Gokhan43
Üye
Espace Yola çıkıyor
<div align="center"></div>
Fransız otomobil üreticisi Renault, büyük boy monospace modeli Espace'ı satışa sundu. Monospace kavramının tüm özelliklerinin başarıyla yansıtıldığı Renault Espace, yedi kişilik geniş iç mekanı ve konforunun yanısıra, ışığı iç mekana en fazla ileten otomobil olma özelliğini taşıyor.
<div align="center"></div>
Akıcı tasarımıyla öne çıkan Renault Espace, hafifçe yuvarlatılmış ön kalkanı, dinamizmi öne çıkaran yeni jantlarıyla yolda hemen fark ediliyor. Kesintisiz cam yüzeyleri ve üst sınıf özelliklerini vurgulayan arka dizaynıyla ayrıcalık hissi veriyor.
Yeni Espace, Renault'nun yeni görsel kimliğinin merkezinde yer alıyor. Daha güçlü kişiliği, kasa ile aynı hizadaki 16-17" tekerlekleri, genişletilmiş tekerlek izleri ve yan bölümleri dinamizm ve denge çağrışımı yapıyor. Yeni Espace'ın şık ve yalın iç mekanı çağdaş mimari ve mobilya dünyasından esinlenmiş. Aracın her noktasında mevcut olan yenilikçilik asla gösteriş niteliği taşımıyor.
Yeni Espace'ta arka bölümde oturanlara daha geniş alan sunuluyor. Bu yolcular üst seviyede bir dirsek genişliğinden ve tavan yüksekliğinden yararlanıyorlar. Yeni Espace'da uzun bir iç mekan, 7 koltuk ve 456 litreye ulaşan ve 2 kişilik konfigürasyonda 3 000 litreyi geçen bir bagaj hacmi sunuluyor.
Monospace özellikleri
Yeni Espace, bugün modüler bir iç mekanda sürücü ve yolcuların her birine büyük bir özen gösteriyor. Bu amaç doğrultusunda yeni Espace'ın içinde her yolcu için farklı bir iklim sunuluyor yani termik konfor kişiselleştiriliyor. Herkes için farklı bir beklentisi olabileceği düşüncesinden yola çıkılarak geliştirilen bu sistem ile hem önde sürücü ve yolcu kapılarında, hem de arka bölümde farklı sıcaklık isteklerini karşılayabilecek bir kumanda paneli bulunuyor. Bu yeni iklimlendirme sistemi sayesinde, hava; mükemmel bir dağılım sağlamak için 14 farklı noktadan içeri giriyor. Espace'ın klima devresi mükemmel bir klima konforu sağlamak için zemine gömülmüş. Böylece hem hava otomobilin içinde daha iyi dolaşıyor, hem de ön konsolda eşya gözlerine daha çok yer kalıyor. Ayrıca elektronik bir hesap makinesi, güneşlik, sıcaklık, sürat ve nem alıcılardan gelen verileri analiz ederek, ısıtmanın, klimanın ve hava dolaşımının otomatik olarak devreye girmesini sağlıyor.
Geniş iç mekan
Espace'ın tamamen aydınlık ve ferah iç dizaynı sınırsız hareket özgürlüğü sağlıyor. Yükseklik ve derinlik ayarına sahip ön koltuklar sizin yola hakim bir konumda seyahat etmenize imkan sağlıyor. Sürücü oturma pozisyonunu alçak, orta ya da yüksek olarak seçebiliyor. Entegre üç noktalı emniyet kemeri ile donatılan ve vücudu daha iyi saran arka koltuklardaki raylı sistem sayesinde yolculara sınırsız oturma seçeneği sunuluyor. Gerekirse arkadaki 5 koltuk da yatırılarak maksimum bagaj hacmi sağlanabiliyor. Özenle yerleştirilmiş detayları, geniş açılabilen kapıları, kişiye özel birçok farklı kullanım gözleri ve akıllıca gruplanmış bilgi ekranlarıyla yeni Espace sınırsız konfor sunuyor.
Maksimum aydınlık için sıradışı boyutlar
Espace'ın içinde, dış dünyayla bağlantı devam ediyor. Yeni Espace'ın cam alanlarının yüzeyi 7,42 m2'den fazla. 2,16 m2 cam tavana sahip olma ayrıcalığı, sürekli gökyüzünü görebilme imkanı veriyor ve sınırsız bir özgürlük hissi sunuyor. Kızılötesi ışınları maksimum filtre eden renkli cam, güneşin zararlı ışınlarının neredeyse tümünü emerek, ışığın yayılmasını sağlıyor. Ön cam geniş bir perspektif sunarken, yan camlar manzaraya tamamen hakim olmayı sağlıyor. Espace'ın içinde yolcular kendilerini dışarıda gibi hissediyor. Ama tamamen klima sistemiyle kontrol edilen bir atmosferde!...
