Ben kasım 2013 te hepsiburada.com'dan WH-920 kulaklık almıştım. Geçen haftalarda kulaklığın sağ tekinden ses gelmemeye ve tuşlar çalışmamaya başladı. Hem başka telefonlarda denedim hemde kendi telefonumda başka kulaklıklar denedim, sorun kesinlikle kulaklıkta. Şimdi ben bunu garantiye vermek istiyorum ama nereye vereceğimi bilemiyorum. İçindeki kağıtlarda 3 yetkili servisin adresi var. 3'ü de İstanbul'da ama ben Sakarya'dayım. Bu durumda ne yapmam gerekiyor? Ayrıca bunu garanti kapsamında yaparlar mı yoksa kullanıcı hatasına mı girer? Son olarakta garanti süresini anlamadım. Kutu üzerinde 12 ay yazıyor ama kutu içinde küçük bir kağıtta 2 yıl yazıyor. Hangisi doğru şimdi? Şimdiden teşekkürler arkadaşlar.
benzer bir sorunu geçen hafta yaşadım. aslında bir kaç kez başıma gelen bir durum kısaca referans olması için kendiminkini aktarayım.
bilindik bir mağazanın internet sitesinden outlet yazıcı aldım (normalde fiyatı 250 ila 350 tl arasında değişen bir ürün) 99tl kargo dahil bana maliyeti oldu. yazıcıyı kurdum herşey ok ama yazdırıyor gibi yapmasına rağmen yazdırmadı. acaba bişileri benmi hata yapıyorum diye netten detaylı araştırdım ve genelin karşılaştığı bir durum olduğunu gördüm. (hp mara) markanın teknik destek birimini aradım. durumu aktardım yardımcı olmasını rica ettim. güzelce tarif ettiklerini yaptım. olmadı garantisini kontrol etti 1 ay kaldığını söyledi bende yeni aldığımı bir yanlışlık olacağını söyledim. bana fatura ve garantiyi tarayıp mail at dedi ve benden haber bekle dedi. dediklerini yaptım ertesi günü aradı garanti süresini güncellediğini ve adresime kargo gönderip yazıcıyı aldıracağını kutuya kablo dahil yazıcı hariç hiç bir şey koymama gerek olmadığını sadece üzerine kırık yoktur diye bir kağıt ve verdiği servis numarasını yapıştırmamı söyledi. dediklerini yaptım ertesi gün kargo geldi aldı bugünde (kargoya teslimden bir gün sonra) telefonuma mesaj geldi servisten cihaz değişim kararı çıkmış yeni bir cihaz gönderecekler.
yapmanız gerekenler bence;
1- cihazınızın markası çok önemli. çünkü özellikle tr de her marka cihazın arkasında durmuyor. tecrübe ettim o markalardan uzak duruyorum o nedenle.
2- asıl olan ürünü aldığınız yerin birebir ilgilenmesi ama bizde maalesef bu konuda çok sorunlu (kimse pek bilmez ama eksenbilgisayar.com vardır daha önce alıp arızalı çıkan ürünleri birebir ilgilendiler hep hatta servisindeki biri ile dost bile olmuştuk zamanında)
3- ürününüz bilindik bir marka ise teknik desteği arayın karşınıza bayan çıkarsa bence telei kapatıp yine deneyin yine bayan çıkarsa yine kapatıp bidaha deneyin yine bayan çıkarsa artık kapatmayın. bay yada bayan mutlaka çok kibar olun ve suçlayıcı konuşmayın yardım istediğinizi belirtin hatta ürünü övün çok memnundunuz fakat işte bozulmasına anlam veremediğinizi uzaktan yardım edip edemeyeceğini sorun olmadı öneri isteyin direk servis olayını vb siz söylemeyin o söylesin.
4- 3. madde çok önemli ilişkiyi nasıl başlatırsanız öyle gider değişmeyecek cihaz bile değişir hatta insanların ilgi alanına giren bir mesleğiniz varsa bir arada belirtin mesela doktor,psikolog, balık restoranı bile olur baktınız yardımcı oldu sakaryaya yolu düştüğünde verin adresi uğrayın dersiniz.
5- hiçbiri işe yaramazsa (kaç paralık kulaklıktı bilmiyorum) yenibir kulaklık alma vaktiniz gelmiş demektir.