Ferrari F50


Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Heaven Fighter

Üye
Ferrari'nin F1 teknolojisiyle yarattığı F50 modeli teknik özellikleriyle dudakları uçuklatıyor. Biraz şans biraz zorunluluk... İşte bir efsane otomobilin doğuş öyküsü... '64 yılında FIA kurmayları Ferrari'nin 250 LM modelini pist yarışları için homologe etmeyi reddetmişti. Bu karar Ferrari'nin tüm pist çalışmalarını Formula 1 üzerinde yoğunlaştırmasına sebep oldu. '60'lı yıllar sona ererken bu geçiş süreci Ferrari'nin pist ve yol otomobilleri arasında bir tercih yapması gerektiği anlamına da geliyordu. Mühendislik işlevleri anlamında bu iki üretim süreci arasında bir köprü kurabilmek için Ferrari hem pistlerde boy gösterebilecek, hem de yol aracı olarak kullanılabilecek bir otomobil üretmeyi tasarladı. F50, işte bu fikrin meyve

siydi... Ferrari'nin bu yoldaki ilk adımı özel üretim serisi olan 288 GTO ismini taşıyordu. Araç, selefi 250 GTO'dan tam 22 yıl sonra satışa sunuldu. Aynı ağabeyi gibi 288 GTO da yarış için homologe edilmişti. Bu kez Grup B yarışlarına hazırlanılmıştı ve tam beş farklı GTO bulunuyordu. Ancak 288 GTO, ağabeylerinin boy gösterdiği bu yarışları hiç göremedi. Çünkü 1987 yılı itibariyle yarışlar sona ermişti.

288 GTO'nun ardından ikinci bir yol aracı üretildi. F40 isimli yeni konsept Ferrari markasının 40. yıldönümünü kutlamak amacıyla aynı dönemde kamuoyuna tanıtıldı. Otomobil, ikiz turbo beslemesi, kevlar destekli çelikten yapılmış uzay kafesi ve birleşik kaporta panelleriyle yarış teknolojisine uyum gösteriyordu. Pist aracı olarak düşünülmesi sebebiyle araçta konfor unsuruna rastlamak güçtü. Radyo-teyp, iç döşemeler ya da otomatik cam gibi standart kabul edilen donanımlar F4O'ta yer almıyordu.

F40 gibisi gelmedi
F40, 1987 senesi itibariyle en hızlı pist aracı olarak otomobil dünyasına damgasını vurdu. 0-100 km/s hızlanması ve son hızıyla üretiminden sonraki on yıl boyunca kırılamayan rekorlara imza attı. Bu parmak ısırtan performans verileri ile F40'ın süper otomobiller sınıfındaki egemenliği mutlaktı.

İlk etapta araçtan sadece 279 adet üretilmesine rağmen gelen talep doğrultusunda 1300'ün üzerinde F40 sahipleriyle buluştu. Aradan geçen on yılın ardından firmanın 50. kuruluş yıldönümü için bir başka süper otomobil fikri ortaya atıldı. F40 gibi tüm çıtaları yükselten bir otomobilin halefi çok daha çarpıcı olmalıydı. Firma gene Formula 1 teknolojisine odaklandı ve F50 için kolları sıvadı.

F50'nin şasisinin temelini ön kısımları birleştiren bir karbon fiber tüp ve lastik bazlı bir yakıt tankı oluşturuyordu. Motor, şanzıman ve ön amortisörlerin birleşim noktalarıysa alüminyum malzemeden imal edildi. Otomobilin arka bölümünde ikincil bir şasi kullanılmasına gerek görülmemişti. Ön şasiye destek vermesi için motor ve şanziman ünitelerinden yararlanıldı. Boylece arka amortisörler direkt olarak ilgili ünitelere bağlantılı olarak yerlestirilmiş oldu.

Lades kemiği formunda süspansiyon sistemi
Otomobilde kullanılan her iki süspansiyon sistemi de lades kemiği formunda tasarlandı. Amortisörlere entegre edilen elektronik sonümleme sistemi yol şartlarına ve otomobilin o anki ivmelenme derecesine gore F5O'nin optimum konfor seviyesinde ilerlemesini sağlıyordu. Ayrıca bu sistem sayesinde otomobilin stabilitesi ve aerodinamiği de korunmuş oluyordu. Bu teknoloji firmanın bundan sonra ürettiği 575M modeli de dahil birçok Ferrari'de kullanıldı. F50'nin frenaj sistemi dört pistonlu aliminyum kaliperlere sahip Brembro disklerle yaratılmıştı. Frenlerde otomobilin safkan bir spor otomobil olmasi için ABS gibi herhangi bir elektronik sistem kullanılmamıştı.

Hem 288 GTO, hem de F40 turbochargerlı VS üniteleri ile hayat buluyordu. F50 ise bu araçlardan farklı olarak 1994 yılında geliştirilen, 412T kodlu Formula 1 aracıında da kullandan motorun bir benzerini taşıyordu. Bu motor, ara açısı daha da düşürülmüş bir V12'ydi. Bu versiyonun hacmi, daha yüksek tork ve hızlanma değerleri elde etmek amacıyla 4,7 litreye çıkartıldı.