Motor ve performans
Yeni Espace 6 vitesli düz ve 5 vitesli otomatik olarak, 3 farklı motor seçeneği sunuyor. Bunlardan biri 170 bg gücünde 2,0 lt'lik turbo bir motor. Dizel seçeneklerinde ise 6 vitesli 1,9 120 bg ve 2.2 150 bg gücünde motor seçenekleri de bulunuyor. Bu 1.9 motorda bulunan 5. vites sayesinde, motor sesi ve titreşimleri minimuma iniyor.
Espace'ta kullanılan her parça, maksimum geri dönüşüm sağlamak amacıyla üretiliyor. Her parça, değiştirme zamanı geldiğinde sökme sürecini basitleştirmek için tasarlanıyor. Böylelikle geri dönüşüm optimize edilerek, maliyetler de düşürülüyor.
Espace'ta ABS ve elektronik fren dağıtıcısı EBV devreye girerek duruş mesafesini kısaltıyor. Yol tutuşunu kaybetme durumunda, dinamik sürüş kontrolü ESP, antipatinaj sistemi ASR yardımıyla aracın kontrolünü sağlıyor.
Pasif güvenlikte 5 yıldız
Espace pasif güvenlikte de olağanüstü bir performans sergileyerek, EuroNCAP çarpışma testlerinden en yüksek not olan "5 yıldız" aldı. Çünkü yüksek esneklik limitlerine sahip çelik, katlanabilir ön ve arka gövde yapısı, darbe emici ve kabini korumak için tasarlanmış programlı deformasyonlu kaporta yapısı otomobilin içindeki herkese eşit güvenlik sunuyor. Cepheden çarpmada 15.11 / 16 puan, yandan çarpmada 18/18 puan ve emniyet kemerinin takılı olmadığını ikaz eden sesli alarmı sayesinde aldığı ilave 2 puan ile Espace, 35.11 / 37 puan ile Euro Ncap tarihinde ilk kez 35 puan barajını aşan model oldu. Böylece, Espace gerek monospace otomobiller sınıfının, gerekse tüm segmentler dahil otomobil sektörünün tamamının en güvenli otomobili olma ünvanını kazandı.
Espace'ta oto adaptatif ön hava yastıkları, göğüs kafesini koruyan yan hava yastıkları ve yolcuların kafalarını koruyan perde hava yastıkları olmak üzere tam 6 adet hava yastığı bulunuyor (7 kişilik versiyonda 8 adet). Bu sistem, çift ön gergili ayarlanabilir emniyet kemerleri (arka koltuklarda tek öngergi) ve kuvvet kontrol sistemi ile birlikte kullanılıyor. Birkaç milisaniyede harekete geçerek, kişiye özel bir koruma sağlıyor.
Bir hatchback modelin verdiği heyecanlara yakın hisler sunmak amacıyla Renault mühendisleri başta sürücü koltuğu olmak üzere sürücü mahallinin ergonomisini değiştirdiler. Vücudu daha fazla saran, geniş koltuklar yüksek, kalın ve geniş sırtlıklara sahip. Koltuklar daha iyi tutuş ve 10 mm artış gösteren 345 mm'lik oturma derinliği sayesinde yüksek bir konfor düzeyi sunuyorlar.
Koltuk ayarları (ileri geri, yükseklik, bel ve sırtlık açısı ayarları) direksiyon simidinin ayarları (derinlik ve yükseklik) ile birlikte herkesin kendine ideal sürüş pozisyonunu bulmasını sağlıyor.
Önemli ölçüde Vel Satis'ten esinlenen Yeni Espace, otomatik park freni gibi ekipmanlar ile üst gam sınıfının teknolojilerinden yararlanıyor. Espace, Bi-Xenon farları sayesinde, geceleyin, yağmurlu ve sisli havalarda geniş bir görüş alanı sağlıyor. Böylece engelleri daha iyi saptayarak, virajlarda daha kontrollü sürüş sunuyor.
Direksiyon üzerindeki düğmeye veya kızılötesi kumandaya basit bir dokunuşla, Espace'ın içindeki sessizlik yerini sese bırakıyor. Ya da Cabasse Tronic sisteminin 8 hoparlörden oluşan Hi-Fi ses sistemi ve 6'lı CD çalarının yarattığı sesler dünyasına. Üstelik Espace'ın ses yalıtımı sert ve elektrikli velum sayesinde o kadar mükemmel ki, dinlediğiniz müziğe başka hiçbir ses karışmıyor.
Espace'ın teknolojisi otomobile dinamizm ve kullanım kolaylığı sağlamak amacıyla geliştirilirken, park yardım sensörü, ön konsoldaki hidrolik el freni, yağmur-ışık sensörleri donanımda öne çıkan unsurlar...
