İnternetten alışveriş yapanlar, bu haklarını unutmamalı!

Sponsorlu Bağlantılar

TheNightMare.

TheNightMare.

Moderator
    Konu Sahibi
İnternetten alışveriş yapanlar, bu haklarını unutmamalı!

Özellikle son dönemlerde insanların alışveriş alışkanlıklarında önemli farklılıkların görüldüğünden ve artık alışverişlerin e-ticaret platformları üzerinden gerçekleştirildiğini söyleyebiliriz. Son dönemde giyim, teknoloji ve kozmetiğe kadar binlerce ürün e-ticaretplatformu üzerinden satın alınırken, tüketiciler bu alışverişlerde çeşitli problemlerle karşılaşırken haklarını unutmaması gerekiyor.

Konuyla ilgili açıklama gerçekleştiren Tüketiciler Birliği Yönetim Kurulu üyesi Ayhan Tekin, ayıplı bir ürünün size teslim edilmesi dahilinde tüketicinin koşulsuz cayma hakkını kullanabileceği ve satış yapılan firmaya ulaşılmadığı taktirde ise kargo şirketinin sorumlu olduğunu belirtti.

Ülkemizde 50 milyondan fazla aktif internet kullanıcısı olduğunu vurgu yapılırken, bunun yüzde 30'luk kısmının internet üzerinden alışveriş yaptığı ve alışveriş yapanların ise yüzde 80'inin mağdur olduğuna dikkat çekiliyor.

Ayıplı ürünler hakkında konuşan Tekin, "Bu ürünlerin, bir yerden bir yere nakil vasıta araçlarıyla aktarılması sağlanıyor. Bunu da kargo firmaları yapıyor. Bu kargo firmalarının da tabi ki bu ürünlerle ilgili ayıplarında sorumluluğu var. 'Tüketici Kanunu'na göre, bir ürünü sağlayan, aktaran, dağıtımını sağlayan bütün firmalar birbirine müteselsil, birbirlerine kefiller ve dolayısıyla kargo firmaları da bu ürünlerle ilgili ayıptan sorumludurlar.

Bu cayma bildiriminin, iadeli taahhütlü olarak firmaya bildirilmesi daha uygun olur. Dolayısıyla burada önemli olan, cayma bildiriminin yapılacağı adresin, firmanın gerçek adresi olup, olmadığıdır. 'Ticaret Kanunu'nda internetten de dahi olsa firmaların adresleri, künyeleri yazılması gerekiyor; ama kötü niyetli firmalar, web sayfalarında bu bilgileri yazmıyor veya olmayan adresi yazıyorlar"
ifadelerini kullandı.

Kargo şirketinin satın alım işlemini yaptığınız şirkete dair bilgileri paylaşmaması halinde Tekin'in açıklamasına göre; "Kargo şirketleri, bu firmayla ticari ilişki içindedir. Para alacak, fatura kesecektir. O nedenle mutlaka adresi vardır. Kargo şirketi, firmanın gerçek adresini vermekten imtina ediyor veya gizliyorsa. O takdirde tüketici, bütün haklarını kargo şirketinden talep etmek için hukuki yollara başvurabilir" dedi.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK

Benzer Konular

  • Kilitli
Cevap
4
Görüntüleme
310
Baydırman
Doğuş Pertez
Cevap
2
Görüntüleme
5K
yeumyang
Cevap
0
Görüntüleme
478
yeumyang


Üst Alt