Motor bloğu alüminyum silindir başlarına sahipti ve dökme demirden imal edilmişti. Motorun hemen arkasında uzunlamasına yerleştirilmiş bir şanzıman bulunuyordu. Yanma odası beş supapla besleniyordu. Bunlann üçü emme yaparken diğer ikisi tahliye görevini görüyordu. Kapakların daha hızlı açılıp kapanması amacıyla supaplar daha küçük boyutlarda imal edildi. Böylelikle F50 10.000 d/d'lik bir devir verisine sahip oldu.

Uzmanlar beğenmedi
F50'nin tasarımının altında Pininfarina imzası bulunmasına rağmen, dizaynın son hali için rüzgar tüneli testlerinin sonuçları da dikkate alındı. Kaporta özellikle karbon fiber ve kevlardan imal edildi. Çoğu uzmanın birleştiği nokta F50 projesinin bir başansızlık öyküsü olduğu üzerine...

Ancak bu önyargı tamamen F50'nin yarışıanndan uzak kalmasına ve performans verileri anlamında ağabeyi F40'tan geride olmasına dayandırılabilir. Gene de bu özel üretim Ferrari'nin, dinamik sürüş keyfi ve üstün yol tutuşuyla mükemmelliğin diğer adı olduğu da bir gerçek... (arabam.com)
 

RockFord Fosgate

Üye
bu araba hakkaten super hatta benım fıkrım ferrarı enzodan cok daha hos gozukuyo:)) enzoda kanat yok:(( bu super yaaaa bu arabayala nfs 2 de cok oynadık
 

slayer

Üye
tipi böcek kafasını andırıyo bana,, en güzel ferrari 360 spider dır.
 

RockFord Fosgate

Üye
dunyanın en guzel bocek kafası :) nereden buluyonuz boyle lafları ya!
 

ibrahimcay1

Üye
bu arac1n demosu ama dimi yane 1/24 olcek de bu arac...
 
Quattro

Quattro

Üye
Yukardaki resim maketi yanlız dikkatinizi çekerim......... :P
 

RockFord Fosgate

Üye
eewwwet ya ne olacak sadece aklınızda olsun dıye f50 yı bılmıyen mı war bende her rengınden war mesela:)))))))))
 

doukan1989

Üye
Gusel araba ama bizi asar yahu bole arabalar. Kendi adima sahibi olmadigim icin yorum yapmiyorum :P
 

RockFord Fosgate

Üye
ben senı gezdırırım uzulme sen kardesım:)
 
yılmass_

yılmass_

Üye
arabadaki aerodinamik(yada buna benzer bişi) mükemmel arkadaşlar
biraaz uğraşmadan oldum ama kusmra bakmayın

 

Heaven Fighter

Üye
alın buda harbisi
 

Heaven Fighter

Üye
sanki ekzozlar kaput üzerinde... kedi filan kaçar animallah o deliklerden de bi daha çıkamaz... :)
 

ibrahimcay1

Üye
ya offf icim gido yawww...
 

RockFord Fosgate

Üye
gercekten ferrarını yaptıgı ve koleksıyoncuların hayalını susleyen otomobıllerden bırı gercek bır efsane!!
 

ibrahimcay1

Üye
alal1m ROCKFORD....
 
Gokhan43

Gokhan43

Üye
Müthiş yaw...Allah bizlere nasip etsin.Amin.. :)
 

RockFord Fosgate

Üye
su an bır koleksıyoncudan bu arabayı almak ısteyen bır kısının yerıne getırmesı gereken sartlar;
1)daha once ferrarı bayısınden 2 ferrarı almıs olması
2)ferrarı fırması tarafından tanınması
3)2mılyon dolarını olması

gordugunuz gıbı sıf paranızın olamsı bu arabayı almak ıcın yeterlı degıl:((((((
 

doukan1989

Üye
Rockford o saydigin sartlar enzo icin olanlar degilmiydi?? Yoksa bunun icinde mi gerekli
 

RockFord Fosgate

Üye
ılk bunun ıcın cıktı sonra enzoyada koydular!!!:)
 

ibrahimcay1

Üye
bende enzo die biliodum ama ohooo ferraride afedersiniz s*ct1 bu ne yaf say1sal c1kan alam1cak yani...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


MaxiCep.com internet sitesi 5651 Sayılı Kanun’un 2. maddesinin 1. fıkrasının m) bendi ile aynı kanunun 5. maddesi kapsamında Yer Sağlayıcı olarak faaliyet göstermektedir. İçerikler, ön onay olmaksızın tamamen kullanıcılar tarafından oluşturulmaktadır.

MaxiCep.com; Yer sağlayıcı olarak, kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği ya da hukuka aykırı paylaşımı kontrol etmekle ya da araştırmakla yükümlü değildir.

MaxiCep.com’in yer sağladığı içeriğin 5651 Sayılı Kanun’un 8 ila 9. maddelerine aykırı şekilde; kişilik haklarınızı ihlal ettiğini ya da hukuka aykırı olduğunu düşünüyorsanız Buradan yada [email protected] mail adresine e-mail göndererek iletişime geçerek bildirebilirsiniz.

Bildirimleriniz dikkatle ve özenle incelenmekte olup kişilik haklarınızın ihlali ya da hukuka aykırılığın tespiti halinde mevzuat kapsamında en kısa sürede işlem yaparak bilgi vereceğiz.
Üst Alt