Fransız otomobil üreticisi Renault, büyük boy monospace modeli Espace'ı satışa sundu. Monospace kavramının tüm özelliklerinin başarıyla yansıtıldığı Renault Espace, yedi kişilik geniş iç mekanı ve konforunun yanısıra, ışığı iç mekana en fazla ileten otomobil olma özelliğini taşıyor.
<div align="center"></div>
Akıcı tasarımıyla öne çıkan Renault Espace, hafifçe yuvarlatılmış ön kalkanı, dinamizmi öne çıkaran yeni jantlarıyla yolda hemen fark ediliyor. Kesintisiz cam yüzeyleri ve üst sınıf özelliklerini vurgulayan arka dizaynıyla ayrıcalık hissi veriyor.
Yeni Espace, Renault'nun yeni görsel kimliğinin merkezinde yer alıyor. Daha güçlü kişiliği, kasa ile aynı hizadaki 16-17" tekerlekleri, genişletilmiş tekerlek izleri ve yan bölümleri dinamizm ve denge çağrışımı yapıyor. Yeni Espace'ın şık ve yalın iç mekanı çağdaş mimari ve mobilya dünyasından esinlenmiş. Aracın her noktasında mevcut olan yenilikçilik asla gösteriş niteliği taşımıyor.
Yeni Espace'ta arka bölümde oturanlara daha geniş alan sunuluyor. Bu yolcular üst seviyede bir dirsek genişliğinden ve tavan yüksekliğinden yararlanıyorlar. Yeni Espace'da uzun bir iç mekan, 7 koltuk ve 456 litreye ulaşan ve 2 kişilik konfigürasyonda 3 000 litreyi geçen bir bagaj hacmi sunuluyor.
Monospace özellikleri
Yeni Espace, bugün modüler bir iç mekanda sürücü ve yolcuların her birine büyük bir özen gösteriyor. Bu amaç doğrultusunda yeni Espace'ın içinde her yolcu için farklı bir iklim sunuluyor yani termik konfor kişiselleştiriliyor. Herkes için farklı bir beklentisi olabileceği düşüncesinden yola çıkılarak geliştirilen bu sistem ile hem önde sürücü ve yolcu kapılarında, hem de arka bölümde farklı sıcaklık isteklerini karşılayabilecek bir kumanda paneli bulunuyor. Bu yeni iklimlendirme sistemi sayesinde, hava; mükemmel bir dağılım sağlamak için 14 farklı noktadan içeri giriyor. Espace'ın klima devresi mükemmel bir klima konforu sağlamak için zemine gömülmüş. Böylece hem hava otomobilin içinde daha iyi dolaşıyor, hem de ön konsolda eşya gözlerine daha çok yer kalıyor. Ayrıca elektronik bir hesap makinesi, güneşlik, sıcaklık, sürat ve nem alıcılardan gelen verileri analiz ederek, ısıtmanın, klimanın ve hava dolaşımının otomatik olarak devreye girmesini sağlıyor.
Geniş iç mekan
Espace'ın tamamen aydınlık ve ferah iç dizaynı sınırsız hareket özgürlüğü sağlıyor. Yükseklik ve derinlik ayarına sahip ön koltuklar sizin yola hakim bir konumda seyahat etmenize imkan sağlıyor. Sürücü oturma pozisyonunu alçak, orta ya da yüksek olarak seçebiliyor. Entegre üç noktalı emniyet kemeri ile donatılan ve vücudu daha iyi saran arka koltuklardaki raylı sistem sayesinde yolculara sınırsız oturma seçeneği sunuluyor. Gerekirse arkadaki 5 koltuk da yatırılarak maksimum bagaj hacmi sağlanabiliyor. Özenle yerleştirilmiş detayları, geniş açılabilen kapıları, kişiye özel birçok farklı kullanım gözleri ve akıllıca gruplanmış bilgi ekranlarıyla yeni Espace sınırsız konfor sunuyor.
Maksimum aydınlık için sıradışı boyutlar
Espace'ın içinde, dış dünyayla bağlantı devam ediyor. Yeni Espace'ın cam alanlarının yüzeyi 7,42 m2'den fazla. 2,16 m2 cam tavana sahip olma ayrıcalığı, sürekli gökyüzünü görebilme imkanı veriyor ve sınırsız bir özgürlük hissi sunuyor. Kızılötesi ışınları maksimum filtre eden renkli cam, güneşin zararlı ışınlarının neredeyse tümünü emerek, ışığın yayılmasını sağlıyor. Ön cam geniş bir perspektif sunarken, yan camlar manzaraya tamamen hakim olmayı sağlıyor. Espace'ın içinde yolcular kendilerini dışarıda gibi hissediyor. Ama tamamen klima sistemiyle kontrol edilen bir atmosferde!...
