma yüzeyi işlevi görür.

Bu yüzden eğer cihazın bulunduğu ortamın sıcaklığı 45ºC‘yi aşmaya başlarsa, o zaman ekranda aşağıdaki gibi bir mesaj çıkar:



İşte soluk/gri Wi-Fi sorununu çözmek için önce cihazımızı bir saç kurutma makinesiyle (en düşük modda) yukarıdaki mesajı alıncaya kadar uzaktan ısıtıyoruz. Uzaktan diyorum çünkü amacımız cihazı pişirmek değil, tam tersine etrafındaki havayı kontrollü bir şekilde ısıtmak. Eğer çok yakından ve kuvvetli bir şekilde ısıtırsanız cihazın içindeki parçalara zarar verebilirsiniz.

Yukarıdaki gibi “iPhone’un kullanılmadan önce soğutulması gerekiyor” mesajını aldıktan sonra da yine buzdolabına ya da hava soğuksa balkona bırakıyoruz bir 10 dakikalığında soğuması için. Bir çok kullanıcının dediğine göre de bu yöntem sonrası daha uzun süreli/kalıcı bir şekilde düzeliyormuş.

Dolayısıyla siz de son çare olarak bu yöntemi deneyebilirsiniz, belki size de çare olur. Fakat ne olur dikkatli olun, sonra bizi sorumlu tutmayın. Ayrıca eğer sizin de benzer durum başınıza geldiyse, tecrübelerinizi yazıya yorum girerek paylaşabilirseniz çok seviniriz.
 


teknolojibaronu

teknolojibaronu

Üye
Kaç saat tir ısınma uyarısı vermedi
 
Serhan

Serhan

Üye
    Konu Sahibi
:hmmm
 
0MG90

0MG90

Üye
Bu konu alıntı. Alıntı haber paylaşmak yasak sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serhan ve Nextman
Nextman

Nextman

Emekli Yönetici
copy paste haber yasak :locked:
 
  • Beğen
Tepkiler: 0MG90, Serhan ve B.A.R.O.N
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt