Gezmek için, kiliseye gitmekte, mahzur var mıdır?

Sponsorlu Bağlantılar

Baydırman

Baydırman

Moderator
    Konu Sahibi
Gezmek için, kiliseye gitmekte, mahzur var mıdır?
İbni Abidin hazretleri, (Kilisede şeytanlar toplanır) buyuruyor. (Redd-ül-muhtar)

Bir ihtiyaç olmadan, şeytanların toplandığı yere gidilmez. Hele, oradaki âyinlere katılmak ve papazdan dua etmesini istemek, hiç caiz olmaz. Onların âyinlerini beğenmek ise küfür olur.
 


murat3702

murat3702

Üye
Ayasofyayi gezmememiz lazim o halde. Ici Şeytan dolu.

SM-C9000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: DeV/AsA
DeV/AsA

DeV/AsA

Üye
Ayasofya Doğu Roma (Bizans) İmparatorluğu’nun İstanbul’da yapmış olduğu en büyük kilise olup aynı yerde üç kez inşa edilmiştir.

Birinci Kilise, İmparator Konstantinos (337-361) tarafından 360 yılında yapılmıştır.
Bugün patriğin mozaik tasviri, Ayasofya’nın kuzey tymphanon duvarında görülebilmektedir.
Günümüzde ilk kiliseye ait herhangi bir kalıntı bulunmamakla birlikte, müze deposunda bulunan Megale Ekklesia damgalı tuğlaların bu yapıya ait olduğu düşünülmektedir.

İkinci Kilise, İmparator II. Theodosios (408-450) tarafından 415 yılında yeniden inşa ettirilmiştir. Bu yapının, beş nefli, ahşap çatı ile örtülü ve anıtsal bir girişe sahip Bazilikal planda olduğu bilinmektedir.

Günümüz Ayasofya’sı İmparator Justinianos (527-565) tarafından dönemin iki önemli mimarı olan Miletos’lu (Milet) İsidoros ile Tralles’li (Aydın) Anthemios’a yaptırılmıştır.
Tarihçi Prokopios’un aktardığına göre, 23 Şubat 532 yılında başlayan inşa, 5 yıl gibi kısa bir sürede tamamlanmış ve kilise 27 Aralık 537 yılında törenle ibadete açılmıştır.
İmparator Justinianos Ayasofya’nın daha görkemli ve gösterişli olması için, maiyetindeki tüm eyaletlere haber göndererek, en güzel mimari parçaların Ayasofya’da kullanılması için toplatılmasını emretmiştir. Bu yapıda kullanılan sütun ve mermerler; Aspendos, Ephesos, Baalbek, Tarsus gibi Anadolu ve Suriye’deki antik şehir kalıntılarından getirilmiştir. Yapıdaki beyaz mermerler Marmara Adası’ndan, yeşil somakiler Eğriboz Adası’ndan, pembe mermerler Afyon’dan ve sarı mermerler Kuzey Afrika’dan getirilerek Ayasofya’da kullanılmıştır. Yapının iç kısmında yer alan duvar kaplamalarında; tek blok halinde mermerlerin ikiye bölünerek yan yana getirilmesi ile simetrik şekiller ortaya çıkarılmış ve damarlı renkli mermerlerin iç mekânda kullanılmasıyla dekoratif bir zenginlik oluşturulmuştur. Ayrıca, yapıda Efes Artemis Tapınağı’ndan getirilen sütunların neflerde, Mısır’dan getirilen 8 adet porfir sütununun ise yarım kubbeler altında kullanıldığı bilinmektedir. Yapıda 40 tanesi alt galeride, 64 tanesi ise üst galeride olmak üzere toplam 104 adet sütun bulunmaktadır.

Ayasofya’nın mermer kaplı duvarları dışındaki tüm yüzeyler birbirinden güzel mozaiklerle süslenmiştir. Mozaiklerin yapımında altın, gümüş, cam, pişmiş toprak ve renkli taşlardan oluşan malzemeler kullanılmıştır. Yapıdaki bitkisel ve geometrik mozaikler 6. yüzyıla, tasvirli mozaikler ise ikonaklazma (Tasvir Kırıcılık Dönemi 730- 842) sonrasına tarihlenir.

Ayasofya Doğu Roma Döneminde İmparatorluk Kilisesi olması nedeniyle İmparatorların taç giyme merasimlerinin yapıldığı mekândı. Bu sebeple Ayasofya’da ana mekanın (naos) sağında bulunan, renkli taşlardan yuvarlak ve geçmeli desenli yer döşemesi (omphalion), Doğu Roma İmparatorlarının taç giydiği bölümdür.

Ayasofya, Fatih Sultan Mehmed’in (1451-1481) 1453’te İstanbul’u fethetmesiyle camiye çevrilmiştir.


 
  • Beğen
Tepkiler: Baydırman, murat3702 ve PALA.
PALA.

PALA.

Üye
Şeytanlar toplanır demek yerine şeytana uyanlar toplanır denilse daha doğru olabilir.
Araştırmak lazım bir kızgınlık sebebi yüzünden kiliseye gidenlere böyle demişte olabilir.
Asıl merak ettiğim bu İbni Abidin hazretleri bugün camileri gezse cemaati görse ne der ?
Her hal sözü geri alır gibime gelir. Resmen kilise düzenine çevirmeye başladılar en arkada 3 saf cemaat taburede oturuyor.
Tamam engellilere saygım var lakin son yıllarda büyük oranda arttı ve kilise düzenine benzer bir görüntü hakim olmaya başladı.
Eskiden genç yaşlı sakat bir arada ibadet yapardı gücü yetmeyen yere oturup kılardı. Hiç hoş bir görüntü değil...
 
  • Beğen
Tepkiler: Baydırman
Baydırman

Baydırman

Moderator
    Konu Sahibi
Şu an müze ve müzeyi gezmekte sıkıntı yok. Kiliseyse sakıncalı müzeyse değil bu kadar basit zorlamanın manası yok. :D
Şeytanlar toplanır demek yerine şeytana uyanlar toplanır denilse daha doğru olabilir.
Araştırmak lazım bir kızgınlık sebebi yüzünden kiliseye gidenlere böyle demişte olabilir.
Asıl merak ettiğim bu İbni Abidin hazretleri bugün camileri gezse cemaati görse ne der ?
Her hal sözü geri alır gibime gelir. Resmen kilise düzenine çevirmeye başladılar en arkada 3 saf cemaat taburede oturuyor.
Tamam engellilere saygım var lakin son yıllarda büyük oranda arttı ve kilise düzenine benzer bir görüntü hakim olmaya başladı.
Eskiden genç yaşlı sakat bir arada ibadet yapardı gücü yetmeyen yere oturup kılardı. Hiç hoş bir görüntü değil...
Zaten taburede kılmak uygun değil. Resmen teşvik ediyorlar oraya koca koca tabureler yapıp. Bazen benim bile oturasım geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: PALA.
PALA.

PALA.

Üye
Zaten taburede kılmak uygun değil. Resmen teşvik ediyorlar oraya koca koca tabureler yapıp. Bazen benim bile oturasım geliyor.
Yeni nesil hocaların işleri hep bunlar iyice saçmaladılar ve saçmalığı millet benimsedi.
Akılları sıra milleti ibadete teşvik ediyorlar. Tutabildiğim kadar milleti camide tutayım kafasındalar.
Gelen namazını kılsın, gitsin işine gücüne baksın demiyorlarda böyle şeyler çıkartıyorlar. Akşama kadar otur bir yere gitme.
Dedikodu olmasında, adam ağaca çıkıyor, her türlü işi yapıyor, yemek yerken oturarak yiyor ama namaza geldimi taburede.
 
  • Beğen
Tepkiler: DeV/AsA ve Baydırman
Baydırman

Baydırman

Moderator
    Konu Sahibi
Yeni nesil hocaların işleri hep bunlar iyice saçmaladılar ve saçmalığı millet benimsedi.
Akılları sıra milleti ibadete teşvik ediyorlar. Tutabildiğim kadar milleti camide tutayım kafasındalar.
Gelen namazını kılsın, gitsin işine gücüne baksın demiyorlarda böyle şeyler çıkartıyorlar. Akşama kadar otur bir yere gitme.
Dedikodu olmasında, adam ağaca çıkıyor, her türlü işi yapıyor, yemek yerken oturarak yiyor ama namaza geldimi taburede.
Aynen maaş çekmeye gelirken pek bir diriler maşallah :ehe
 
  • Beğen
Tepkiler: PALA.

Benzer Konular

İhtiyar007
Cevap
10
Görüntüleme
756
İhtiyar007
Doğuş Pertez
Cevap
0
Görüntüleme
1K
Doğuş Pertez
Doğuş Pertez
Cevap
0
Görüntüleme
2K
Doğuş Pertez


Üst Alt