Motor ve performans
Yeni Espace 6 vitesli düz ve 5 vitesli otomatik olarak, 3 farklı motor seçeneği sunuyor. Bunlardan biri 170 bg gücünde 2,0 lt'lik turbo bir motor. Dizel seçeneklerinde ise 6 vitesli 1,9 120 bg ve 2.2 150 bg gücünde motor seçenekleri de bulunuyor. Bu 1.9 motorda bulunan 5. vites sayesinde, motor sesi ve titreşimleri minimuma iniyor.
Espace'ta kullanılan her parça, maksimum geri dönüşüm sağlamak amacıyla üretiliyor. Her parça, değiştirme zamanı geldiğinde sökme sürecini basitleştirmek için tasarlanıyor. Böylelikle geri dönüşüm optimize edilerek, maliyetler de düşürülüyor.
Espace'ta ABS ve elektronik fren dağıtıcısı EBV devreye girerek duruş mesafesini kısaltıyor. Yol tutuşunu kaybetme durumunda, dinamik sürüş kontrolü ESP, antipatinaj sistemi ASR yardımıyla aracın kontrolünü sağlıyor.
Pasif güvenlikte 5 yıldız
Espace pasif güvenlikte de olağanüstü bir performans sergileyerek, EuroNCAP çarpışma testlerinden en yüksek not olan "5 yıldız" aldı. Çünkü yüksek esneklik limitlerine sahip çelik, katlanabilir ön ve arka gövde yapısı, darbe emici ve kabini korumak için tasarlanmış programlı deformasyonlu kaporta yapısı otomobilin içindeki herkese eşit güvenlik sunuyor. Cepheden çarpmada 15.11 / 16 puan, yandan çarpmada 18/18 puan ve emniyet kemerinin takılı olmadığını ikaz eden sesli alarmı sayesinde aldığı ilave 2 puan ile Espace, 35.11 / 37 puan ile Euro Ncap tarihinde ilk kez 35 puan barajını aşan model oldu. Böylece, Espace gerek monospace otomobiller sınıfının, gerekse tüm segmentler dahil otomobil sektörünün tamamının en güvenli otomobili olma ünvanını kazandı.
Espace'ta oto adaptatif ön hava yastıkları, göğüs kafesini koruyan yan hava yastıkları ve yolcuların kafalarını koruyan perde hava yastıkları olmak üzere tam 6 adet hava yastığı bulunuyor (7 kişilik versiyonda 8 adet). Bu sistem, çift ön gergili ayarlanabilir emniyet kemerleri (arka koltuklarda tek öngergi) ve kuvvet kontrol sistemi ile birlikte kullanılıyor. Birkaç milisaniyede harekete geçerek, kişiye özel bir koruma sağlıyor.
Bir hatchback modelin verdiği heyecanlara yakın hisler sunmak amacıyla Renault mühendisleri başta sürücü koltuğu olmak üzere sürücü mahallinin ergonomisini değiştirdiler. Vücudu daha fazla saran, geniş koltuklar yüksek, kalın ve geniş sırtlıklara sahip. Koltuklar daha iyi tutuş ve 10 mm artış gösteren 345 mm'lik oturma derinliği sayesinde yüksek bir konfor düzeyi sunuyorlar.
Koltuk ayarları (ileri geri, yükseklik, bel ve sırtlık açısı ayarları) direksiyon simidinin ayarları (derinlik ve yükseklik) ile birlikte herkesin kendine ideal sürüş pozisyonunu bulmasını sağlıyor.
Önemli ölçüde Vel Satis'ten esinlenen Yeni Espace, otomatik park freni gibi ekipmanlar ile üst gam sınıfının teknolojilerinden yararlanıyor. Espace, Bi-Xenon farları sayesinde, geceleyin, yağmurlu ve sisli havalarda geniş bir görüş alanı sağlıyor. Böylece engelleri daha iyi saptayarak, virajlarda daha kontrollü sürüş sunuyor.
Direksiyon üzerindeki düğmeye veya kızılötesi kumandaya basit bir dokunuşla, Espace'ın içindeki sessizlik yerini sese bırakıyor. Ya da Cabasse Tronic sisteminin 8 hoparlörden oluşan Hi-Fi ses sistemi ve 6'lı CD çalarının yarattığı sesler dünyasına. Üstelik Espace'ın ses yalıtımı sert ve elektrikli velum sayesinde o kadar mükemmel ki, dinlediğiniz müziğe başka hiçbir ses karışmıyor.
Espace'ın teknolojisi otomobile dinamizm ve kullanım kolaylığı sağlamak amacıyla geliştirilirken, park yardım sensörü, ön konsoldaki hidrolik el freni, yağmur-ışık sensörleri donanımda öne çıkan unsurlar...